Geluidskaart keuze

Pagina: 1
Acties:

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 11:06
Ga over enkele secondes men nieuwe aanwinst bestellen nml het volgende

Coolmaster stc-co1 stacker
hiper hpu-4b580 type r 630 watt
Msi k8n Neo4-f 939
Amd athlon 64 4000 s939 box cpu
Dane-Elec ddr400 1024mb pc-3200 dual channel kit
Wd caviar SE SATA 1600JD
Benq DVP 1650
Benq DW 1625 lightscripe
Asus N7800GTX/2hdtv 256MB PCI-e
Zalman CNPS-9500Cu LED Heatpipe Cooler

Zoals je zult zien zit er hier geen geluidskaart bij , maar aangezien dit een pc moet gaan worden waar ik nog een tijdje plezier van gaat hebben .
Zit ik nu met de vraag in welke mate ik het verschil gaat merken tussen het onboard geluid en een degelijk geluidskaartje .
Heb natuurlijk de nodige revieuws gelezen en ben ik eigenlijk niet veel wijzer van geworden .
Dit ook omdat ik nog zelf niet helemaal zeker weet hoe ik het geluid precies gaat gebruiken .
Games zijn momenteel men main thing , maar ik ben al zoekende om van internet provider te gaan switchen .
Dit ook om TV en telefonie via internet te gaan doen .

Momenteel heb ik wat boxen staan , maar gewoon een standaard setje zoals ik dat zelf noem (philips audio pc400)
Dit word zeker vervangen door een goed surround setje als ik klaar ben met verbouwen :P

Zoals gezegd kom ik niet verder met het lezen van revieuws en/of topics hier op GoT .
Mede omdat je kaarten heb die uitblinken in games of in muziek .
Games speel ik dagelijks , mp3 of muziek luisteren meestal in het weekend en misschien dalijk ook tv via internet en pc .

*edit*

Moet nog ff bijgezegd worden dat ik een echte bass liefhebber ben , en niet echt een man van de fijne klanken :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door MaFFia op 16-12-2005 12:18 ]

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28
simpel. neem een x-fi of als je wil besparen een audigy 2. gewoon soundblaster dus. niet gaan klooien met onboard sound, das gewoon troep en verschil is echt goed te merken.
aangezien je games speelt is eax ook zeker handig

[ Voor 11% gewijzigd door sharkzor op 16-12-2005 12:48 ]

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:13
Ik zou dan zelf voor een Creative Soundblaster X-Fi kiezen denk ik.

De creative kaarten zijn altijd al zeer geschikt geweest voor te gamen (onder andere dank zij eax enzo). Bovendien is de kwaliteit van de DA convertors behoorlijk goed, wat deze kaart dus ook goed geschikt maakt voor tv en muziek.
Ten slotte heb je bij de soundblasters ook voldoende mogelijkheden om te kiezen hoe het geluid over een surround set verdeeld wordt (als je bijvoorbeeld je stereo mp3's ook door je rear speakers wil) en zijn er nog wel wat opties om het geluid wat te vervormen zodat het op bepaalde speakers 'mooier' klinkt (dat zal je uiteraard zelf moeten proberen om te weten of je het een verbetering vind).

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

tja dat is een persoonlijke keuze he,

de X-Fi is een grote marketingskaart van creative, die over een jaar weer wordt vervangen door een of andere high-fi-tech-turbo kaart.

Ik heb nu zelf een turtle beack montego,
vanwege het feit dat deze dolbi digital live encoding gebruikt.

Zo kan je het geluid laten coderen door een optische kabel, naar een audio set van elke kwaliteit die je maar wenst. Het geluid is gewoon zo zuiver, en de bass kan je zelfbepalen door de instellingen van de versterker of subwoofer aan te passen.

en de prijs, 88 EUR,

Verwijderd

Moeilijk om te zeggen, ikzelf heb sinds gisteravond een hercules fortissimo 4(via envy24ht chip). Ik gebruik alleen de optische uitgang (op het moment) en die is iets beter als een onboard optische uitgang (al was het alleen maar omdat er niet meer geresampled word en daar dus geen kwaliteits verlies meer is). Ik ben een heel andere soort persoon, want ik hou wel bass, maar meer van strakke "subtiele" bass. Ook hou ik van hoge tonen (heb een heldere koptelefoon). Ik heb geen extreem systeem, maar toch bovengemiddeld. Als ik moest gokken zou jij niet een geluidskaart moeten nemen om extra geluidskaart gezien dat je een "basshead" bent en geen fatsoenlijke versterker+boxen of koptelefoon gaat gebruiken. Spellen zijn een andere zaak, daar ben je het beste af bij creative(heb ik express niet genomen omdat muziek mijn eerste prioriteit is). Als het je om een paar fps of eax gaat zou je een audigy 2 zs or entry level x-fi, maar daar kunnen andere mensen (gamers) beter over oordelen.

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Inderdaad gewoon een creative kaartje zoals hierboven al is beschreven.
Maar waarm geen X2 processor, als je PC een tijdje mee moet gaan, dan lijk mij een X2 procesor geschikkter.. oke offtopic maar toch ;)

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

• MaFFia
Dat is dus ook mijn punt .

Het lullige is dat gewoon 90% van men tijd in games gaat zitten , en daar gaat ik ook zeker betere boxen voor kopen om het geluid zo optimaal mogelijk te maken .
Netzo als men intern geheugen probeer ik altijd bij een nieuwe aanwinst op de groei te kopen .
Een extra geheugen rim is er zo bijgezet zonder verdere problemen .
Maar om nou 225 euro uit te geven om er dan achter te komen dat het geluid dan niet goed is voor muziek en/of tv zou zonde zijn .
http://www.dimension.nl/p...=7&groupid=54&prodid=2052

Trouwens nog een vraagje over men headset .
Gebruik momenteel een Sennheiser , zal ik daar ook enig verschil mee merken of valt dat zwaar tegen ?

*edit*
Heb nog nooit echt een lekker geluidskaartje in mijn pc's gehad en weet ook totaal niet wat me te wachten staat als er 1 inzit

[ Voor 10% gewijzigd door MaFFia op 16-12-2005 13:16 ]

• MaFFia
Derr_Hans schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:54:
Inderdaad gewoon een creative kaartje zoals hierboven al is beschreven.
Maar waarm geen X2 processor, als je PC een tijdje mee moet gaan, dan lijk mij een X2 procesor geschikkter.. oke offtopic maar toch ;)
Dat was ook in eerste instantie de bedoeling .
Had zelf als main target de high end pc over te nemen van hardwareinfo .
Mede echter door de vele revieuws van afgelopen tijd ben ik er een beetje vanaf gestapt .
Trouwens met een tijdje bedoel ik ong 2 jaar .
Normaal gesproken switch ik men spullen sneller , maar wil nu wat langer met men pc gaan doen .
En door het geen wat ik gelezen heb , verwacht ik niet dat er een dermate verschil zal ontstaan tussen de enkel of dual procs met games in de komende 2 jaar .
Tuurlijk is er iets van een verschil maar die is nu nog nehil en zal de komende 2 jaar wel meer uit elkaar groeien , maar dat mag niet te groot zijn met mijn systeem zoals ik hem nu gepost heb .
Waar ik wel rekening mee heb gehouden is eventueel wat extra geheugen + geluidskaart wat ik de komende tijd nog wel nodig heb .

Dit is hetgeen wat ik van alles begrepen heb uit de revieuws

Verwijderd

rhermans schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:05:
Het lullige is dat gewoon 90% van men tijd in games gaat zitten , en daar gaat ik ook zeker betere boxen voor kopen om het geluid zo optimaal mogelijk te maken .
[..]
Maar om nou 225 euro uit te geven om er dan achter te komen dat het geluid dan niet goed is voor muziek en/of tv zou zonde zijn .
[..]
Het is nogal onzin dat een kaart die uitstekend is qua muziek, opeens slecht zou zijn in geluid voor games of 'tv'. Goed geluid is goed geluid. Wat men over het algemeen met goed geluid voor games bedoeld is de hardwarematige versnelling in die geluidskaarten. Je CPU wordt zo (een beetje) ontlast en je haalt een (marginaal) hogere performance.
rhermans schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:16:
Zoals gezegd kom ik niet verder met het lezen van revieuws en/of topics hier op GoT .
Mede omdat je kaarten heb die uitblinken in games of in muziek .
Er is anders meer dan genoeg over te vinden:
Dure boxen + slechte geluidskaart
Welke geluidskaart best voor stereo?
Zinnigheid van een geluidskaart?
Pagina: 1