Harde 'klappen' uit printer.

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19
Als ik print en de printkop komt aan de rand van het papier aan de rechterkant van de printer (waar de printerkop in een 'bakje' gaat zitten als je hem uitzet) dan hoor ik een nogal harde 'klap' uit de printer komen. Het klinkt alsof hij iets raakt wat uitsteekt in de printer. Ik heb dat gecontroleerd en ik zie niets wat niet klopt.
Iemand een idee wat er mis kan zijn?

Printer: HP Deskjet 690C

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

Ik zal je zeggen dat ik hetzelfde probleem heb ondervonden en weet niet wat het is maar ik ben op zoek.

En ondertussen hoop ik dat iemand anders dat wel weet.

• Excrusiator
Op vrijdag 19 januari 2001 20:58 schreef Daimonet het volgende:
Ik zal je zeggen dat ik hetzelfde probleem heb ondervonden en weet niet wat het is maar ik ben op zoek.

En ondertussen hoop ik dat iemand anders dat wel weet.
De printer van mijn is ongeveer 2,5 jaar oud (net ff naar gekeken tussen mijn rekeningen), is die van jouw misschien ook rond die 'leeftijd'?

* Excru aait HAL

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
positioneringsband vuil ?
dunne doorzichtige band schoonmaken met een schoon doekje en wat glasSEX >:)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Ja , ongeveer wel, 2 jaar denk ik

Zal het daar aan liggen,
het frapante vind ik, dat de print kwaliteit er bij mij niet onder lijdt.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Printkwaliteit is toch al bagger van dat ding. Je moet even kijken of je rails netjes schoon is.

You can't have everything. Where would you put it?

• Excrusiator
Op vrijdag 19 januari 2001 21:25 schreef Bamibal het volgende:
positioneringsband vuil ?
dunne doorzichtige band schoonmaken met een schoon doekje en wat glasSEX >:)
Verrek!!!
Het werkt ook nog.
En ik heb alleen het maar ff afgeveegt met mijn vinger. Klinkt nu wel weer een stuk gezonder.

Thanks. :)

* Excru aait HAL

• KaMiKaZe
hehe np >:)

• Excrusiator
Ik heb nog een probleempje met mijn printer, die eigenlijk nog irritanter vindt dan die 'klappen'.

Als mijn printer papier wilt pakken uit de papierlade 'pakken' die vellen soms niet. En verslikt de printer zich erin omdat hij dan denkt dat het papier te kort is of dat er geen papier is.

* Excru aait HAL

Verwijderd

Ik heb ook zo'n hp 690c van ongeveer 2 jaar oud. Zeer irritante klapgeluiden tijdens het printen en slechte fotokwaliteit. Ik heb hem inmiddels omgewisseld voor de hp 990cxi.
Volgens mij is de 690c een slechte serie.
Mijn hp 520 werkt al een groot aantal jaren perfect.

• Excrusiator
Op zaterdag 20 januari 2001 09:24 schreef woonboot het volgende:
Ik heb ook zo'n hp 690c van ongeveer 2 jaar oud. Zeer irritante klapgeluiden tijdens het printen en slechte fotokwaliteit. Ik heb hem inmiddels omgewisseld voor de hp 990cxi.
Volgens mij is de 690c een slechte serie.
Mijn hp 520 werkt al een groot aantal jaren perfect.
Dat probleem met die harde klappen is fijn opgelost door die positioneringsband schoon te maken. En verder doet de printer goed werk.

Nu alleen nog dat papier probleempje...

* Excru aait HAL

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 00:05

DJH

De buis waar het "bakje" aanvast zit, moet je ook schoonmaken. Dat wil nml ook wel eens helpen. *D

Verwijderd

Ken ik ook dat probleem van geen papier pakken dan moet je die zwarte rolmechanisme dingen even schoonmaken en wat opruwen!
Succes het blijft klote met HP690!

• whizzkey
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11-2022

whizzkey

Yep

Dit is de bekende HP 600 serie 'bug'. Je kunt er zelfs gratis schoonmaaksetjes voor krijgen bij de HP. Je moet met een vochtig doekje de metalen balk reinigen en de plastic strip die er langs loopt. Als de printkwaliteit slecht is, kun je met wattenstaafjes / doekjes de onderkant van de inktpatroon reinigen. Ook kun je dan de onderkant van de inktpatroonhouder reinigen. Dit zou je printer weer moeten laten werken!

Ohja, en voor dat papierprobleem. Als je de klep open doet, en je haalt het bovenste gedeelte van de papierlade eruit. Kom je goed aan de 3 zwarte schijven die het papier laden. Die kun je een beetje opschuren met wat schuurpapier ofzo en dan doet ie het ook weer. Meer details op www.hp.nl

Jep

• Excrusiator
Op zaterdag 20 januari 2001 11:29 schreef alex21 het volgende:
Ken ik ook dat probleem van geen papier pakken dan moet je die zwarte rolmechanisme dingen even schoonmaken en wat opruwen!
Succes het blijft klote met HP690!
Dat opruwen, waarmee doe je dat?

* Excru aait HAL

Verwijderd

Hoi hoi,

Dit is een zogenaamde "carriage return error". Het is iets hardware matigs waarbij zelfs een hardware reset niet tegen helpt en er moet naar gekeken worden....

• Excrusiator
Op zaterdag 20 januari 2001 11:44 schreef SittingDuck het volgende:
Hoi hoi,

Dit is een zogenaamde "carriage return error". Het is iets hardware matigs waarbij zelfs een hardware reset niet tegen helpt en er moet naar gekeken worden....
Wha?

* Excru aait HAL

• KaMiKaZe
opruwen doe je met een mes of een schaar.
langs de rubberen rol hale zodat de oppervlakte ruwer wordt papier wordt dan beter gepakt.

De 690/4 is inderdaad een probleemgeval
maar de meeste probleempjes kun je zelf wel oplossen

• Excrusiator
Achja, kon hem toen goedkoop krijgen (via stage adres) en ik had toen maar een matrix printer (Star LC24-200). Tsja, als je dan tussen een canon en een HP Deskjet kunt kiezen is de keus snel gemaakt. ;)

En ik zal morgen wel ff operatie schaar uitvoeren, ik hou jullie wel op de hoogte. :)

* Excru aait HAL

• Edgar wolf
  • Laatst online: 18-09-2020
Ja Het is inderdaad een bagger serie van hp mijn buren hebben er al twee versleten mijn andere buurman ook al. Zelf al tig van die dingen in handen gehad die allemaal een tering herrie maakten.

Ik heb op dit moment ook een staan (670C) die wel goed print met gewone tekst ( zwart wit )maar als ik allemaal mooie kleurtjes wil dan krijg ik een communicatie error. Dus alleen bij kleur wat kan ik hier aan doen dan?????..

Thankz

Verwijderd

Hallo,

Bedankt voor jullie tip.
Ik heb het doorzichtige stripje schoongemaakt en inderdaad is het lawaai nu weg.
Alleen uitkijken dat het stripje niet los schiet want dan moet je de halve printer slopen om het weer goed te krijgen.

Verwijderd

Ik heb nadat ik erg boos op die klote printer ben geworden.....gewoon grofstoffelijk schuurpapier gepakt en eens flink geragt over die wieltjes........en wat denk je het werk nog ook! Nee hp690c daar word ik niet vrolijk meer van!

Verwijderd

heej beter... ik heb dat probleem met dat klappen ook

/me gaat effe poetsen [img=15,15]i&#047;s&#047;smile.gif[/img]

Verwijderd

Ok dan, ik ga ook m'n hp600 schrobben.. Die klappen klinken nl niet echt gezond. |:(

• B.A. Baracus
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Kijk, dat zijn nou pas goeie posts. Ik heb ook zo'n hp deskjet 690 die ook zo'n teringherrie maakt. Ben benieuwd.. :)

Verwijderd

695=690

Vindt je het gek dat ik mijn 695 na 2 jaar trouwe dienst heb omgewisseld voor een Xerox twee dagen geleden. Dit vooral vanwege de bedroevende printkwaliteit.

• Excrusiator
Handige topic wat ik heb gemaakt dus. :)

Ik heb alleen nog geen tijd gehad voor operatie schaar...

* Excru aait HAL

Verwijderd

Inderdaad, hier nog één die dat probleem had. Bij me stage hebben ze uitgelegd hoe ik dat moest oplossen. Inderdaad de boel schoonmaken. printerkoppen kun je goed schoonmaken door water in plantenspuit te doen en erop te spuiten dan afnemen met keukenrol. Hij moet helemaal mooi glimmen dat plaatje. Dan print ie ook weer wat mooier, en zonder strepen. Het is geen wonderprinter die 690, maar goed. ik heb hem ook maar gekregen.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Op zondag 21 januari 2001 14:57 schreef -_EmB24_- het volgende:
Ok dan, ik ga ook m'n hp600 schrobben.. Die klappen klinken nl niet echt gezond. |:(
Ik zal 'm ook ff schoonmaken! Mijn 8 jaar oude HP-Deskjet 500C maakt me toch een herrie als ik de computer aan zet! TOK TOK wieeeuw TOK TOK.

Verwijderd

/me heeft ook een 690 met zo'n probleem..

alleen had ik 'm helemaal uit elkaar gehaald om schoon te maken enzo.. want hij printte echt bagger.. toen weer in elkaar, en nu klapt íe echt keihard ... niet gezond..

nieuwe printer gehaald : 840... 690 staat nog in de kast .. als ik die kan fixen is dat wel mooi meegenomen *D

Verwijderd

Hallo Allemaal

Het probleem dat jullie hier aangeven is een bekend probleem.
Ik werk in een Computer winkel en hoor dit probleem heel veel ook heb ik in mijn omgeving al vele malen met dit probleem te maken gehad ik heb niet de oplossing maar het heeft in ieder geval met het papier transport te maken
Ik denk dat Als je HP belt wel te horen krijg wat je er aan moet doen "LAAT JE NIET AFSCHEPEN MET DE WOORDEN WIJ HOREN DIT VOOR HET EERST"
want dit is echt niet zo !!!!

• Excrusiator
Heb operatie schaar uitgevoerd en hij pakt papier weer bijna als van ouds. :)
Alleen raad ik wel een zakmesje of iets dergelijks aan om het mee te doen (nogal krap in zo'n printer voor een schaar...).

* Excru aait HAL

Verwijderd

Sohee, ik merk dus dat velen zo'n printertje hebben (waaronder ook ik :))

Blij dat ik dit weet, zal ik dat printertje eens opzoeken tussen de rest van mn troep ;P

Verwijderd

[ignore this posting]
test
[/ignore this posting]

• MNM(tm)
  • Laatst online: 04-09-2025
Jullie moesten eens weten hoeveel van die printers (600/660/690/694/695, afijn de hele 6xx-serie dus...) ik al heb schoongemaakt.
't Is idd een zéér bekend probleem:
dat moeilijk tot soms zelfs helemaal geen papier meer pakken komt door het papier-stof wat zich in de loop der tijd op die zwarte rollen ophoopt. Daar worden die dus nogal glad van...
Die 'klappen' die de printer maakt, wordt veroorzaakt door het slippen van het tandwiel op de wagen-motor (rechts 8erin...) over de grijze snaar waar de wagen aan vast zit. Om dat probleem volledig op te lossen, zou de kap van de printer gelicht moeten worden, zodat je overal makkelijk bij kunt.
Je ziet dan aan de linkerkant van 't loopwerk een zgn. terugloopwiel, waarover de snaar loopt. Duw die naar rechts, zodat je aan de rechterkant, bij de wagenmotor, de snaar kunt losmaken.
Een beetje naar voren en iets meer naar links zit een stalen plaatje (wat naar beneden gaat en tegen de bodemplaat aanduwt.) Met een beetje handigheid kun je deze losmaken (haakt aan de onderkant van 't loopwerk vast...), waardoor de stang waar de wagen overheen loopt, eruit kunt lichten. (NIET losschroeven!)
Deze stang met een niet pluizende doek geheel schoonvegen.
Haal de inktpatronen uit de wagen en maak de wakgen aan de onderkant schoon met een vochige doek.
De vork-contructie waar het trugloopwiel in klemt loshalen door de boven- en onderkant van de vork iets naar elkaar toe te drukken.
Neem de veer los en trek deze iets uit. Hierdoor wordt de spanning op de snaar vergroot en zal deze minder snel slippen over 't tandwiel op de wagenmotor.

't Valt allemaal niet mee, maar als de operatie gelukt is, kun je weer 'n paar jaar 'plezier' van je HP hebben... :+

...With a touch of magic¿

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb de 694C, en heb hetzelfde probleem. Volgens mij komt het doordat die ijzeren stang heel stroef is geworden.

They made me do it.

Verwijderd

ik ook ga het proberen!
(hp690)
Pagina: 1