[XP] Wil niet opstarten en niet repairen*

Pagina: 1
Acties:

• foton
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02-2017
Wanneer ik WinXP Home opstart doet 'ie een consistency check op mijn D: schijf.
Wanneer ik die check skip dan reboot 'ie, eveneens als ik 'm alles laat checken (dit nadat 'ie ongeveer klaar is).
Ik heb ook geprobeerd om WinXP op te starten in veilige modus... krijg dan het opstart scherm te zien (met die progressbar)... en dan een zwart scherm met linksboven een knipperende underscore...verder doet 'ie niks meer.
Toen maar geprobeerd om WinXP recovery uit te voeren.... dan geef ik aan welke windows installatie.... Enter... en dan reboot 'ie weer.

Wat zou het kunnen zijn? En hoe los ik het eventueel op?

...Ik ben geneigd om een andere hd in de computer te zetten.... WinXP erop.... en belangrijke data te kopiëren (indien hij de hd ziet, en hopelijke geen corrupte data)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat is er gebeurd voordat je dit probleem hebt? :)

• foton
De C: schijf zat een beetje vol denk ik (nog wel zo'n 200+ mb geloof ik). Hij was in ieder geval ook behoorlijk aan het swappen :P .
Toen geprobeerd wat bestanden van de C: naar de D: partitie te verplaatsen..... hier liep 'ie vrij snel op vast.... dus maar weer gereset :/
En nu heb ik het genoemde probleem.... er is vast iets mis gegaan tijdens de poging van het verplaatsen van de bestanden. Nu is de vraag wat het zou kunnen zijn en hoe ik het kan oplossen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat je eens moet beginnen met het testen van je harddisk - gebruik hier eens een tooltje voor uit de Opslagmedia & I/O Controllers faq :)

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
probeer eens of je met knoppix kunt booten

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 20:24
De ultieme oplossing is even zo simpel als doeltreffend: herinstalleren!

Geen backup hebben (van belangrijke bestanden nogwel) is zóóóó fout...

Want wat doe je als:
- Je een goed virus met je pc vangt
- De bliksem inslaat en je pc overlijdt
- Je hdd de geest geeft

juist...

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

• foton
Ik ga morgen direct die Ultimate Boot CD uit proberen (ik neem aan dat je deze bedoelt).... ik ga er eigenlijk vanuit dat die hd wel ok, maar dat de data beetje corrupt is :/

Ik zal Knoppix ook wel ff proberen.... maar ik neem aan dat deze gewoon opstart.... ik denk dat ik Knoppix alleen nodig zal hebben wanneer er echt geen andere mogelijkheid is dan te backuppen

• foton
iPiX1999 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:00:
De ultieme oplossing is even zo simpel als doeltreffend: herinstalleren!

Geen backup hebben (van belangrijke bestanden nogwel) is zóóóó fout...

Want wat doe je als:
- Je een goed virus met je pc vangt
- De bliksem inslaat en je pc overlijdt
- Je hdd de geest geeft

juist...
Idd backuppen is belangrijk.... ik doe het zelf soms regelmatig..... maar zo'n 80 gig is een beetje veel voor mij om te backuppen (moet binnenkort echt een paar nieuwe hd's kopen)

Maar de computer die ik om zeep heb geholpen is namelijk van mijn ouders..... nu zijn ze gelukkig op vakantie.... maar nu wil ik het wel even snel fixen dit weekend voordat zij mij om zeep helpen. :/
Mij pa heeft wat documenten erop staan (die zijn zoooo belangrijk :? ) en ik heb wat dingen erop staan.....zeg maar mijn oude backups :P (backuppen naar een andere pc is ook niet altijd een goeie oplossing) Het wordt tijd voor een Bluray brander. :D
Pagina: 1