[Ubuntu] Wine traag?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar maandjes op linux te draaien begin je toch wel een paar van je favoriete windows programmas te missen, zo miste ik ook winamp. Op onderstaand systeem heb ik Ubuntu 5.10 met Wine 0.9.3 draaien:
  • AMD Duron 1000MHz
  • 512MB SDRAM 133MHz (2x256)
  • 20GB Maxtor IDE
  • VGA/nic/sound onboard
Ubuntu en alle geinstalleerde programmas werken soepel en zonder problemen.
Maar toen ik winamp ging downloaden en installeren via wine is die daar meer als een half uur mee bezig en is het nog steeds niet klaar.

Ik heb op GOT gezocht maar kon niks over dit probleem vinden, is dit systeem te traag voor wine of doe ik gewoon iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
zo miste ik ook winamp
Offtopic: gebruik je toch XMMS met een Winamp skin. Sim-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

volgens mij is 30 minuten voor de install van een programma van enkele MB's vrij langzaam.
maar als je graag winamp wil gebruiken probeer dan eens XMMS, deze heeft een erg vergelijkbare interface en heeft, als ik het me goed herinner, zelf een compatible skin engine (zou kunnen zijn dat het "slechts" tot winamp2.x werkt).
je zou het met een oudere versie van winamp kunnen proberen (2.9x ofzo van www.oldversion.com)

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt de keuze uit wel tientallen zeer complete mediaplayers voor linux, er zijn er zelfs bij die de winamp GUI identiek nabootsen, waarom zou je dan de moeite doen van via Wine (onstabiel, traag, ...) te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:10
Grote kans dat ie niet installeert, maar gewoon 100% CPU staat te vreten in winedbg, de wine debugger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

LOL, en als programma dat hij mist noemt ie er net eentje waarvoor wel miljoenen alternatieven beschikbaar zijn. :P

Over het algemeen moet een Windows programma toch wel wat vroeger starten, draai Wine es vanaf de console, misschien dat er wat debug-messages uitrollen?

Tesla Model Y RWD (2024)

Pagina: 1