Toon posts:

PC hangt op Splashscreen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een paar maandjes (5) een nieuwe bak in elkaar gezet en goed draaiend gehad. Bestaat uit MSI K8N Neo4 Platinum-plank, AMD Athlon 64 3500+ S-939 processor, WD2000 HD op SATA (boot ie van) + oude 40G Maxtor HD, 256mb Peak X300 Grafkaart en 2x512mb Dual Channel PC-3200 DDR400 geheugen etc..

Draait op WXP-Pro + SP2. Installatie 4wk oud, redelijk clean, snel en virusvrij etc.

Gisteravond zet ik het beestje uit en vanmorgen start ik 'm op en ...nop... Geeft geen kick. Bij aanzetten verschijnt als altijd direct het Platinum-splashscreen, maar verder niets, start niet door, reageert nergens op en doet ook niet. Reboot geeft zelfde resultaat en de power eraf en 20secs later er weer op helpt ook niets. En toen moest ik naar mijn werk, maar vrees voor het leven van mijn mobo? :'(

Wie denkt te weten waar dit aan ligt? Is dit een gestorven HD of mobo (dit laatste vermoed ik) ?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Tijdens de bootstrap heb je nog niets met je HD te maken. Je kunt je bios resetten. Is het systeem OC of niet? Wat meer info dus. Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook door.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
OK thx, ga ik ff proberen. Hoop dat ik 't kan oplossen want de verkoper is failliet (Jin-computers in Den Haag). Heb wel al ff naar MSI-NL gebeld en ze dit probleem voorgelegd. Mocht 't écht aan MB liggen, dan nemen zij in dit geval de garantie voor mijn mobo over omdat Jin altijd een goede relatie van ze is geweest.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Oh wat doet msi zich weer voor als de reddende engel.
Ze zijn gewoon verplicht om garantie te verlenen.

Helaas is de garantie afhandeling van MSI in Nederland echt heel brak.