Terug redirecten.....

Pagina: 1
Acties:

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik erger mij al een tijdje aan het feit, dat er bij het bijwerken van je profiel, of het inloggen staat:

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/kadoendra/terug-redirecten.gif

Er zitten drie fouten in de zin... Ik dacht steeds wel dat het met een update verbeterd zou zijn, maar niets is minder waar. Is nog niemand anders het opgevallen..?

Ten eerste, de grofste fout, 'terug geredirect' dat is een flinke pleonasme. (zoek maar op als je niet weet wat dat betekent ;)).

Ten tweede, het gebruik van engels en nederlands door elkaar. Hoewel het voor een aantal woorden flink ingeburgerd is (ik ga downloaden >:)), vind ik consequentie van taal best belangrijk. Dat is trouwens op het hele forum een rommeltje.. kijk alleen maar 's naar de knoppenbalk bovenin, alles in het engels behalve 'uitloggen'... Persoonlijk vind ik het erg slordig, maar misschien zeur ik ;)

Ten derde, het woordje 'of' moet weg uit de zin... 'of' duidt er op dat als je geen geduld zou hebben, je niet 'terug geredirect' zou worden...

Misschien zeur ik een beetje, maar ik vind wel dat een forum dat 'professioneel' is taalkundig correct zou moeten zijn. (ik doel niet op het taalgebruik van de bezoekers, daar stoor ik mij minder aan).

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Puntje 1 ben ik het mee eens.
Puntje 2 boeit me niet zo ;)
Puntje 3 is er zo een waarvan ik denk.. ja je hebt gelijk maar ik maak me er niet druk om ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 19 januari 2001 20:46 schreef Obi het volgende:
Ten eerste, de grofste fout, 'terug geredirect' dat is een flinke pleonasme. (zoek maar op als je niet weet wat dat betekent ;)).
1) Mmm.. een redirect hoeft niet persé terug te zijn.
Kan ook naar de index van het forum, zoals eerst gebeurde bij het aanpassen van je profile.

2) Engels en nederlands door elkaar op een computer-related forum?
What's the big deal?

3)Je kunt kiezen, wachten of klikken.

Vind het een beetje antf*cking eigenlijk.

[edit]
miereneuken op z'n engels ff aangepast ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

het is antf*cking, loose the '-' :D

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Wat ik vooraal irritant is is dat als bij het inloggen dan vervolgens op back klikt je weer bent uitgelogd :)

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Op vrijdag 19 januari 2001 20:55 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]
1) Mmm.. een redirect hoeft niet persé terug te zijn.
Kan ook naar de index van het forum, zoals eerst gebeurde bij het aanpassen van je profile.
Het gedeelte 're' in het woord staat letterlijk voor 'terug'.
'direct' staat voor 'verwijzen', en 're' staat voor 'terug'. Ik wist niet dat hier een discussie over mogelijk was...
2) Engels en nederlands door elkaar op een computer-related forum?
What's the big deal?
Natuurlijk is dát geen probleem, daar doel ik niet op. Maar ik vind wel dat in de lay-out van een site/ forum consequent met taal omgesprongen moet worden. Maar dat is een mening.
3)Je kunt kiezen, wachten of klikken.

Vind het een beetje antf*cking eigenlijk.
Inderdaad kun je kiezen tussen het wachten of het klikken. Maar die keuze wordt al voorgelegd door de komma en wat er achter staat. 'Of' is hier overbodig, en dus fout.
Beter zou zijn:
Binnen een paar tellen word je teruggestuurd, klik hier als je daar het geduld niet voor hebt. (oid)

• Arjen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-01 08:52
redirect [Žri:diŽrekt] nazenden; opnieuw adresseren; omleiden [v. verkeer]; een andere richting geven
In dit geval is die andere richting 'terug'. :P

Over die mengeling van taal, als je alles naar het Nederlands gaat vertalen krijg je gegarandeerd mensen die de vertalingen krom vinden.

Verder over het 'komma of' gebeuren; iedereen begrijpt het, dat lijkt me het belangrijkst.

Toch zal ik je suggestie in overweging nemen, aangezien die zin een stuk beter loopt. :)
Pagina: 1