[EDIT]
Het is al verholpen, .htaccess moest dit zijn:
*stupid me*
[/edit]
Hallo allemaal,
Ik heb het volgende probleem:
Ik ben bezig een site te maken voor een vriend zijn band. Ze willen graag een mp3 player er in zodat mensen hun liedjes kunnen luisteren terwijl ze de site browsen. Ik heb hiervoor een flash mp3 speler gedownload en deze in de header gezet. Dit werkt allemaal mooi.
Alleen nu het probleem. Als ik op een link van de site klik (bv menu), dan laad de hele site opnieuw, en dus ook de player en begint het liedje opnieuw. Ik heb hier al gelezen dat ik dan gebruik moet maken van frames, waarbij je de content in een frame gooit, zodat alleen die refreshed.
Dit is natuurlijk gewoon te doen, dus ik ben aan de slag gegaan. Het ziet er nu alsvolgt uit:
Daarbij is page.content.php alsvolgt:
Zoals je ziet, maak ik gebruik van ModRewrite. Ik denk ook dat hier het probleem ligt. Als ik namelijk op een menu link klikt, opent hij de gehele site in dat frame, dus ook de header/menu/mp3 player...
Mijn .htaccess:
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, zonder mijn modrewrite overhoop te halen?
Het is al verholpen, .htaccess moest dit zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
| RewriteEngine On RewriteBase /~eswip/wreckyard/ RewriteRule ^([a-z]+)$ page.content.php?action=$1 RewriteRule ^([a-z]+)/([a-z]+)$ page.content.php?action=$1&subaction=$2 RewriteRule ^([a-z]+)/([0-9]+)$ page.content.php?action=$1&id=$2 RewriteRule ^([a-z]+)/([0-9]+)/([a-zA-Z0-9]+)$ page.content.php?action=$1&id=$2&hash=$3 |
*stupid me*
[/edit]
Hallo allemaal,
Ik heb het volgende probleem:
Ik ben bezig een site te maken voor een vriend zijn band. Ze willen graag een mp3 player er in zodat mensen hun liedjes kunnen luisteren terwijl ze de site browsen. Ik heb hiervoor een flash mp3 speler gedownload en deze in de header gezet. Dit werkt allemaal mooi.
Alleen nu het probleem. Als ik op een link van de site klik (bv menu), dan laad de hele site opnieuw, en dus ook de player en begint het liedje opnieuw. Ik heb hier al gelezen dat ik dan gebruik moet maken van frames, waarbij je de content in een frame gooit, zodat alleen die refreshed.
Dit is natuurlijk gewoon te doen, dus ik ben aan de slag gegaan. Het ziet er nu alsvolgt uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?php // header met player ?> <!-- menu met als voorbeeld : --> <a href="<?=URL?>agenda" target="content">[img]"<?=URL?>lib/gfx/buttons/gigs_off.jpg"[/img]</a> <!-- I frame --> <iframe name="content" src="<?=URL?>page.content.php"> |
Daarbij is page.content.php alsvolgt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| switch (isset($_GET['action']) ? $_GET['action'] : 'main') { case 'main': include('pages/page.main.php'); break; case 'gigs': include('pages/page.gigs.php'); break; // enz enz enz |
Zoals je ziet, maak ik gebruik van ModRewrite. Ik denk ook dat hier het probleem ligt. Als ik namelijk op een menu link klikt, opent hij de gehele site in dat frame, dus ook de header/menu/mp3 player...
Mijn .htaccess:
code:
1
2
3
4
5
6
| RewriteEngine On RewriteBase /~eswip/wreckyard/ RewriteRule ^([a-z]+)$ ?action=$1 RewriteRule ^([a-z]+)/([a-z]+)$ ?action=$1&subaction=$2 RewriteRule ^([a-z]+)/([0-9]+)$ ?action=$1&id=$2 RewriteRule ^([a-z]+)/([0-9]+)/([a-zA-Z0-9]+)$ ?action=$1&id=$2&hash=$3 |
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, zonder mijn modrewrite overhoop te halen?
[ Voor 42% gewijzigd door Eswip op 16-12-2005 11:37 ]