Toon posts:

Draden boxen wegwerken en hoe dan aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet uberhaupt niet of ik in het juiste forum ben. Ik heb de volgende vraag.

Vanaf mijn pc wil ik de draden voor de boxen (6.1 systeem = 6 boxen) gaan wegwerken in de muren. Ik weet dus al waar de boxen moeten komen te staan.

Echter hoe maak ik de aansluitingen in de muur? Zijn er kastje net zoals een stopcontactdoos waar je dan een box (tulp stekker) in kunt pluggen? Ik heb al zitten zoeken maar kan echt niets vinden..

Misschien iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jah, die zijn er, maar die heb ik alleen nog maar gezien als speak-on aansluiting... Denk dat dat sowieso prijstechnisch niet interessant is voor je computersetje...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerlijk gezegd geen stereoinstallatie maar alles via PC en die boxen (in kamer en keuken).
Perfect geluid moet ik zeggen.. afstandbediening erbij etc.

Dus het loont waarschijnlijk wel, echter waar en hoe te krijgen?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 15:05
Die stopcontacten voor boxen bestaan als die oude connector met een plaatje en een staafje, een ronde plug (ff zoeken bij de lokale DHZ zaak).
Je kan natuurlijk evengoed een dichte doos zetten, met een gaatje voor de speakerkabel. Om aan te sluiten/los te koppelen schroef je gewoon die doos open, verbinden/lossen met een kroonsteentje, klaar.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Bij Conrad of de DHZ-speakerbouw-zaak heb je stapels losse aansluit-doosjes voor speakers. Klem- banaan- of schroefaansluitingen, alles is er. Meestal zijn 't zwarte vierkantjes, dat staat niet echt mooi aan een muur natuurlijk.

Ikzelf heb gewoon draadjes uit een gat in de vloer steken. Als je de speaker maar dicht genoeg bij dat gat plaatst zie je er niks van. Als ik jou was zou ik gewoon voor de makkelijke oplossing gaan: draadjes uit de muur laten steken. Desnoods spuit je er wat pur in om 't gat mooi af te dichten.

Siditamentis astuentis pactum.

• bemeall
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:17

bemeall

Down Under!

Als je perce een tulp aansluiting wilt, kun je ook een gewone contactdoos met blindplaat gebruiken. Hier in een gaatje boren waarin je een los tulpcontact monteert.
En klaar is kees :P

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...

Verwijderd

Topicstarter
iedereen bedankt, k'ga morgen gelijk eens bij de DHZ zaak kijken, afdekplaatje met tulpstekkers lijkt me wel iets.

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-02 00:29

Koenzie

Never leave, just go

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:35:
iedereen bedankt, k'ga morgen gelijk eens bij de DHZ zaak kijken, afdekplaatje met tulpstekkers lijkt me wel iets.
Ik heb dit al verschillende keren gemaakt,
Zelfs ooit een systeem gemaakt met een versterker in de meterkast en dan op 5 kamers een stereotulp in waar iedereen zijn apparaat op kon aansluiten (cd speler, pc, mp3speler, ipod, laptop) met een remote kon dan van source worden gewisseld, de speakers konden met een enkel tulpje in iedere kamer worden neergezet (enkel tulpje aan 2 kanten in de kamer, en dan in 7 kamers)

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Pagina: 1