Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Outsourcing en werkgarantie

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien veel mensen hier waarschijnlijk ook met outsourcing te maken hebben gehad stel ik deze vraag maar hier. Op google is er niet veel over te vinden op gebied van wat gebruikelijk is voor werknemers.

Daar gaat mijn vraag dus ook over. Wat is er gebruikelijk dat werknemers voor garanties etc krijgen bij overgang naar de nieuwe werkgever?

Wettelijk gezien is 1 jaar werkgarantie verplicht en nog wat andere zaken.
De Stuurgroup/raad van bestuur heeft in diverse presentaties duidelijk gemaakt dat ze "inspanning gaan doen" en dat ze dit voor het personeel goed willen regelen.

Toen we dit doorvroegen was het allemaal nogal onduidelijk, ook nu we wat verder in het traject zijn.

Wat is er bij een "personeelvriendelijke" outsourcing doorgaans mogelijk qua bijvoorbeeld werkgarantie?

1 jaar is wettelijk, gaan outsourcingspartners bijv. ook wel eens accoord met 3 jaar? of 2?

Alvast bedankt voor de replies, aangezien zo'n stuurgroup natuurlijk vanalles kan presenteren als "bij voorbaat onmogelijk" tegenover outsourcing n00bs als ons...

Verwijderd

In principe heb je geen werkgarantie. Als een organisatie van overbodige resources af wil zijn er verschillende constructies; denk aan reorganisatie, promotie, om van die resources af te komen.

Een wet kan verschillende zaken voorschrijven, echter zijn er genoeg mazen beschikbaar om er omheen te werken.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Zorg ervoor dat je CV up-to-date is.. mocht het fout gaan heb je altijd een opzegtermijn, waarin je kunt solliciteren.

Werkgaranties bestaan niet.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
in mijn situatie werd het arbeidscontract en de jaren dienstverband direct overgenomen.

ik werkte 2 jaar bij dat bedrijf, en had een vast contract. het nieuwe bedrijf heeft het 1 op 1 overgenomen, zodat ik daar dus ook een vast contract had, met al 2 jaar dienstverband. mijn in-dienst-datum bij het nieuwe bedrijf is dus niet de dag dat ik werd ge-outsourced.

in principe was mijn werkgarantie dus mijn vaste contract en arbeidsjaren.

edited to add: waarom denk je eigenlijk dat je er wordt uitgeknikkerd? denk je dat je op een of andere wijze niet bij de nieuwe partij past qua werk/persoon/whatever?

[ Voor 18% gewijzigd door Frieda op 20-12-2005 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Frieda schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:57:
in mijn situatie werd het arbeidscontract en de jaren dienstverband direct overgenomen.

ik werkte 2 jaar bij dat bedrijf, en had een vast contract. het nieuwe bedrijf heeft het 1 op 1 overgenomen, zodat ik daar dus ook een vast contract had, met al 2 jaar dienstverband. mijn in-dienst-datum bij het nieuwe bedrijf is dus niet de dag dat ik werd ge-outsourced.

in principe was mijn werkgarantie dus mijn vaste contract en arbeidsjaren.

edited to add: waarom denk je eigenlijk dat je er wordt uitgeknikkerd? denk je dat je op een of andere wijze niet bij de nieuwe partij past qua werk/persoon/whatever?
tnx iedereen voor de replies,
nee ik denk niet echt dta ike r meteen wordt uitgeknikkerd, maar ik hoor nogal wat verhalen over dat er geoutsourced wordt en dat dan na een jaar meteen iedereen eruit wordt gegooid wegens overkompleet.

Ik denk niet dta et zal gebeuren, maar de mogelijkheid bestaat wel.
Dienstjaren zullen idd worden overgenomen lijkt me.

Ik was gewoon benieuwd wat er zoal geregeld wordt normaal gesproken, dan weet ik wat er realistisch is van wat er verteld word... (heb er een beetje een hekel aan als ik niet echt thuis ben in een onderwerp, en probeer er altijd wat meer van te weten vantevoren)

Verwijderd

Bij outsourcing zal veel werk verplaatst worden binnen een bedrijf, het betekend niet dat er direct minder werk is. Ik stuur zelf meerdere teams aan in het buitenland, en dan verplaatst je functie zich van uitvoerend naar sturend.

Voorbereidend werk zal altijd binnen de organisatie zelf worden uitgevoerd. Het is dus de vraag hoe makkelijk je kunt schakelen, en of je het uberhaupt wel wil.
Pagina: 1