[A7N8X-Deluxe]AGP led aan + uitval

Pagina: 1
Acties:

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 04:39
hallo,

een week na mijn succesvolle installatie van het tijdelijke moederbord A7N8X-deluxe zit ik weer in de problemen.

Gisteravond stond mijn pc nog gewoon aan, ivm downloads. monitoren uitgezet en naar bed gegaan.
Zojuist kwam ik weer bij de pc aan, leek er geen activiteit in mijn pc meer. Het enige dat ik op dat moment kon zien was het groene activity ledje, dat normaal brand als de pc aan staat, dat brandde en het AGP warn light. volgens het boekje betekent dit: Incorrect AGP card: The red led warns if the agp card is incorrectly installed, or is the wrong type of card for this particular motherboard. Dat lijkt mij vreemd omdat hij gewoon gewerkt heeft. Ik heb de kaart er even helemaal uit gehad maar dat heeft geen effect gehad. De groene led is sinds het uitschakelen van de Voeding niet meer aan geweest, alleen dus die rode waarschuwing.

heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en wat er aan te doen is?

                           

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:12

EraZor

Don't mention the war

even een ander kaartje proberen? lijkt me dat je videokaart het begeven heeft oid... (stond de fan stil, toevallig?)
Of dezelfde kaart even in een andere pc proberen, natuurlijk....

Of ff bios-reset?

[ Voor 29% gewijzigd door EraZor op 16-12-2005 10:54 ]

• jeehaa
het hele systeem is watergekoeld. ik ga eerst even een bios reset proberen. t lullige is dat ik juist vandaag en morgen het mobo+cpu+mem zou verkopen, als mede de videokaart, gescheiden van elkaar. Maar dit gooit wel ineens roet in het eten.

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Ik zit net eens even naar je profiel te kijken en ik denk dat ik wel weet aan wie je die videokaart zou verkopen.....

Aaan mij volgens mij..... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door EraZor op 16-12-2005 11:09 ]

• jeehaa
de wereld is absoluut veel te klein :)

vanavond proberen we de kaart dus in jou pc, ik heb geen andere AGP kaart of andere pc om hem in te testen.

Verwijderd

heb ook nog een a7n8x ism een 9800pro. Af en toe heeft die ook problemen met starten of is er een spontane reboot. Dan brandt die agp led ook. Wanneer je boot, blijft je scherm dan zwart, er komt geen bios post (beide zijn logisch) maar het HDD ledje blijft een hele tijd branden, dat valt mij toch op. Dit probleem komt bij mij voor wanneer mijn kast beweegt een tik krijgt ofzo. Vermoed dat het een slecht contact is met de agp sleuf. Ik los het op door alle stroom af te sluiten (dus ook de stecker van de monitor eruit) dan dan heel zachtjes op de agp kaart te duwen. Dan weer opstarten, na een paar pogingen lukt het dan wel. Misschien heeft het ook te maken dat mijn pc niet geaard is, maar daar ben ik nog niet over uit.

• jeehaa
mijn pc is nog nooit geheel geaard geweest. hij zit wel in een geaarde contactdoos maar zit op een normaal niet geaard stopcontact. MAW er is dus geen aarding geweest.

• jeehaa
ik begin een voedings probleem te vermoeden.

ik vond toch nog een oud agp kaartje, Ti 4200 en daarmee heb ik hetzelfde rode lampje.

waarom nou een voedingsprobleem... er komt bij inschakeling van de voeding een hoog sissend of fluitend geluid uit. ik denk dat ik zo even een nieuwe voeding ga halen.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 22:10
EraZor schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:04:
Ik zit net eens even naar je profiel te kijken en ik denk dat ik wel weet aan wie je die videokaart zou verkopen.....

Aaan mij volgens mij..... 8)7
En als alles mee zit zou ik morgen na 10:00 uur het mobo+cpu+mem overnemen. Laten we beide dan maar hopen dat het de voeding is want een sissend/fluitend geluid uit een voeding is natuurlijk niet goed.

• jeehaa
Wie is megatron dan? iig bij die nieuwe voeding brande het rode ledje EN het groene ledje terwijl de pc zelf uit stond. Dat klopt dus ook niet. Ik ga er morgen mee terug naar de winkel, ik heb m pas 2 weken. Als het goed is valt het gewoon onder de garantie. tis alleen afwachten hoe lang dat gaat duren :( :| ;(

edit: de wereld is klein... tot 2 keer toe in 1 topic :D

iig hopen dat we deze komende dagen meer te weten komen

[ Voor 18% gewijzigd door jeehaa op 17-12-2005 00:52 ]

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

De kaart zit inmiddels in mijn pc'tje en werkt uitstekend ;)
Pagina: 1