[W2k][AD]Schematisch uitlezen

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 09:46
Op school moet ik een netwerk opzetten. We moesten daarvoor eerst een Plan van Aanpak, een Functioneel Ontwerp en een Technisch Ontwerp ( :r ) maken. In het technisch ontwerp moest ook de AD-indeling komen te staan, dus:
• Welke OU's
• Welke Groups
• Welke users

We zijn nu een heel eind met het netwerk en de systeemdocumentatie. In de systeemdocumentatie moet ook de indeling van de AD komen. Aangezien de indeling uit het technisch ontwerp niet echt helder / overzichterlijk was, wil ik een nieuwe maken.

Is er een tooltje die je AD uitleest en schematisch weergeeft (dus: OU's Groups, Users enz.) ??
Weet iemand de naam van zo'n tooltje? Dat zal heel makkelijk zijn, want nu hoef ik niet alles te gaan tikken O-)

Ik heb gezocht op Google en GoT, maar ik kwam alleen maar VB-scripts tegen die de gegevens in een txt-, of csv-bestand exporteerden.

Alvast bedankt!

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Verwijderd

ok dus als ik het goed begrijp vraag je ons om jou te helpen met je schoolwerk? :o

Het is belangrijk dat je het zelf doet. waarom:
- je leert geordend en voorbereid te werken
- je leert duidelijk hoe de indeling van je server wordt en hoe je dat het best kan maken.
- je leert duidelijk documenteren, en van je fouten leer je en zal je het volgende keer beter doen.

kortom, je krijgt deze opdracht om iets te leren, als wij het voor je doen leer je het niet. maar dat moet je vooral zelf weten natuurlijk. O-)

Verwijderd

Google eens op LDAP browser ofzo!?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Uhmm.. in active directory users and computers zie je toch ook alles staan, of zeg ik nu iets raars? :+

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

axis schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:43:
Uhmm.. in active directory users and computers zie je toch ook alles staan, of zeg ik nu iets raars? :+
Ik wou nou ook niet meteen alles voorkoue! ;)

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04 09:46
axis schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:43:
Uiteraard, maar als ik dat nu schematisch wil exporteren? :*)

Ik vroeg me gewoon af of er een tooltje voor is, want alles gaan tekenen is zoveel werk...

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Wat dacht je van een printscreen ? :p Even zonder gein, in Visio kun je een AD structuur in 10 minuten op papier zetten, kleine moeite.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

Mja, ik schaar mij achter degenen hierboven. Ten eerste is dit niet echt de bedoeling van het forum en ten tweede zijn er een aantal manieren om dit te doen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.