GamePC

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• HomerJ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-07-2025
Hallo,

Ik was van plan om een nieuwe PC te kopen.

Wat ik erop wil:
-Nieuwste games spelen
-Films kijken & DVD's branden.
-Surfen

Ik heb een budget van 500 tot 600 euro(16 jaar, 80€ maandsalaris ;) ) . Ik heb al een monitor dus ik zoek een systeem exclusief een monitor.

Helaas weet ik eigenlijk erg weining van PC systemen en onderdelen omdat ik altijd op een console heb gespeeld.

Het systeem moet wel uitbreidbaar zijn.

Wat kan ik het best doen?

Een 2ehands systeem kopen?
Zelf 1 samenstellen?
Kant en klare desktop PC kopen?

Alvast bedankt

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

ik denk dat je niet heel erg ver komt met dat budget voor een gamesysteem.
met nieuwste games denk je toch al gauw aan Fear en Q4 en dat ga je met dit budget onmogelijk redden wil je het er grafisch fatsoenlijk laten uitzien. mijn advies: doorsparen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gekkenhuis op 16-12-2005 10:43 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
De FAQ lezen en de Best Buy Guide raadplegen...

Verwijderd

een game pc is een pc met een kaart van minimaal 150 euro, alles wat daaronder zit is gewoon niet de naam "game pc" waardig.

Je kan een 2e hands 6600GT op de kop proberen te tikken maar dan nog is de naam game PC ver te zoeken.

ik zou als ik jou was gaan voor:
85 - asus A8N-E
120 - AMD64 3000(s939)
90 - 1024mb DDR400
160 - 6600GT (128mb GDDR3)
65 - 120GB WD schijfie
60 - DVD-RW asus oid

dit moet te doen zijn , de getallen ervoor is een schatting van de prijs. daarnaast moet je ook nog een kast uitzoeken amar dat is meer persoonlijk, let wel op een goede voeding. bovenstaande komt neer op zo`n €550 a €600 een kast erbij kost je ongeveer €60/80.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 10:49 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
dat al gelezen? zo ja, dan weet je dat je topicstart erg mager is, en dat je wel wat meer vooronderzoek mag doen. lees de faq's eens door, en kijk eens naar de best buy guide's

PSN: djmurcielago

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
neem het systeem van X.ExceL.
Eventueel kan je een 6600 nemen. Als je dat doet, dan moet je dat alleen doen met in je achterhoofd het kopen van een nieuwe videokaart over ongeveer een halfjaar. Met een 6600GT kan je weer net iets langer doen.

Verwacht geen wonderen van de pc met de nieuwste spellen. Het zal wel draaien, maar niet op zn best.

edit: niet het systeem van naftebakje nemen: Dat is moeilijk upgradable.
Het systeem van X.ExceL is wel zeer upgradable: Processor, videokaart (pci-e), sata-harde scijf. Alles kan. Gezien het budget moet je daar zeer opletten.

[ Voor 26% gewijzigd door Quacka op 16-12-2005 11:39 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25
Je zal geen grote eisen kunnen stellen aan de grafische prestaties (je kan niet alles op high zetten), ik heb een AthlonXP 2500+, 512MB ram, ATI Radeon 9200SE, en daarop draai ik toch wel alle spelen (NFW most wanted draait soepel, op de laagste kwaliteit). Als dat voldoet, kan het in je budget. Wil je alles op de hoogste kwaliteit draaien, lukt je dat misschien met het dubbele van je budget...

Mijn standaard voorstel (goedkoopste PC die voor standaardwerk voldoet):
- AMD Sempron 2600+ (S754, dus ingebouwde RAMcontroller): 75€
- 512MB DDR400 RAM (kies een bekend merk): 50€
- AOPEN QF50D: mooie kast met goeie voeding: 55€
- moederbord met passief gekoelde NB (geluid): 65€
- 80GB HDD (kies merk naar eigen wensen): 60€
- Windows XP Home oem: 99€ (tenzij je die via studentenlicentie goedkoper hebt, of linux gebruikt)
Das al 400€, gebruik ik als standaard PC. Er moet nog een grafische kaart bij, daar heb je veel belang bij, en moet je zelf ook kiezen (erg moeilijk, ik weet het)
bijvoorbeeld de Sapphire ATi Radeon 9600 XT 256DDR2 AGP TV-out DVI Retail € 116,16 (niet te duur, en op AGP).
Verder nog een DVD brandertje, NEC is erg goed, 50€

Dat komt op ongeveer 565€, daarmee kan je aardig uit de voeten, zolang je geen te hoge eisen stelt. Lees ook nog eens de best buy guides, pas aan naar eigen wensen, klaar.

(mijn persoonlijke ervaring is dat je door zelf je PC samen te stellen heel wat goedkoper uit bent, en een veel beter aangepast systeem hebt dan de kant-en-klare zaken. Je kan meteen ook een upgradepad voorstellen, als je geld hebt een snellere processor, staafje ram bij, extra HDD,.......)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

waarom wordt er 2x een link gegeven naar best buy, zeg dan niks of rapporteer gewoon :X
Gekkenhuis schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:42:
ik denk dat je niet heel erg ver komt met dat budget voor een gamesysteem.
met nieuwste games denk je toch al gauw aan Fear en Q4 en dat ga je met dit budget onmogelijk redden wil je het er grafisch fatsoenlijk laten uitzien. mijn advies: doorsparen.
niet mee eens, je zal dan niet op het allerhoogste niveau kunnen spelen maar met mijn systeem (zie sig) kan ik op 1024x768 gewoon lekker draaien op medium en soms bijna full.

ik speel:
FEAR, COD2, Battlefield2, Half life gewoon allemaal lekker zonder dat ik me erger aan de graphics. sterker nog ik vind ze allemaal prachtig.

alleen met NFS:MW heb ik wat problemen, maar volgens mij is het mijn cpu hier de bottleneck, want zelfs met alles op low en uit speel ik nog steeds even brak als alles op medium/high, vsync, AA.

het is dan ook wat je verwacht van je systeem.

@ naftebakje:
Sorry hoor maar een 9600XT is totaal niet meer van deze tijd, en met een sempron 2600 ga je het al helemaal niet redden natuurlijk. en 512 mb ram is niet genoeg voor meer voor de games tegenwoordig en nabije toekomst. de schijf is te duur t.o.v een 120(1/3 meer schijfruimte) en die nec brander is ook klote want die worden vaak super warm.

sorry maar het enigste waar ik het mee eens ben is die kast. :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 11:18 ]

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:59

hbsJR

All rounder

600 euro voor een game-pc, vergeet het maar.. je heb voor de nieuwste games al snel 1 gig aan ram nodig, een stevige grafische kaart en een processor die dit kan trekken. schroef het al omhoog naar 1200.. ;)
*geloof me maar, ben zelf 17 en ik mijn 2de systeem gekocht in de 4de.. was dus 16 jaar*

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
hbsJR schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:09:
600 euro voor een game-pc, vergeet het maar.. je heb voor de nieuwste games al snel 1 gig aan ram nodig, een stevige grafische kaart en een processor die dit kan trekken. schroef het al omhoog naar 1200.. ;)
*geloof me maar, ben zelf 17 en ik mijn 2de systeem gekocht in de 4de.. was dus 16 jaar*
Een GamePC hoeft dus niet perce alles volop te kunnen spelen, en de config van X.ExceL is goed zat voor alle spellen die momenteel op de markt zijn (kan ze iig allemaal vloeiend spelen op medium en 1024x768). Het is ook een makkelijk upgradebaar systeem en de 3000+ kun je evt. OC'en, evenals de videokaart. Als het spelen niet vloeiend meer gaat dan moet je je bottleneck identificeren en die vervangen (bijv. nieuwere graka).

Verwijderd

Ik hoop dat je wat aan deze link hebt :)
http://www.tomshardware.com/2005/10/14/the_/

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
AOpen QF50C 300 Watt €45
Asrock 939DUAL-SATA2 €69
AMD Athlon 64 3000+ ~€140
2x512MB DDR PC 3200 std = €70
NEC ND3550 €47
Diskettestation €10
Arctic Silencer 64 Ultra TC €12
2x Coolermaster LED = €12
Seagate Barracuda 7200.7 80.0Gb 8MB €68

Totaal: €473 exclusief verzending (bij Informatique, Alternate en de goedkoopste winkel voor de A64)

Nu blijft er dus nog ongeveer €120 over voor de videokaart. Voor dit geld kun je gewoonweg geen geweldige kaart krijgen. Probeer daarom het budget nog iets op te rekken naar ongeveer €650, zodat je een hele leuke grafische kaart kan kopen. Bijvoorbeeld een Sapphire Radeon X800 GTO 256MB DDR3 á €171. Als je dat voor elkaar kan krijgen, heb je een erg leuk en goed gamesysteem. Eventueel kun je voor €10 extra een 120 GB schijf kopen. Succes met je eventuele aankoop!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10
AMD Opteron 144
Asus 6800GS of X800GTO2
DFI Ultra Nforce 4 (2e hands zoeken)
1GB TwinMos speed premium (2e hands zoeken)
DVD Brander NEC
ATX Case (2e hands zoeken)
Tagan 420W voeding (2e hands zoeken)
Floppy drive
Maxtor 80 GB ((2e hands zoeken)

Dit is ongeveer 600 euro. Je hebt hiervoor de beste prestaties voor relatief weinig geld. Dmv overclocken kan dit systeem makelijk mee met de huidige games e.d.

[ Voor 19% gewijzigd door STIMPPYYY op 16-12-2005 20:09 ]

Verwijderd

Dan komt hij wel lang aan het zoeken, en dan nog maar hopen dat alles het goed doet en niet snel kapot gaat, want op de helft heeft ie dan geen garantie. Ga dan voor zekerheid en kwaliteit, met de mogelijkheid tot uitbreiding in de toekomst. Dit is wat ik zou kopen met dat budget:

Aopen QF-50-A Zwart (300 Watt - ATX Miditower) = €45
ASRock 939DUAL-SATA2 (800 MHz ALi1695 - ATX- S939) = €60
PC3200 - 512 MBx2 - DDR - Dane Elec = €95
Hitachi 80 GB 7K250 8080PLA3800 (SATA150 - 8 MB) = €57
DVD±RW NEC ND-3550 - Zwart - Bulk = €48
Logitech Cordless Desktop Internet Pro zwart- Bulk = €35
AMD Opteron UP 144 (S939 - Hypertrans) 1,8 BOX = €160
Subtotaal incl. BTW € 503,18

Dan heb je nog zo'n €100 over voor de videokaart, hiermee kun je zoals al gezegd niet nieuw een goede gamekaart kopen, je zou dus moeten kiezen voor een budgetkaart (6600/x700) en dan snel doorsparen voor een goede, of eventueel een betere 2e-handse kaart waarmee niet te veel geknoeid is....
In de V&A zag ik deze staan, staat er nog niet lang in dus waarschijnlijk kun je er nog terecht. Ik denk iig dat een 6600GT het beste bij je budget past.....
Met dit systeem kun je AGP en Pci-e videokaarten op volle snelheid draaien en daarnaast zou je in de toekomst nog kunnen upgraden naar dual-core >:)

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Met dat budget zou ik kijken voor een 2e hands systeem:

Goede voeding (a-merk) van > 400 watt
Beetje goed moederbord: asus, msi, dfi, ...
krachtige videokaart:ati x800 / nvidia 6800 of hoger (let op verschil agp en pci-express, hier moet je je keuze van moederbord op afstemmen)
Bijpassende redelijk krachtige processor > amd64 3000+ of meer
2 reepjes 512mb pc3200

[ Voor 4% gewijzigd door ---RRR--- op 17-12-2005 16:14 ]

Verwijderd

@HomerJ

Voor dat bedragje wordt het erg moeilijk, ik zou voor een goede 2de handsesysteem gaan of gewoon voor de xbox360. De xbox zal 5 jaar meegaan en een pc systeem niet.

Wil je per se een nieuwe probeer dan om een pc te kopen via een bedrijf waar je werkt ofzo. Zodat je 19 procent bespaart en meer uit kunt geven aan je pc. Of probeer nog 200 euro te lenen of te krijgen van je ouders dan moet het namelijk wel lukken.

Maar in jouw geval zou ik voor de xbox gaan.

Veel succes.

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
mensen, weten jullie waar jullie het over hebben???
Op mijn 16de (nog niet eens zo heel lang geleden) kon ik niet zomaar geld uit de ramen smijten, ik veronderstel dat dit voor de TS ook zo is.
Waarom een graka van +200euro nodig? ik speel met een 6200 (+/-80 euro) en ik speel echt alles zonder haperingen. Het zogezegde zware FEAR heb ik zonder hapering uitgespeeld (ok, ik geeft toe, misschien één of twee keer).
Ik zou gaan voor een Athlon64, 1gig ram, deftig mobo, goede schijf enzo. Daarnaast een low-budget kaartje (zoals ik heb bv.) en als het nodig is, kan hij binnen een jaar of twee een nieuwe kaart kopen.
Moesten jullie echt geld te veel hebben, wil ik altijd mijn rekeningnummer doorgeven, of als jullie weten waar geld groeit, laat het mij weten. Voor het geld waar jullie over spreken, moeten veel mensen een maand lang hard werken!

• Man on Fiya
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09-2025
Ehm ik zou zeggen werk nog ff door... ik ben 15 en word pas morgen zestien en heb hier naast me een dikke pc staan van heb ik jou daar. Verkoop gewoon wat shit die niet nodig hebt. Ook zou ik zeggen kijk ook ff bij de tweedehands pcs. Maar ga niet voor dit budget een game pc kopen. Ik bedoel als ik met minder per maand een pc van meer dan 1300 in mekaar kan bakken, kan jij het ook ;). Voor de specs: check mijn sig.

Verwijderd

Check voor de gein eens deze benchmarks, kun je zien hoe die kaat het doet in games :P
En ik vraag me af welke settings je FEAR dan hebt uitgespeeld, 480x640 met alles op low?
Een 6200 zou ik niemand aanraden, helemaal niet voor € 80,- als je voor € 120,- een 6600gt hebt (wel 2e hands maar goed). Met die 6600GT heb je voor een paar tientje meer een systeem dat duidelijk 4x zo goed is (in games)....
Bespaar nooit te veel op je videokaart, dat is juist hetgene dat van belang is voor de games.
Een Xbox 360 is idd wel een goed alternatief, graphics zien er zeker beter uit als met een pc van zo'n € 500.- alleen heb je dan niet de veelzijdigheid die een PC heeft, het is nou eenmaal kiezen of delen.
It's up to you :)

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
het is dan ook meer dan een half jaar geleden dat ik die 6200 gekocht heb ...
wat mij opvalt is hoe veel mensen hier zeer kwistig omgaan met geld, en blijkbaar geen besef hebben van de waarde van het geld ...
Doe er mee wat je wil, I rest my case

Verwijderd

plastronneke schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:43:
wat mij opvalt is hoe veel mensen hier zeer kwistig omgaan met geld, en blijkbaar geen besef hebben van de waarde van het geld ...
er wordt hier gevraagd wat goed is, niet naar wat het kost of wat de waarde van geld is.

TS vraagt inidirect om een goede videokaart, en de prijs van zo`n kaart ligt idd rond de 300,- hollandsche florijnen.

we zeggen niet dat hij 160€ moet uitgeven maar wanneer hij 50€ minder uitgeeft dat ie eigenlijk niet heeft wat ie wil en met die 50€ meer komt ie gewoon een stuk verder.

@builder N00b: Gefeliciteerd met je verjaardag :P

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:05

TheFruitNerd

iets met fruit

plastronneke schreef op maandag 19 december 2005 @ 12:43:
Ik ben het met je eens dat er veel geld in computers omgaat. Geld waarvan ik mij regelmatig afvraag waar mensen het vandaan halen, maar dat terzijde.
Een 6200 is gewoon niet voldoende met het oog op de toekomst. Ik heb een aantal jaar terug geinvesteerd in een radeon 7000 die me ca 60 euro kostte. Het was een van mijn grootste miskopen die ik ooit heb gedaan. Een 6200 is leuk om wat oudere spellen mee te spelen, maar met het oog op de toekomst heeft hij gewoonweg niet voldoende in huis voor de nieuwste spellen.
Naar mijn mening is 600 euro voor een goed game pc niet voldoende. Daarom zie ik 2 opties.
De eerste is naar mijn mening ook de beste, namelijk nog even doorsparen tot je ca 700 euro hebt. Daarmee kun je een betere videokaart kopen plus dat prijzen (bijna) altijd wat zakken in de loop der tijd.
De tweede optie is dat je nu het systeem koopt, maar er een goedkope videokaart in stopt. Als je dan over een poos voldoende geld hebt, kun je een fatsoenlijke kaart kopen die een stuk langer mee gaat.

Een andere optie (wat eigenlijk niet je vraag is) is dat je een xbox 360 koopt, zoals al eerder vernoemd. De levensduur van een console is toch een heel stuk groter dan een pc.

-edit-
Er schiet me nog een derde mogelijkheid te binnen.
Je kunt voor ca 150 euro een 6800LE/XT AGP kopen. Deze kaart is eigenlijk een soort middenweg. Wanneer je de pipelines unlockt (wat gemakkelijk gedaan kan worden) heb je een videokaart die aardig wat power kan leveren, voor een schappelijke prijs.

[ Voor 12% gewijzigd door TheFruitNerd op 19-12-2005 13:23 ]

- B.L.A.A.T. -

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

HomerJ, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.