[2003-NT4] Domein thrusts

Pagina: 1
Acties:

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:47

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
Ik zit met volgend probleem :

Een NT4 server die een domein draait ( domein1 ) en een Windows 2003 Small Bussiness Server die een domein draait ( domein 2 ).

Op de NT4 server staat een programma geinstalleerd.
De 2003 server is de server waar alle user acocunts opstaan, en waar dus iedereen op aanlogt.
Ze krijgen hun mappings dan ook allemaal vanop de 2003 server.
Nu moet ik ervoor zorgen dat in het startmenu van de gebruikers een snelkoppeling staat naar een programma op de NT4 server.

De snelkoppeling zelf is makkelijk gelegd vanop de 2003 server : \\nt4server\sharedmap\programma.exe

Het probleem ligt in het feit dat het programma zich op een ander domein bevind.
Ik herriner me dat je op NT4 hiervoor met thrusted domeinen enz moet werken.
Ik heb dan ook domein 2 op de NT server bij de vertrouwde domeinen gezet en ook bij de vertrouwende domeinen.
Tot daar denk ik alles ok.
Echter werkt de snelkoppeling nu nog steeds niet, ik krijg de melding dat er nog iets niet in orde is met het vertrouwen tussen de 2 domeinen.
Moet ik op de 2003 server dit ook nog instellen ? Zoja, waar, want op de 2003 vind ik dit niet direct.

Bedoeling is dat de gebruikers van de 2003 server het programma op de NT4 server kunnen openen, zonder dat er een mapping moet gemaakt worden naar deze server, en dus zonder dat ze een account en paswoord moeten ingeven van de NT4 server.

-| Hit it i would ! |-

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
op SBS kan je geen thrusts leggen.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:00
Het leggen van een Trust (=vertrouwen) moet vanzelfsprekend aan twee kanten plaatsvinden. Maar zoals al opgemerkt is een trust-relatie niet mogelijk met een SBS2003.

Je zou op de SBS server een login script kunnen maken dat de mapping voor je maakt en daarbij een wachtwoord en gebruikersnaam al aan het script toevoegd (net use command), als je van KIX gebruik maakt, kun je het script ook versleutelen, zodat gebruikers uid en pass niet te weten komen.

Als de NT server een overblijfsel is, dan is het wellicht een beter idee om de server opnieuw in te richten als een member server van de SBS domain??

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:47

Falcon10

Hit it i would !

Topicstarter
dat zal dan vermoeddellijk de enige oplossing zijn :|

En als ik me niet vergis betekent dat een herinstallatie van de server, want aangezien die NT4 server een eigen domeinserver is, kan ik hem niet gewoon bij het domein van de 2003 server voegen, niet ?

-| Hit it i would ! |-

• mbaltus
Klopt. Vanaf Windows 2000, kun je met DCPROMO van een server een DC maken, of weer een member server. Bij Windows NT zul je een herinstallatie moeten uitvoeren en dan tijdens installatie kiezen voor member server.

Er zijn tools die een PDC of BDC kunnen demoten naar een member server, maar in een productieomgeving raad ik af die te gebruiken. (zie upromote).

edit:
tikfoutje

[ Voor 5% gewijzigd door mbaltus op 17-12-2005 17:49 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mbaltus schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:48:
Klopt. Vanaf Windows 2000, kun je met DCPROMO van een server een DC maken, of weer een member server. Bij Windows NT zul je een herinstallatie moeten uitvoeren en dan tijdens installatie kiezen voor member server.
Kleine voetnoot:
Een dc demoten naar memberserver in hetzelfde domain is niet zo'n groot probleem. Diezelfde gedemote doos vervolgens in een nieuw domain hangen wil nog wel eens vervelend doen en wordt over het algemeen niet aangeraden.
Wipe & Reinstall is beter (alleen niet altijd mogelijk).
Verder moet je ook rekening houden met aanmeldingsproblemen met legacy OSjes. een 9x doos krijg je al helemaal niet aangemeld op een SBS2003 DC met standaard settings.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mbaltus
@BackSlash32
Dank voor aanvulling. Nog nooit een gedemote DC aan een ander domein toegevoegd (meestal doe ik alleen een demote om de server daarna zo-ie-zo te wipen). Met SBS2003 eigenlijk ook weinig ervaring (alleen maar met W2K3 zelf), dus ik hou het in de gaten!!

Pagina: 1