Netwerk, is dit mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Topicstarter
We zitten met een aantal personen met 4 laptops. 3 ervan hebben een wireless kaartje erin. We willen nu graag de mogelijkheid hebben dat we bestanden kunnen overdragen tussen deze laptops.

We hebben al een Ad-Hoc tussen 2 van de laptops, maar het wil niet lukken om dit te doen bij de derde. heb dit gedaan met de windows app via flashcard. waarna 1 van de laptops dus wel kon connecten en de ander niet.

Ook is de vraag of dit zo ver kan gaan dat de laptop die verbonden is met 1 van de laptops via een kabel ook in dit netwerk kan.

Als laatste vraag ik me af of ik ook 1 van de pc's een internetverbinding kan geven, zodat we dan allemaal op het inet kunnen.

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 22:13
koop een wireless router, dan zit je allemaal op hetzelfde netwerk, en kun je allemaal internetten (of zie ik nou iets over het hoofd?)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
Ad-Hoc netwerk kan tussen maximaal 2 apparaten, dus met z'n 3en kan dat niet zonder een stukje wifi infrastructure (= accesspoint)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Wat je wil zal vast wel allemaal kunnen, maar de vraag is of het de moeite waard is.. dat kunst- en vliegwerk werkt vaak ook maar half.. voor 6 of 7 tientjes heb je een super wireless router, zoals een linksys.. Dat dus een goeie 15 euro de man ;)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:37

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ad-hoc verbinding is alleen maar mogelijk tussen 2 computers, dus een derde kan daar niet op inloggen. Wel kun je bij de 2 verbonden laptops de internetverbinding delen.

Makkelijkste en beste oplossing is gewoon een draadloze router kopen. Geen gekloot met kabels en Ad-hoc verbindingen aanmaken

Spuit 11, 12, 13 en 14

[ Voor 7% gewijzigd door Lolhozer op 16-12-2005 10:28 ]

Waarom? Omdat het kan!!

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08-2025
Volgens mij heb jij gewoon een Wireless AP/Router nodig. Daarmee kun je je internet verbinding delen tussen de aangesloten apparaten en deze kunnen ook onderling een verbinding opzetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Aram op 16-12-2005 10:31 ]

• Kayshin

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Topicstarter
We zitten 7 weken aan een project, heb thuis een AP maar geen zin om die mee te nemen etc.

Tis nu wel gelukt. 3 laptops met Ad-Hoc verbinding, kunnen elkaar zien en files sharen. Laptop via netwerkkabel zijn we nu aan het configureren.

Daarna nog ff t internet fixen ^^

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 10:58
dan is het officieel zerker geen ad-hoc meer, maar is er toch een van die laptops de baas over hetnetwerk. sommige kaartjes hebben daar mogelijkheden voor.

• Kayshin

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Topicstarter
Ok, laptop met lan verbinding kan niet op ons netwerk komen.

hebben nu ook bij 1 van de andere laptops internet, hoe sharen we deze via t wireless? Bij lan verbinding kan je dit aanvinken, bij wireless verbinding zie ik deze niet staan.

DNS is ingesteld met IP van laptop waar inet inzit...

Verwijderd

Wat jij wilt kan toch gewoon met een netwerkbrug tussen een wireless adapter en een lan adapter? of begrijp ik het verkeerd.
Je hebt 3 laptops 2 met een ad-hoc verbinding, en je wilt de 3e via utp aansluiten??

Hmm, ik lees niet alles, excuses

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 10:57 ]

• rvnieuwh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10-2022
engelbertus schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:40:
dan is het officieel zerker geen ad-hoc meer, maar is er toch een van die laptops de baas over het netwerk. sommige kaartjes hebben daar mogelijkheden voor.
Ik weet niet waarom een netwerk van meer dan 2 ad-hoc wireless systemen geen officieel ad-hoc meer zou zijn. Ad-hoc kan tot 9 wireless systemen aan.
Uit Microsoft Technet;
Ad Hoc Mode
Ad hoc mode is used to connect wireless clients directly together, without the need for a wireless AP or a connection to an existing wired network. An ad hoc network consists of up to 9 wireless clients, which send their data directly to each other.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20

Metzie

Nyaano !

Deze vraag had je zelf ook kunnen oplossen als je op google gezocht had. Met de combinatie ICS ad-hoc vind je een heleboel op google.

Er vanuitgaand dat jullie Windows XP gebruiken. (je geeft erg weinig info) kan je met behulp van dit artikel je laptop's configureren.

http://www.microsoft.com/...ert/bowman_02april08.mspx

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Op school had ik wireless, de andere 3 laptops niet.. Elke week nam 1 persoon een switch mee, een persoon een stekkerdoos, en de andere kabels.. Wireless netwerkverbinding sharede ik via ICS, dan is ie ook meteen DHCP server op het LAN, en je kunt toch met 100Mbit/1000Mbit tussen elkaar overpompen >:)

Maar goed, da's niet wat de TS vraagt..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1