Geen verbinding meer na snelheidsverhoging KPN

Pagina: 1
Acties:

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05-2025
Ik heb sinds de snelheidsverhoging (die bij mij woensdag rond 3 uur 's middags is toegepast) geen verbinding meer met Internet. Ik gebruik een Draytek vigor 2500 router. Ik heb hem gereboot en daarna kon ik opeens geen verbinding meer krijgen.

De instellingen zijn goed, ik reboot dat ding wel vaker. Daarna heb ik het ook met een oude alcatel speed touch usb moden (die groene) geprobeert en ook daar kan ik geen verbinding mee krijgen (error 680, rechter lampje knippert groen), ik heb gebeld naar de planet helpdesk (waar ik dus zit) en daar vertelde ze me dat mijn modem de nieuwe snelheid niet aankan, hij deed me daarna gelijk een aanbieding voor een nieuwe modem. Volgens mij was dit gewoon dus een verkooppraatje want als de modem de snelheid niet aankan moet ik toch zeker wel verbinding kunnen krijgen? met de router konden ze me niet helpen maar daar haal ik ook 100mbit netwerkverbinding mee dus waarom zou ik daar geen internetverbinding mee kunnen maken?

Heeft iemand een idee wat mijn probleem is?

• mkool
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 14:12
Je zegt niet hoe snel je lijn nu is geworden, maar als hij sneller is dan 8mbit dan ondersteunt de Vigor dat inderdaad niet. (Max 1mbit up, 8mbit down) USB modems zouden daar ook wel eens moeite mee kunnen hebben meen ik me te kunnen herinneren.

Anders lijkt het me een beetje onzin van die helpdesk. Probeer eens een modem van de buren/kennis die bij hun wel werkt (op dezelfde nieuwe hoge snelheid). Firmware upgrade van modem kan ook wel eens helpen.

• Appeltaart
sorry, het was 3mbit toen het werkte en nu 6mbit.

Maar dan zou hij toch wel verbinding moeten krijgen? en dan gewoon langzamer lopen? of moet ik helemaal geen verbinding krijgen

• Monsie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:28
zoals mkool al zei: probeer eens een firmware upgrade. (al neem ik aan dat je dit niet snel kunt doen aangezien je post en je eigenlijk geen internet hebt :))

Sign here please

• Appeltaart
ik zit nu op school, heb net al firmware gedownload en zal er straks even mee gaan rotzooien :) hoop dat het daar aan ligt anders zal ik inderdaad wel eventjes een modem proberen te lenen

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Error 680, dat is meestal geen Rx dacht ik. Je kan dat op je ST USB nakijken in de software die wordt meegeleverd. Wellicht kan je het ook op de Draytek nakijken. Geven beide modem geen Rx en je hebt dit op ISRA getest, dan zou ik de Planet Helpdesk nog eens bellen en vragen of ze de storing bij KPN willen melden. Het heeft in dat geval in ieder geval niet te maken met het feit dat je modem de snelheid niet aan kan.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02 21:24

slaay

Natuurbeleven.com

I have the Speedtouch 330, driver installed, but I am getting Error 680 - There is no dial tone. What should I do?
This can be down to one of a number of problems:

Broadband service not activated.
The modem status lights will show a solid green USB light and a flashing ADSL light. Check your service activation date has been reached. If your activation date has passed, contact your service provider.

Your telephone line cannot support Broadband.
The modem status lights will show a solid green USB light and a flashing ADSL light. If your service activation date has passed, contact your service provider and ask them to check your telephone line length to determine the line can support broadband service.

Your service has been recently upgraded from 512 to 1M or 2M service.
Depending on the distance from your local exchange, it is possible that your line will no longer support the higher bit rate service. Your line will need to be downgraded to the original service rate, or you can install an enhanced modem driver. This driver is available by download, or a replacement CD can be requested.

There is a wiring fault and / or unfiltered telephony device in your home.
Check that all telephone devices: handsets; faxes, DECT phones, satellite receivers, dial up modems and burglar alarm systems are correctly filtered. If the problem persists, remove ALL extension wiring from the BT master socket, and connect ONE filter directly to the master socket. Now connect the modem to the filter and try again. If the problem clears check your extension wiring. If the problem persists, contact your ISP.

Incorrect Username / Password
Check your username and password. Correct operation of the ADSL network can be checked using the username bt_test@startup_domain - any password can be used. If this account works, check your username and password, and contact your service provider.

Dich bis echt unne foëzen haas

Pagina: 1