Toon posts:

Systeem niet stabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ik heb de vorige keer al een vraag gesteld ivm mijn nieuwe pc die steeds vast liep. Ik heb hem terug gebracht naar de winkel en die hebben mijn pc nagekeken en zeiden dat het aan mijn geheugen lag, ik weer vrolijk naar huis en wat blijkt mijn pc loopt nog steeds vast. Ik heb een asus A8N sli premium, AMD X2 4400+, 2 gig Brand geheugen, 180 gig maxtor sata schijf, Asus 7800GTX top en een creative soundblaster XFI music. Ik heb de pc weer op gestuurd en krijg nu te horen dat het aan mijn drivers lag, dit vind ik heel vreemd de pc loopt al vast op een kale installatie van XP, als ik iets installeer loopt hij weer vast. Ik heb de pc nu al 3 keer opgehaald en 3 keer werkt hij niet, nu kan ik hem a.s. zaterdag ophalen omdat zij zeggen dat hij nu klaar staat maar ik twijfel nu enorm. Ik heb zelf al het BIOS geupdate, de nieuwste drivers gedownload en proberen te installeren maar dat hielp niet. Wie moet dit nu oplossen de winkel toch!? Weet iemand of hij het zelfde probleem heeft, de pc geeft geen fout melding hij bevriest gewoon.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
wat voor voeding heb je?

Ook met deze TS kunnen we weinig.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

ps ik zie ook dat je andere topic de vorige keer is dichtgegaan misschien handig om even te lezen waarom dit was.

[ Voor 60% gewijzigd door andreict op 16-12-2005 08:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een voeding van 500W en die hebben ze ook al vervangen, hielp ook niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik doorgenomen, maar ook hier heb ik niets aan. Ik denk zelfs dat de winkel er niet uitkomt.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

kijk hier eens tussen.

Wanbeleid is ook beleid.

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

En heb je al eens in de hangen en opstarten faq gekeken ? Klik

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

Verwijderd

bassie
advies 1: kijk eens op de bon en noteer hier alle componenten die daarop staan.
wat het is, merk, type, en evt prijs als de rest niet duidelijk is, aan de prijs kunnen wij meestal wel zien of het brand of zooi is.
(dit is waarschijnlijk ook waarom je vorige topic is gesloten, te weinig info?)

advies 2: blijf teruggaan naar de winkel, laat niet je handige neef/buurman de kast lostrekken, ivm garantie.

als je er een keer zat van word schrijf een aangetekende brief, of meld in de winkel dat je de koop ongedaan wilt maken.
officieel hoort dit geen geld te kosten, maar in pc-winkels weet je dit maar nooit.

hoe lang heb je de pc al?
hoe lang loopt ie al vast, sinds dat je hem hebt?
hoe vaak loopt ie vast?
doe je op dat moment 1 of 2 specifieke programma's?
draai je op beta versies van drivers of programma's?

Verwijderd

Topicstarter
Oke daar gaat ie:

Kast : Behuizing Antec TX1050B-EC Zwart 500W (3jr) 135euro
Moederbord : Asus A8N-SLI Premium, DDR400, PCI-E, Soc939 (2jr) 168 euro
Videokaart : Asus Extreme N7800GTX_TOP 256mb PCI-E (3jr) 515 euro
Geluidskaart : Geluidskaart Creative SB X-FI Music 24bit Retail (1jr) 115 euro
Geheugen : 1024mb DDR400 PC3200 Brand/3rd geheugen (2jr) 92 euro en er heeft ook
2 * 512mb Kingston DDR400 p/n KVR400X64C3A/512 (10jr) om te testen in gezeten.
Harde schijf : Maxtor 160 GB SATA 7200rpm 8mb p/n 6L160M0 (2jr) 83 euro

Ik heb de pc 3 weken geleden gekocht en werkte meteen al niet. Als ik windows heb geinstalleerd dan beginnen de problemen, als ik de cd van mijn moederbord drivers er in doe en wil gaan installeren kan hij vast lopen tijdens de installatie (verschillende punten) wil daarna vaak niet meer in windows komen (na reboot). Ook bij het installeren van SP 2 loopt hij soms vast.
Alle drivers zijn orgineel ik heb ook alle nieuwe drivers gedownload en geprobeerd maar dat helpt allemaal niet. Soms doet mijn pc het 35 min zonder problemen, daarna vriest hij wel weer. Ook bij het draaien van 3dmark2005 doet het eerste demo het daarna niets nadanoppes.

Als je meer wilt weten hoor ik het graag. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 09:51 ]

Verwijderd

het ligt aan je chipset drivers je moet versie 6.70 installeren. kijk eens of het dan werkt.
groeten.(downloaden!!)
ruud

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Offuh, probeer eens XP met SP2 ineens te installeren in plaats van eerst een oer-XP en later SP2 er over heen te zetten.
Of je wet er om te testen een keer Linux op. En om allerlei flames voor te zijn: nee, ik zeg niet dat Linux beter of slechter is.

[ Voor 36% gewijzigd door agent327 op 16-12-2005 11:03 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 13:45
Ik vind het een beetje gaar om in zo'n duur systeem zo'n goedkoop reepje geheugen te proppen. Wat je zou kunnen doen is eens met memtest kijken wat er gebeurd. Gewoon een uurtje laten lopen en je weet het snel genoeg.

Verwijderd

Icey schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:04:
Ik vind het een beetje gaar om in zo'n duur systeem zo'n goedkoop reepje geheugen te proppen. Wat je zou kunnen doen is eens met memtest kijken wat er gebeurd. Gewoon een uurtje laten lopen en je weet het snel genoeg.
Hij verteld dat hij er ook 2 x 512 mb in gestopt heeft om het te testen
Geheugen : 1024mb DDR400 PC3200 Brand/3rd geheugen (2jr) 92 euro en er heeft ook
2 * 512mb Kingston DDR400 p/n KVR400X64C3A/512 (10jr) om te testen in gezeten.
Het lijkt me sterk dat beide reepjes geheugen kaduuk zijn...

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 12:28
Als je na enkele keren nog steeds niet geholpen wordt in de PCwinkel, dan is dat voor mij een reden om ze een jaar of 2 te boycotten. Maak de koop ongedaan, en eis je geld volledig terug (dat mag je, je hebt daar een PC gekocht, en daarvan mag je veronderstellen dat hij stabiel werkt, daaraan hebben ze niet voldaan, aldus mag je je geld terugeisen).
Met dit geld en de specs ga je naar de dichtsbijzijnde concurrent, vertel hen hoe slecht hun concurrent wel was, en zeg dat je het bij hen eens wil proberen. Je mag er dan zeker van zijn dat ze hun uiterste best zullen doen om je beter te helpen dan hun concurrent...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-02 13:45
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:08:
[...]

Hij verteld dat hij er ook 2 x 512 mb in gestopt heeft om het te testen

[...]

Het lijkt me sterk dat beide reepjes geheugen kaduuk zijn...
Ik heb met dat type moederbord toevallig wel eens meegemaakt dat 1 van de geheugenbankjes gaar was. En het is ook niet vreemd dat een moederbord kieskeurig is met bepaalde type/merken geheugen. Ik heb geprobeerd op de asus website een compatibility lijst te downloaden, maar die kon ik dus nergens vinden.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Er zijn toch problemen bekend met de X-Fi icm een Nforce4 chipset :?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

naftebakje schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:10:
Als je na enkele keren nog steeds niet geholpen wordt in de PCwinkel, dan is dat voor mij een reden om ze een jaar of 2 te boycotten. Maak de koop ongedaan, en eis je geld volledig terug (dat mag je, je hebt daar een PC gekocht, en daarvan mag je veronderstellen dat hij stabiel werkt, daaraan hebben ze niet voldaan, aldus mag je je geld terugeisen).
Met dit geld en de specs ga je naar de dichtsbijzijnde concurrent, vertel hen hoe slecht hun concurrent wel was, en zeg dat je het bij hen eens wil proberen. Je mag er dan zeker van zijn dat ze hun uiterste best zullen doen om je beter te helpen dan hun concurrent...
Met hem. Als het door hun geassembleerd is zijn zij daar verantwoordelijk voor (je hebt deze dienst bij hun afgenomen tegen betaling lijkt me)
Danielson schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:20:
Er zijn toch problemen bekend met de X-Fi icm een Nforce4 chipset :?
Ook wel met een Maxtor schijf, maar daar begin ik niet weer over.
In de search is daar heel veel over te vinden

[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 16-12-2005 11:25 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
is de bios al geupdate?
Aangezien je een vrij nieuwe processor hebt, kan dit problemen veroorzaken.
En anders zal er toch echt iets kapot zijn. Gammel moederbord, videokaart.
Geheugen zal wel niet, want dat is al getest.

Een goede pc-zaak die snapt wel dat je een voor een de onderdelen moet vervangen, met het minimale aan. (dus allereerst die geluidskaart er voorlopig uit, om wat te noemen). Dan kan je testen waar het door komt.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Misschien moet je een geheugen van ander merk inzetten. een keer had ik extra geheugen in mijn pc gedaan dan liep ie ook elke keer vast. dan heb heb een ander merk geheugen in gedaan en hij doet het tot nu toe prima.
Misschien dat dit je kan helpen

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:10:
Ik heb de onderdelen bij elkaar gezocht en zij hebben hem voor mij gebouwd, ik wordt nu ook best een beetje kwaad omdat ze de ene keer dit vertellen en de andere keer dat. Is het echt mogelijk om mijn geld terug te vragen? ik heb dat al aan de telefoon gezegd maar dat doen ze niet. Hoe kan ik het dan voor elkaar krijgen? 3 weken vind ik toch wel wat lang duren en elke keer van die slappe antwoorden :( maar ik heb dus recht op mijn geld, dan ga ik idd naar de concurent.

Verwijderd

Topicstarter
Quacka schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:00:
is de bios al geupdate?
Aangezien je een vrij nieuwe processor hebt, kan dit problemen veroorzaken.
En anders zal er toch echt iets kapot zijn. Gammel moederbord, videokaart.
Geheugen zal wel niet, want dat is al getest.

Een goede pc-zaak die snapt wel dat je een voor een de onderdelen moet vervangen, met het minimale aan. (dus allereerst die geluidskaart er voorlopig uit, om wat te noemen). Dan kan je testen waar het door komt.
Ja ik heb alle updates al uitgevoerd, nieuw BIOS en alle nieuwe drivers, niet helpt daarmee :(

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 11:58

Hendal.

Chocolate moose

Heb je het geheugen nou al eens getest? Zie het nl. nergens staan. Memtest86 graag en kijken of er errors komen.

Kijk eens naar de CL(cas latency) van je geheugen in de BIOS, het kan zijn dat de CL op bv. 2 staat en je geheugen dat niet aankan(als het goed is staat op je geheugen wel op wat voor CL die draait), verander die waarde naar bv. CL 3.

Dit probleem heb ik nl. ook eens gehad, random BSOD's tijden installatie van windows, als je windows toch eindelijk geinstalleerd hebt random BSOD's tijdens gewoon gebruik.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Verwijderd

Topicstarter
Hendal. schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:58:
Heb je het geheugen nou al eens getest? Zie het nl. nergens staan. Memtest86 graag en kijken of er errors komen.

Kijk eens naar de CL(cas latency) van je geheugen in de BIOS, het kan zijn dat de CL op bv. 2 staat en je geheugen dat niet aankan(als het goed is staat op je geheugen wel op wat voor CL die draait), verander die waarde naar bv. CL 3.

Dit probleem heb ik nl. ook eens gehad, random BSOD's tijden installatie van windows, als je windows toch eindelijk geinstalleerd hebt random BSOD's tijdens gewoon gebruik.
In totaal heb ik 3 verschillende geheugens geprobeerd (kingston, brand en twinmos) ook in verschillende opstellingen 4*512, 2*512 2*1gb en niets wil helpen

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 11:58

Hendal.

Chocolate moose

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:06:

In totaal heb ik 3 verschillende geheugens geprobeerd (kingston, brand en twinmos) ook in verschillende opstellingen 4*512, 2*512 2*1gb en niets wil helpen
Je begrijpt het niet, je moet in je bios de cas latency controlleren en zonodig aanpassen, en gewoon memtest 86 downloaden, op een diskette zetten en dan testen en kijken of je geheugen fouten geeft ja/nee. Dan kun je meteen je geheugen uitsluiten(waar deze problemen m.i. vandaan komen).

Als de cas latency van al dat geheugen bv. 3 is en in je bios staat de cas latency op 2 dan blijf je fouten krijgen met welk van die sets je ook probeert.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Verwijderd

Topicstarter
Hendal. schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:13:
[...]

Je begrijpt het niet, je moet in je bios de cas latency controlleren en zonodig aanpassen, en gewoon memtest 86 downloaden, op een diskette zetten en dan testen en kijken of je geheugen fouten geeft ja/nee. Dan kun je meteen je geheugen uitsluiten(waar deze problemen m.i. vandaan komen).

Als de cas latency van al dat geheugen bv. 3 is en in je bios staat de cas latency op 2 dan blijf je fouten krijgen met welk van die sets je ook probeert.
Oke, als ik de pc weer in mijn bezit heb en hij loopt nog steeds vast zal ik dat gaan testen, THX.

• AES
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-11-2025

AES

Ben ik nou gek, of was het logischer om eerst af te wachten wat jouw pc morgen, nadat je hem hebt opgehaald, presteert en dan pas opnieuw te posten? :+

member of Lucky Angel: Stampede Chicken FORUM

Verwijderd

Topicstarter
AES schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:29:
Ben ik nou gek, of was het logischer om eerst af te wachten wat jouw pc morgen, nadat je hem hebt opgehaald, presteert en dan pas opnieuw te posten? :+
Nee je bent niet gek, maar ik heb de pc al 3 keer terug gehad en elke keer kwamen de problemen terug. Op den duur weet je gewoon niet meer wat je moet doen en vraag je hulp in van mensen die of het zelfde probleem hebben of een oplossing weten, toch?

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraag, ik ben net gemaild door het bedrijf Yorcom, en zij vertellen mij dat het aan mijn windows versie ligt. Kan dit??? Ik heb gewoon een legale licentie, en kan alle updates en patches downloaden. Zij zeggen:
Helaas is er hardwarematig helemaal niks fout, waardoor wij het vermoeden hebben dat het aan de windows versie ligt. En dit is zeer goed mogelijk aangezien we met PCI express te maken en dual core.

Dus nu moet ik weer 180 euro uitgeven voor een andere versie van XP?

:(

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 12:28
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:38:
Even een vraag, ik ben net gemaild door het bedrijf Yorcom, en zij vertellen mij dat het aan mijn windows versie ligt. Kan dit??? Ik heb gewoon een legale licentie, en kan alle updates en patches downloaden. Zij zeggen:
Helaas is er hardwarematig helemaal niks fout, waardoor wij het vermoeden hebben dat het aan de windows versie ligt. En dit is zeer goed mogelijk aangezien we met PCI express te maken en dual core.

Dus nu moet ik weer 180 euro uitgeven voor een andere versie van XP?

:(
Stel je voor, je hebt problemen met een klant, en je geraakt er zelf niet meer aan uit. Je kent de reputatie van Microsoft. Zou je dan zelf ook niet snel zeggen dat het aan windows ligt?
Een andere versie van winXP zal niets veranderen, aangezien de low-level ondersteuning voor dual cores en PCIe allemaal op hetzelfde stukje software draaien in alle versie's van windows. Als ik me niet vergis weet je besturingssysteem niet eens dat het een dual-core is, en dat het PCIe is, de HAL zorgt ervoor dat alles transparant is.

Gezever dus, als je al je windows eens herinstalleerd hebt ligt het daar zeker niet aan, zij hebben geen zin om jou de garantie waar je recht op hebt te geven, sta op je strepen, zij moeten het oplossen. Straks stellen ze voor dat jij uit eigen zak een nieuwe PC koopt, veel kans dat het dan ook opgelost is 8)7

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

hmm raar hoor! Ik zou blijven teruggaan naar Yorcom!

Ik heb m'n compje daar ook vandaan en ik ben altijd vriendelijk te woord gestaan!

Succes ermee en laat hun anders Windows installeren!
Heb ik ook laten doen en kostte me rond de 60 euro (plus natuurlijk nog is windows, maar die heb jij zelf)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 11:00
Ik heb hetzelfde probleem met het systeem in mn sig. (nieuwste bios, nforce4 6.7 en forceware 81.98)

Is onstabiel en crasht om de haverklap. Installatie cd moederbord werkt ook niet fatsoenlijk. reboot niet op een normale manier of (re)boot gewoon niet.

Heb memtest gedraaid; was ok.
Heb mn hd geckeckt; was ok.
Gpu word niet te heet en mn 3d mark scores en prestaties in games zijn normaal voor mijn systeem dus ik ga ervanuit dat mn gpu ook ok is.
Mijn voeding zijn voltages zijn normaal, ook bij een crash is er in de history van asus probe geen enkele grote fluctuatie te zien.
Dan blijven over cpu en mobo. Ik denk dat het aan de mobo ligt.

Aangezien ik binnen de garantie termijn zit heb ik een DOA aangevragen en krijg ik hopelijk binnenkort een nieuwe mobo. Als het probleem daarmee opgelost is zal ik het je laten weten.
Pagina: 1