Toon posts:

[PHP] variabelen in url

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een beginner met php en weet er daarom nog niet zo veel vanaf. Ik heb echter enkele php-pagina's gemaakt en heb daarbij gebruik gemaakt van de mogelijkheid om variabelen in de url mee te sturen, bijvoorbeeld index.php?naam=matthias. Vervolgens doe ik dan 'echo $naam' en komt er keurig matthias te staan.
Dit heeft altijd gewerkt. Tot op heden: ik ben mijn sites op een andere server gaan hosten en nu lijkt het alsof deze manier niet meer werkt. Kan dit komen omdat er een andere versie van PHP is geinstalleerd die dit niet ondersteund? Of doe ik iets (fout) wat ik beter op een andere manier kan aanpakken?

Alvast bedankt!

Groeten,

Matthias *php-groentje ;)*

Verwijderd

Dat kan al een tijdje niet meer, wegens veiligheidsproblemen als ik het goed heb.

Probeer eens echo $_GET['naam'];

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 18:18
Zoals je in de FAQ ook had kunnen vinden moet je in PHP versies hoger dan 4.2.0 $_GET['naam']; gebruiken

edit:

Spuit 11 :+

[ Voor 20% gewijzigd door eXcyle op 16-12-2005 08:34 ]

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ga eens proberen. Sorry voor mijn domheid ;).

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als die register_globals uitstaan moet je ook $_POST['bla'] gebruiken om formuliertjes uit te lezen.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 13:13
Verplicht leesvoer als je met PHP bezig bent en nog steeds $naam gebruitk om GET waardes te tonen. Erg interessant en leerzaan ;)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

P&W FAQ - PHP:Mijn POST en GET forms werken niet (meer) dus. :)

tilbo_87, zou je in het vervolg voor je een topic opent even in de FAQ van het betreffende subforum willen kijken? Dat daar handige dingen in staan blijkt nu wel weer. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.