Toon posts:

[XP] Booten van partitie zonder floppy/cd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een klein probleempje. Ik heb hier een hele mooie laptop voor me, een Fujitsu Siemens Lifebook B142, zonder floppy drive of cdrom speler. Nu wil ik windows opnieuw installeren. Ik heb hiervoor heel mooi met partition magic een nieuwe partitie gemaakt waarop ik de windows installatie cd heb gezet. Nu lukt het mij echter niet om via boot.ini deze partitie te benaderen. Ik heb D:\ aan boot.ini toegevoegd, maar na deze te selecteren start mn laptop opnieuw op.. Ik heb de partitie zowel als Logical als Primary geprobeert, maar niks werkt..
Weet iemand de juiste oplossing???

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-02 18:49
Geformatteerd als NTFS?

Verwijderd

Topicstarter
ja.
is dat niet goed?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-03 18:32
Laat boot.ini eens zien?

Verwijderd

Topicstarter
[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect
D:\="Microsoft Windows 2000 CD"

zo vond ik het ergens hier op got..

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-02 18:49
Ik kan me vergissen (m.a.w., wacht even op andere reacties) maar volgens mij moet dat FAT32 zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:45:
zo vond ik het ergens hier op got..
Hoe bedoel je?

Verwijderd

Topicstarter
dat ik zelf gewoon die laatste regel er zo bij kan typen..
Maar de vraag is nu dus of het aan deze regel ligt, of dat het aan de partitie ligt.. Of misschien zelf de inhoud van de partitie, maar het lijkt mij dat de windows 200 cd bootable is toch?!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 11:30 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:48
Je hebt de inhoud van de cd naar die partitie gekopieerd en nou wil je deze starten via de bootloader ?

• mjszwo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 00:06:
[...]

dat ik zelf gewoon die laatste regel er zo bij kan typen..
Maar de vraag is nu dus of het aan deze regel ligt, of dat het aan de partitie ligt.. Of misschien zelf de inhoud van de partitie, maar het lijkt mij dat de windows 200 cd bootable is toch?!
De cdrom is inderdaad bootable, maar dat wil niet zeggen dat de partitie waar je de inhoud van de cd neerzet dat ook wordt.

Verwijderd

Valt de start van de tweede partitie binnen de eerste 8 GB ?
Zo nee, dan doet windows het gewoon niet. Dit is namelijk een van de requirements van iedere windows versie. NTFS is geen probleem, hoeft niet maar kan wel.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dus je hebt een partitie, je hebt daar de I386 map op gecopieerd, en nu heb je hem toegevoegd aan je boot.ini en dan verwacht je dat het werkt ? Mis ik iets ? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:41:
Dus je hebt een partitie, je hebt daar de I386 map op gecopieerd, en nu heb je hem toegevoegd aan je boot.ini en dan verwacht je dat het werkt ? Mis ik iets ? :)
ehm ja.. ik heb die hele cd naar die partitie gekopieerd. Heb nu ook FAT32 geprobeerd.. Maar het klinkt nu alsof ik heel dom bezig ben?? Vertel me dan please hoe ik het wel op kan lossen..

voor mij hoeft het dus niet via boot.ini, als het ook anders kan.. maar ik kon even geen andere oplossing verzinnen.. De bedoeling is dus dat ik op de een of andere manier windows opnieuw wil installeren, dus ook formatteren, zonder dat ik een cdrom of floppy drive heb..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 18:08 ]

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:29
kan op D: niet gewoon XP geinstalleerd worden (soort dual boot), in de boot.ini het opstartpad verleggen en als dat werkt de C: partitie legen?
of mis ik dan wat?

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
beascob schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 18:52:
kan op D: niet gewoon XP geinstalleerd worden (soort dual boot), in de boot.ini het opstartpad verleggen en als dat werkt de C: partitie legen?
of mis ik dan wat?
lijkt mij niet echt ideaal... is er niet een suptielere oplossing?

• Nielson
  • Laatst online: 11:48
Begrijp ik je goed dat je op de eerste partitie nog wel een werkende Windows installatie hebt, aangezien je op de een of andere manier (netwerk?) toch de inhoud van de Windows cd naar de tweede partitie kunt kopieren ? In dat geval wat gaat er precies mis als je Winnt32.exe uitvoert vanuit de I386 map ?

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 15:26
uhhm... heb je een USB-stick? Dan kun je toch gewoon boot-floppy-image van bootdisk.com met een utility inladen op je USB? Of ondersteunt je bios geen USB-Boot?

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
http://episteme.arstechni...443/m/822008766731/inc/-1

en

http://www.microsoft.com/...oddocs/en-us/winnt32.mspx

kunnen je verder helpen. Je moet in ieder geval winnt32.exe uitvoeren met een aantal commandline switches.

Verwijderd

Topicstarter
labtech schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 11:10:
http://episteme.arstechni...443/m/822008766731/inc/-1

en

http://www.microsoft.com/...oddocs/en-us/winnt32.mspx

kunnen je verder helpen. Je moet in ieder geval winnt32.exe uitvoeren met een aantal commandline switches.
oke bedankt. Ik heb dit net geprobeert. de partitie wordt netjes omgezet naar ntfs en windows 2000 (!) wordt geinstalleerd. Het enige probleem was uiteindelijk dat de partitie niet eerst werd geformatteerd, waardoor ik uiteindelijk nog steeds met de zelfde vervuilde windows werk nu.. Dus ik ben er nog niet helemaal uit..
Pagina: 1