[Apache] Authorisatie met .htaccess en .htpasswd werkt niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Hallo,

Ik ben al een geruime tijd bezig om een deel van mijn website te beveiligen. Maar .htaccess werkt wel, maar om een of andere reden klopt mijn paswoord op gebruikersnaam niet. terwijl ik dit (al tot 4x toe) opnieuw heb geprobeerd. (de website staat op mijn eigen pc, nog niet online of iets. maar draait wel via apache 2)

Wat ik zelf al gedaan heb:
.htaccess file aangemaakt met dit als inhoud:

AuthUserFile C:/Webserver/www/Gerardmap/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName "Mijn Geheime Webstek"
AuthType Basic

<Limit GET POST>
require test
</Limit>

Test is dus mijn gebruiker.

Nu heb ik via het programma htpasswd.exe een .htpasswd file aangemaakt. ik type dan het volgende in: htpasswd -c .htpasswd test

En dan geef ik een paswoord op. (2 maal zoals gevraagd wordt)

eerst wilde het al niet werken en kreeg ik het inlog schermpje niet. Nu vond ik op internet dat de regel: AllowOverride None naar AllowOverride All veranderd moet worden in het edit bestand van apache. dat heb ik dus ook gedaan. Maar ik vond een stuk of 5 van die regels, en heb ze allemala maar veranderd.

Dus nu is mijn vraag. wat heb ik fout gedaan?.
Zelf ben ik al flink bezig geweest met google en aan verschillende vrienden gevraagd. Maar ik kom er zelf gewoon niet uit.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Configuratieproblemen mogen in Software Algemeen. ;)

PW>>SA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

code:
1
require test

require wat?

ik gok dat je dit bedoeld:
code:
1
require user test

[ Voor 49% gewijzigd door Erkens op 15-12-2005 23:24 ]

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Erkens schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:24:
code:
1
require test

require wat?

ik gok dat je dit bedoeld:
code:
1
require user test
Nee ik had er zelf require test in staan. Maar dit meteen veranderd, en nogmaals getest. Zonder resultaat helaas. :|

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Slashes in AuthUserFile moeten de andere kant op.

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ook getest, maar nu werkt hij helaas nog niet. Volgens de tutorial die ik gevlogd heb moeten ze wel zo"/". Hoe moet ik het doen met require? Require user test of Require test..

• Icey
En er moeten wel haakjes omheen ey...

code:
1
2
3
4
5
6
7
AuthUserFile "c:\server\apache2\wachtwoord\.htpasswd"
AuthGroupFile /dev/null
AuthName "Wachtwoord Beveiligd"
AuthType Basic
<Limit GET POST>
require valid-user
</Limit>

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ik heb nu dit (en het werkt nog niet helaas)

AuthUserFile "C:/Webserver/www/Gerardmap/.htpasswd"
AuthGroupFile /dev/null
AuthType Basic

<Limit GET POST>
require valid-user
</Limit>

Ik begrijp ook dat het niet uitmaakt waar je het .htpasswd neer zet..

[ Voor 22% gewijzigd door AMD 64 op 15-12-2005 23:54 ]

• Icey
slashes andere kant op... en het maakt wel uit waar je de .htpasswd neerzet, want in de AuthUserFile verwijs je daar naartoe.

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
bale dit..

AuthUserFile "C:\Webserver\www\Gerardmap\.htpasswd"
AuthGroupFile /dev/null
AuthType Basic

<Limit GET POST>
require valid-user
</Limit>

zo moet het dan goed zijn lijkt me. toch werkt het niet.

• Icey
Wat je kan doen is je .htpasswd, (wellicht ff resetten met een standaard passwd) je .htaccess en je httpd.conf ff zippen en mailen dan kijk ik eventjes. Apache wel geherstart ey?

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ik zal ze even rarren en mailen. Elke x als ik wat veranderd heb heb ik apache opnieuw opgestart :)
Ik stuur ze naar je xs4all account trouwens, is dat oke?

Alvast bedankt! :*)

Edit: Ik kijk morgen wel verder, ben nu pitte!.

Edit 2: Het werkt nu allemaal, met de hulp van icey!. Het was mijn fout .htpasswd stond helemaal niet in de map die ik aan gaf. Maar een maap daaronder.

Bedankt voor de reacties..

[ Voor 72% gewijzigd door AMD 64 op 16-12-2005 10:32 ]

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Even een offtopic vraagje. Maar ik verwacht dat jullie het antwoord wel weten. Ik heb apache 2.0.55 en op windows xp (c:/) ging alles goed. Maar nu wou ik hem testen op windows 2003 server (D:/) Maar nu werkt hij niet. nu is mijn concrete vraag:Kan de versie van apache wel overweg met win 2003 server?.

• Icey
'werkt hij niet', kan je iets specifieker zijn? Heb je bijv. al IIS geinstalleerd op die win2003 server? Of skype ofzo?

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Icey schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:55:
'werkt hij niet', kan je iets specifieker zijn? Heb je bijv. al IIS geinstalleerd op die win2003 server? Of skype ofzo?
Hmm ik dacht zelf dat als ik specifiek ben, het topic toch wel wordt gesloten. Maargoed ik gok erop dan.

Ik heb geen idee wat ISS is. Ik gebruik windows 2003 wel voor "dagelijks" gebruik. (msn,office,dreamweaver,nero, etc)

Alles werkte dus op de xp client (php4, apache, .htaccess) Websites opende ook.
Maar op deze windows 2003 server client krijg ik al niets als ik enkel apache heb geinstalleerd (en dus werkt http://127.0.0.1 ook niet, daarmee zou je de apache start pagina moeten krijgen).

• Icey
Start apache eens handmatig op, Start -> Uitvoeren -> CMD en dan "c:\server\apache2\bin\apache -k restart.

p.s. wel een beetje wazig om een duur serversysteem te gebruiken als werkstation...

[ Voor 35% gewijzigd door Icey op 19-12-2005 14:11 ]

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Hmm hij werkt dan nog niet en hij staat trouwens in de map D:/webserver/apache2 etc. Op de c staat windows XP. Dit duurserversysteem is een school versie die ik ook maar heb gekregen.

• Icey
vervang c:\blabla door jou d:\blabla en kijk of het werkt. En kom eens met wat foutmeldingen, logfiles etc. Dit is te algemeen.

[ Voor 38% gewijzigd door Icey op 19-12-2005 15:05 ]

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ik denk dat ik het beter kan proberen op een verse install. Normaal werk ik ook liever op een XP/linux machine hoor, maar door omstandigheden moest ik tijdelijk gebruikmaken van de 2003 server client. Je hoort nog van me als het niet lukt.

iig bedankt!

Edit: Nou een verse windows 2003 Server install heeft dus geholpen. Hij doet het nu wel :).

[ Voor 16% gewijzigd door AMD 64 op 23-12-2005 13:48 ]

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Even een oud topic van mij heropenen. Alles werkt nu met apache. Alleen nu wil ik het ook gaan gebruiken met ISS. In apache moest ik ook een aantal dingen aanpassen (editten in een text file). Maar nu met ISS slaat hij .htacces gewoon over. Moet ik iets activeren/aanvinken om .htacces te kunnen gebruiken met ISS?. Zelf heb ik natuurlijk al het een en het ander gezocht, maar niet echt met veel resultaat. Waarschijnlijk weet ik er ook nog te weinig vanaf.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

.htaccess is een file van apache ;)

voor authenticatie met IIS was een simple google query al genoeg om bij de KB van Microsoft uit te komen:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;324274

[ Voor 24% gewijzigd door Erkens op 11-01-2006 16:40 ]

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ik heb me nou een beetje bezig gehouden met IIS, maar ik snap er echt helemaal niks van. Ik heb dus al wel een websitje in de IIS staan. Maar nu wil ik zorge dat mensen op mijn site kunnen inloggen (ik maak dan zelf wel de profielen aan wie erin mogen dmv gebruikersnaam en paswoord. Maar ik lees dingen over ntfs premissies, ik snap er echt niets meer van. Kan iemand me helpen?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

AMD 64 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:57:
Ik heb me nou een beetje bezig gehouden met IIS, maar ik snap er echt helemaal niks van. Ik heb dus al wel een websitje in de IIS staan. Maar nu wil ik zorge dat mensen op mijn site kunnen inloggen (ik maak dan zelf wel de profielen aan wie erin mogen dmv gebruikersnaam en paswoord. Maar ik lees dingen over ntfs premissies, ik snap er echt niets meer van. Kan iemand me helpen?
Druk eens op F1? Verder heb ik niet echt de indruk dat je zelf echt hebt gezocht. Overigens waarom post dit IIS "probleem" in je topic over apache? Deze twee servers verschillen enorm van elkaar. Het lijkt me verstandiger om voor dit nieuwe "probleem" een ander topic te openen (na voldoende research) immers IIS experts zullen wellicht dit topic niet eens openen ;)

Ow, en als ik je een tip mag geven, ga die server niet zelf beheren en zeker niet aan internet hangen als je 0,0 verstand ervan hebt. Bij een server op internet zetten komt een grote verantwoordelijkheid, zeker met betrekking tot security...

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ik heb er wel een beetje verstand van (windows 2003 dan he). Dat ik in het foute topic post klopt eigenlijk wel ja, maar ik dacht ik ga maar door in dit topic omdat hij toch al van me was. Maar je doet altijd wel wat fout hier op dit forum :/ . Als ik de server online wil zetten zonder veel verstand.. sorry maar dat was mijn vraag niet en ook niet jou zaak denk ik.

Wat ik moeilijk vind aan IIS zijn alle woorden, en de uitleg is ook zo ingewikkeld.
Ik weet ook niet precies in welk deel-forum ik dan mijn vraag moet zetten?.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

AMD 64 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:57:
Begin eens met een goed boek over Windows dan? IIS vragen mogen in dit subforum; Windows vragen mogen in Windows Operating Systems; maar dan zul je toch echt moeten beginnen met zelf zaken uit te zoeken :) Verder; twee vragen in 1 topic is onoverzichtelijk en niet slim; dus ik sluit je topic; lees Policy: Alle regels die op het forum gelden even door en open eventueel een nieuw topic in het juiste forum :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.