Toon posts:

Grafisch probleem 6600 GT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuw systeem;

AMD Athlon 64 3500+
ASUS A8N-SLI
2 GB
XFX GF6600GT

Nou heb ik als ik BF2 speel een probleem, nl; witte spikkels in het water. Ook verschijnen er bewegende vlakken in het water. Ik heb al vanalles geprobeert maar niets helpt; oudere driver, Omega driver, instellingen van BF2 zelf veranderen maar niets helpt!

De witte spikkels heb ik in een screenshot kunnen vangen, de bewegende vlakken verdwijnen op het moment dat ik de screenshot maak. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen want ik weet het niet meer!

Zie hier de screen;

Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/472/screen0047qw3rk.th.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 23:02 ]

Verwijderd

ziet er fout uit. Heb je al geprobeert je 6600 te underclocken om te kijken of het dan weg gaat?

Verwijderd

Iets mis met je videokaart...
Waarschijnlijk wordt ie te warm of misschien heb je m te ver overgeklokt.
Heb je het in andere spellen ook? Het kan zelfs een kapotte kaart zijn.
Als je ff Atitool download en scan for artifacts draait kun je het controleren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. Nee, ik heb m niet overgeclocked, sterker nog: weet niet eens wat dat is 8)

Heb dit probleem alleen bij BF2 en dan ook alleen in het water. Ik ga in ieder geval dat ATI tooltje even proberen. Laat het zo weten!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:06:
Iets mis met je videokaart...
Waarschijnlijk wordt ie te warm of misschien heb je m te ver overgeklokt.
Heb je het in andere spellen ook? Het kan zelfs een kapotte kaart zijn.
Als je ff Atitool download en scan for artifacts draait kun je het controleren.
lijkt idd een beetje op een mislukte pipe unlock (jaja kan niet bij 6600gt, maar denk bijv aan arti's van bijv 9800se die niet te softmodden is)

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu die ATI-Tool aan het draaien en voorlopig geeft ie nogsteeds "No errors".

Mijn volgende stap zou dan zijn om m te underclocken??? Ik zou niet weten wat dat is, graag jullie hulp hierbij!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:17:
Ben nu die ATI-Tool aan het draaien en voorlopig geeft ie nogsteeds "No errors".

Mijn volgende stap zou dan zijn om m te underclocken??? Ik zou niet weten wat dat is, graag jullie hulp hierbij!
underclocken is de core en mem mhz lager te zetten (bijv 20-30mhz) en dan gaat je kaart slomer. Als het probleem hiermee weg is zou ik een nieuwe eisen bij de winkel waarbij je m hebt gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
En als ik het goed heb gezien kan dat ook met die ATI-tool?

Verwijderd

kun je beter met rivatuner doen...

Verwijderd

kan met allebij. Ikzelf gebruik rivatuner om te over- en underclocken

Verwijderd

Topicstarter
Misschien lastig, maar ben een leek! Hoe doe ik dat dan?

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-08 22:23

Valor

yummie spam

In ATI kan je juist erg makkelijk de max van je kaart opzoeken. Want als de artifact scanner nu geen errors aan geeft dan kan het goed zijn dat er iets anders mis is!

Heb je dit soort witte pixels ook bij andere spellen zo niet! Zet je BF2 instellen is helemaal naar minumum en bouw dan langzaam weer op. Kan best zijn dat je te zware instellingen hebt in BF2.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb het (tot nu tot) alleen bij BF2 en dan alleen in het water... je zou dan denken dat je het overal moet zien of heb ik het dan mis?

De instellingen bij BF2 heb ik al allemaal op laag gezet, maar dit mocht ook niet baten.

En bij ATI-tool zet je dan zowel de Core en Mem van alle drie (2D, 3D low power en 3D perf.) lager?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 23:51 ]

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 12:02
Wat is je GPU temp ? En je DDR (omgevings) temp ???

Toch wel belangrijk dacht ik zo ...

Verwijderd

Valor schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:44:
[...]

In ATI kan je juist erg makkelijk de max van je kaart opzoeken. Want als de artifact scanner nu geen errors aan geeft dan kan het goed zijn dat er iets anders mis is!

Heb je dit soort witte pixels ook bij andere spellen zo niet! Zet je BF2 instellen is helemaal naar minumum en bouw dan langzaam weer op. Kan best zijn dat je te zware instellingen hebt in BF2.
Het is toch niet de bedoeling dat hij nu zn max gaat opzoeken, hij heeft al problemen en wil m underclocken om te kijken of het dan weg is...
Ik denk dat Rivatuner een beter programma is voor Nvidiakaarten om clocks te wijzigen, daarnaast gewoon atitool gebruiken om te checken voor errors.

Verwijderd

@Marruk8865: Ga em vooral niet overklokken, aangezien je misschien een kapotte kaart hebt, en hem dan terug moet brengen of "RMA"...
Misschien is deze driver een optie? hier zit een programma in waarmee je in je drivermenu je clocks iets terug kunt zetten mocht dat nodig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga t morgen weer proberen. Word er nu een beetje.... 8)7 van!

Verwijderd

Topicstarter
Niets van dit alles verhelpt het probleem!

Heb de winkel opgebeld waar ik mijn systeem heb gekocht. Die zeggen nadat ik mijn screenshot heb gestuurd; zet een andere driver erop, die van XFX zelf of een Beta driver van guru3d. heb ik ook gedaan en nogsteeds hetzelfde. Krijg ik als antwoord; het ligt niet aan de kaart! Mogelijk de driver in combinatie met het spel BF2. Aardig gek! Ik BF2 eraf gehaald, opnieuw erop gezet met de driver die op de dvd stond (77.13 geloof ik) Mag je toch wel aannemen dat dat zou moeten werken. Niet dus!

Heb nog maar heel even gewacht om weer met de winkel te bellen want anders zouden ze gelijk de hoorn erop gooien als ik nu meteen boos op had gebeld.

Oja, ondertussen ook nog een mailtje gestuurd naar support van EA met de screen en dxdiag.txt erbij. Mogelijk hebben zij eerder zoiets aan de hand gehad.

Verwijderd

Omfg lol? 8)7
Laat je vooral niet afzetten, als die kaart niet werkt en je hebt uitgesloten dat het aan je pc ligt issie gewoon (zeer hoogstwaarschijnlijk) kaput.
Jij hebt recht op je garantie en als het niet werkt zoals het moet is de winkel verplicht em te RMA'en.
Je hebt m zelfs niet overgeklokt of andere koeler erop, dus maak gebruik van die garantie, ik weet bijna zeker dat het aan de kaart ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ook wel lukken heb dat hele systeem namelijk twee weken geleden bij hun gekocht. Ze hebben het zelf voor mij in elkaar gezet! Dus ookal ligt het wel aan de pc, dan is dat ook hun probleem!!!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 15:42 ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-08 11:08

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:42:
Moet ook wel lukken heb dat hele systeem namelijk twee weken geleden bij hun gekocht. Ze hebben het zelf voor mij in elkaar gezet! Dus ookal ligt het wel aan de pc, dan is dat ook hun probleem!!!
gewoon bellen een geen gezeik.
Terug met de hele kast en laat het maar zien aan hun. En ze moeten het fixen, daarna laten zien dat het werkt voordat je m meeneemt.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de demo van 3Dmark05 draai geeft ie rode en groene spikkels aan ipv witte.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-08 11:08

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 21:10:
Als ik de demo van 3Dmark05 draai geeft ie rode en groene spikkels aan ipv witte.
lijkt mij gewoon een defecte kaart.
De kaar is nog in garantie dus ga nu gewoon terug naar de winkel,
als je de bon nog hebt, dan sta je in je recht om het gerepareerd te krijgen.

Verwijderd

Ja gewoon RMA die handel

Verwijderd

Topicstarter
Maandag om 13 uur is die toko weer open dus ben ik de eerste "tevreden" klant!

Verwijderd

Topicstarter
He he! Net mijn systeem weer opgehaald en uiteraard gelijk gekeken of het verholpen is... Eindelijk na twee weken gekloot geen problemen! Een defecte GF 6600 GT was het probleem! En zij in de winkel mij mar twee weken bezig houden met drivers etc. Maar nu een nieuwe kaart erin en weg problemen! Allen bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1