Toon posts:

Radeon 9600 XT vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goede vriend van mij heeft ongeveer een week geleden een Radeon 9600 XT gekocht, en deze netjes geinstalleerd. :) Alles werkt in principe goed, tot hij een willekeurig spel opstart. Laat ik als voorbeeld GTA Vice city nemen. Deze werkt net zoals RCT3 voor ongeveer 2 tot 5 minuten perfect, waarna het een zwart scherm geeft, en een VPU Recover error geeft. :o

Via google heb ik dus al gevonden om eventueel de foutenrapporten uit te zetten, en in de bios de AGP 4x mee te geven. Dit heeft allemaal geen resultaat, en het crasht de computer minstens even snel, misschien zelfs sneller. :(

Aangezien dit probleem bij een vriend van mij is kan het zijn dat antwoorden op eventuele oplossingen wat langer kunnen duren :)

Wat we al gedaan/geprobeerd hebben:

- Radeon als standaard videokaart instellen,
- AGP 4x,
- Drivers opnieuw installeren,
- Drivers van internet halen en installeren,
- Foutenrapport uitschakelen,
- Andere resoluties/effecten geprobeerd.
- Controleren of het kaartje er wel goed inzit.
- Nieuwe gehaald in de winkel, hetzelfde probleem
- Windows opnieuw installeren

Jullie oplossingen die niet willen werken of nog geprobeerd moeten worden:

- Fastwrites in bios uit/aan proberen.
- Mobo flashen kan niet, omdat de Sis website er geen geldige link voor geeft, computer info volgt binnenkort!

Deze maken dus allemaal geen verschil...

Wie kan ons helpen?:)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 22:57 ]

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-08 19:00
Windows op nieuw installeren? Is de voeding wel stabiel?

Verwijderd

Topicstarter
Windows opnieuw installeren hebben we ook al gedaan, zal het even bij het rijtje voegen :) .
De voeding zou krachtig genoeg moeten zijn, dus daar ligt het probleem waarschijnlijk niet.

Verwijderd

-voltages van voeding checken
-drivers goed deinstalleren met drivercleaner en dan nieuwe drivers, of windows schoon
-fastwrites in bios uit/aan proberen.
-nieuwste bios voor mobo?
-case temp debiel hoog (lees: amper airflow)?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 22:54 ]

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 14:50
Hmm ik denk ook dat het aan je voeding ligt want mijn 9600XT werkt goed 520Watt Purepower

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:53:
-voltages van voeding checken <--- daarvoor moederbord upgrade nodig
-drivers goed deinstalleren met drivercleaner en dan nieuwe drivers, of windows schoon<---- heeft geen effect
-fastwrites in bios uit/aan proberen. <----- geen effect
-nieuwste bios voor mobo? <----- zie de edit in startpost :)
-case temp debiel hoog (lees: amper airflow)? <---- 57 graden Celcius processor, verder staat de kast compleet open

Verwijderd

ook niet gehel onbelangrijk: heb je de juiste chipset en agp drivers geinstalleerd?
sommige xt's hebben een tempsensor, kijk eens bij beeldschermeigenschappen > instellingen > geavanceerd of daar een tabje overdrive bij staat.
Zoja kijk wat die als temperatuur aangeeft. zonee.. tja dan heb je geen tempsensor. (wel recentere drivers < 1 jaar oud, gebruiken.. daarvoor stond overdrive er geloof ik zowieoz niet tussen).

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:59:
ook niet gehel onbelangrijk: heb je de juiste chipset en agp drivers geinstalleerd?
sommige xt's hebben een tempsensor, kijk eens bij beeldschermeigenschappen > instellingen > geavanceerd of daar een tabje overdrive bij staat.
Zoja kijk wat die als temperatuur aangeeft. zonee.. tja dan heb je geen tempsensor. (wel recentere drivers < 1 jaar oud, gebruiken.. daarvoor stond overdrive er geloof ik zowieoz niet tussen).
Jazeker, die heb ik geinstalleerd. :)
Er is geen temperatuursensor aanwezig helaas, maar als hij eraan voelde zou hij zeggen dat het hooguit 35 graden was.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 23:03 ]

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-08 23:16

DefLite

Why so serious?

heb je vpu recover ook uitgezet?

Verwijderd

wat gebeurt er overgens als je zo kaal mogelijk de spellen runt? (dus enkel mobo + proc + 1 reepje mem + hdd + videokaart + voeding/muis/tobo/beeldscherm :p duh aangesloten)

Verwijderd

Topicstarter
Ja :)
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 22:12:
wat gebeurt er overgens als je zo kaal mogelijk de spellen runt? (dus enkel mobo + proc + 1 reepje mem + hdd + videokaart + voeding/muis/tobo/beeldscherm :p duh aangesloten)
Nee, dat is eigenlijk geen optie, wantde pc is al niet zo snel, en zit beetje moeilijk in elkaar }:O

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-08 23:16

DefLite

Why so serious?

en ati overdrive dan (dat veroorzaakte bij mij windows crashes)
Pagina: 1