Toon posts:

6600 GT ddr3 krijgt te weinig stroom.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakies :P

Ik heb gisteren een nieuwe videokaart gekocht namelijk de Nvidia 6600 GT ddr 3 Agp.
Nu gad hij een melding dat er te weinig stroom geleverd werd, dus heb ik een nieuwe voeding gekocht 500 W.

Ben ik net NFS MW aan het spelen, krijg ik verdomme weer dezelfde melding.

Specificaties:

Amd Athlon 64 3200+
1024 ddr.
160 Gig HD
6600 GT ddr3
Voeding 500 W

Ik heb ook een kabel van videokaart naar naar voeding, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Weet iemand wat dit is? en hoe ik het kan verhelpen? :|

Groeten. _/-\o_

Verwijderd

was die voeding toevallig een q-tec? Dat kan een hoop verklaren. Anders moet je even kijken of het molex stekkertje goed in je vga zit.

Verwijderd

Wat voor merk voeding is het? Ik hoop geen Qtek of Sweex :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:51:
Wat voor merk voeding is het? Ik hoop geen Qtek of Sweex :)
Ja een Qtec :X

Heb zelf niet zoveel verstand van pc's

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:25:
[...]

Ja een Qtec :X

Heb zelf niet zoveel verstand van pc's
heb je het bonnetje nog? :P

koop anders een mooie antec, ocz, targan ect. Watts zeggen niet alles over een voeding. Een 400w voeding kan veel sterker zijn dan jou Q-tec. Het ligt er namelijk maar net aan onder welke omstandigheden de fabrikant het Wattage heeft bepaald (bijv @ -40 graden celcius :P). Ook geven sommige fabrikanten het piekvermogen op en niet het continu vermogen. Algemene regel = hoe zwaarder de voeding > hoe beter

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:31:
[...]

koop anders een mooie antec, ocz, targan ect. Watts zeggen niet alles over een voeding. Een 400w voeding kan veel sterker zijn dan jou Q-tec. Het ligt er namelijk maar net aan onder welke omstandigheden de fabrikant het Wattage heeft bepaald (bijv @ -40 graden celcius :P). Ook geven sommige fabrikanten het piekvermogen op en niet het continu vermogen. Algemene regel = hoe zwaarder de voeding > hoe beter
Bonnetje is gelukkig aanwezig.
Heb net al contact gehad met mijn grote broer.. Die regelt een Antec voor me :*)
Dit verklaard alles Qtek rukt hard :r

Verwijderd

lol Qtec... dat is wel ernstig ja :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:31:
[...]

Zwaarder in de zin van kg. :Y) Niet wattage.

Verwijderd

Topicstarter
Ja als ik dat eerder had geweten.
Had wel een beetje na kunnen gaan Voeding 500W voor 39,00 euro :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:43:
[...]

Zwaarder in de zin van kg. :Y) Niet wattage.
idd.

@feertje: een goede voeding moet je denk ik gaan zoeken vanaf 65 euro

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 08:59 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Met dat systeem ben je veel beter af met een goede 350W voeding. Dus ga nu geen 500W voeding van Antec kopen ofzo want dat is serieus overkill. Om nog maar te zwijgen over het rendement van die voeding, die is niet optimaal als die voortdurend uit z'n neus staat te vreten :P

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 09:00:
Met dat systeem ben je veel beter af met een goede 350W voeding. Dus ga nu geen 500W voeding van Antec kopen ofzo want dat is serieus overkill. Om nog maar te zwijgen over het rendement van die voeding, die is niet optimaal als die voortdurend uit z'n neus staat te vreten :P
idd, ik draai een 6800GT, P4 2,53 GHZ, 1024 MB intern, 2 optical drives, 2 HDD's, etc. op een Asus 300Watt zeer stabiel!

Verwijderd

dan had ik meteen ook maar mijn vraagje : ik wil ongeveer 't zelfde systeme als de topic starter (alleen dan intel)maar de rest is 't zelfde ook de graka maar red deze voeding 't dan :
coolermaster rs-450-acly

deze link

http://www.coolermaster-e...50-ACLYReal%20Power%20450

dus in 't algemeen goede voeding of niet ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2005 12:58 ]

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

't systeem wat TS omschrijft is volgens mij niet zo'n erge stroomvreter.
Ik draai momenteel een systeem op een Antec Truepower 380Watt en dat draait meer dan prima. In jouw geval zou ik ook rond de 380-400 gaan zitten. (coolermaster is wel redelijk geloof ik)

(mijn geval=mobo, redelijk stroomvretende proc, leuke videokaart, niet overdreven, maar 3 harde schijven, 1gig ram, dvd en cd-writer, 2 geluidskaarten, 100mbit en 1000mbit kaartje, veel fans, veel lampjes -> 300 Watt zou krap zijn, 350 zou ok zijn, 380 in mijn geval prima, maar heb geen molexjes meer over :+)

iets met foto's...

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Mijn bak is:

Athlon XP 2600+ (Barton core)
1024 DDR
120Gb HD
21Gb HD
21Gb HD
LG DVD 16x lezer
NEC DVD 16x brander
6600GT 128Mb (ook gDDR3)

Dit alles op een A-Open voeding van 300Watt. Nog geen problemen gehad en de spanningen zijn prima als ik met Lavalys Everest ga controleren.

Zo zie je dat een goede 300W voeding van een goed merk vaak beter is dan een 500W voeding van een goedkoop merk. Hoewel mijn A-open voedingkje ook maar 39 euro kostte....

Helaas wel wat warmteproblemen sinds ik een nieuwe kast heb :'(. Dus dat wordt modden. Hoewel het misschien ook zou kunnen zijn dat het mijn voeding is die te heet wordt na 1.5 uur BF2 gamen.

[ Voor 28% gewijzigd door RetepV op 16-12-2005 15:59 ]

Macbook Pro

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-08 11:08

Griffin

Is mythical

gewoon een goede 380Watt tagan, antec oid kopen, ben je van het hele gezeur af :D

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 12:57:
dan had ik meteen ook maar mijn vraagje : ik wil ongeveer 't zelfde systeme als de topic starter (alleen dan intel)maar de rest is 't zelfde ook de graka maar red deze voeding 't dan :
coolermaster rs-450-acly

deze link

http://www.coolermaster-e...50-ACLYReal%20Power%20450

dus in 't algemeen goede voeding of niet ?
De voedingexperts van GoT zitten hier: Welke voeding heb ik nodig? Deel 14
Dat topic is speciaal voor voedingvragen zoals de jouwe :)

Ik kan je in ieder geval zeggen dat de voedingen van Coolermaster zeker niet zo slecht zijn. 450W lijkt me zelfs overkill voor jouw systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb er nu een Antec 420 W voeding inzitten van 65 euries.

Met een constant vermogen :)

Nu werkt hij wel iets beter, maa als ik weer NFS MW opstart en een paar rondes rijd, krijg ik weer de melding van dat ie te weinig stroom krijgt :'(

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-08 14:06

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik krijg ook zo af en toe deze melding ( nooit in game oid, alleen na opstarten computer )...heel vaag.

Voeding is goed ( Enermax 480 ) verders helemaal geen geke dingen, alleen af en toe deze melding na booten, dan na reboot alles weer ok... Stekkers en alles is ook in orde.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/chantalgeleijns/GoT/t5.gif

[ Voor 7% gewijzigd door Shaggy op 17-12-2005 01:10 ]

Making an ass of myself since the 70's

• Admiral Freebee
  • Niet online
Probeer de videokaart dan eens aan een vrije kabel te hangen. Dus de harde schijven op een aparte kabel en de videokaart ook. Dit wil (vreemd genoeg) soms wel eens helpen hoewel bij de meeste voedingen de draden in de voeding allemaal op hetzelfde soldeereilandje terechtkomen. Let er ook voor op dat de kabel goed in de kaart zit gedrukt.

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kreeg ook soms een melding van te weinig stroom met mijn 6600 GT en dit kwam omdat de cooler niet deugde. Dus die foutmelding betekent niet altijd dat hij ook echt te weinig stroom krijgt.
Wat geeft de videokaart voor temperatuur aan?

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Verwijderd

Topicstarter
-Jay- schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 10:38:
Ik kreeg ook soms een melding van te weinig stroom met mijn 6600 GT en dit kwam omdat de cooler niet deugde. Dus die foutmelding betekent niet altijd dat hij ook echt te weinig stroom krijgt.
Wat geeft de videokaart voor temperatuur aan?
nu 57 graden
de vetragingsdrempel ligt op 145 graden

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:48:
[...]

nu 57 graden
de vetragingsdrempel ligt op 145 graden
Bij mij was het zo dat als het scherm kwam van te weinig stroom de beveiliging al in werking was getreden. De spellen gingen schokkerig en de temperatuur was hoog. Het nadeel van het automatisch terug clocken was dat er daarna niet meer op de temp werd gelet. Om dit te testen heb ik een spelletje aan gezet en de temp ging richting de 100 graden. Toen ben ik goed naar de cooler gaan kijken en deze maakte meer lawaai dan normaal of stopte er helemaal mee.
Dus kijk voor de zekerheid eens naar de cooler.
Ik heb dit probleem gehad met een Club3d FX 5900 Ti en de Club3d 6600GT (op de laatste zit nu een Zalman-cooler en de problemen zijn weg)

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Pagina: 1