Toon posts:

[COD2] lage fps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sindskort cod2, heel vet, geweldig enzo, blablabla :)

Ff mijn pc specs:
AMD Athlon 3000+ Venice @ 1,81 Ghz
ASUS A8N-SLI
2x512 MB DDR TWINMOS CL2.5
RADEON X800
200GB HD WD @ 7200rpm

En bekijk dan ff dit: http://img508.imageshack.us/my.php?image=gfxcod28es.jpg

En nu het rare 8)7 Ik haal met deze graphics maar 30-50 fps, heel enkel iets hoger, klopt dit wel aangezien mijn systeem? Het lijkt mij dat ik minimaal 60 fps of hoger moet halen! En wil ik de fps hoger krijgen, kan dat dan met ddr geheugen uitbreiding naar 2gb? :?

Verwijderd

Dat kan door DirectX 7 i.p.v. 9 in te stellen.

Verwijderd

misschien help het opnieuw installeren van je videokaartdrivers. Heb je moederborddrivers installed? Ook kan het dat je je videokaartdrivers verkeerd ingesteld hebt staan (vsync on?)

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 12:54
Inderdaad, Direct 7 instellen en klaar is kees, je FPS zal naar de 100+ schieten denkk ... B)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 15:31

HeepH

Dope Rapper

EyeWitness schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:30:
Inderdaad, Direct 7 instellen en klaar is kees, je FPS zal naar de 100+ schieten denkk ... B)
Ja snap ik, maar dat ziet het er ook een stuk minder mooi uit, en dan heeft zijn pc ook nog steeds niet de perfomance die die zou moeten hebben...

http://specs.tweak.to/16495

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Heephstan schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:32:
[...]

Ja snap ik, maar dat ziet het er ook een stuk minder mooi uit, en dan heeft zijn pc ook nog steeds niet de perfomance die die zou moeten hebben...
niet de performance die hij zou moeten hebben? ik had exact dezelfde performance op mijn Athlon64 3000+ (venice) met een x800.
Met mijn laatste upgrade (x850 op PCI-E) zit ik 45-60 fps, maar COD2 is gewoon zwaar, tis nu ongeveer alsof je klaagt over maar 30 FPS tijdens 3dmark05...

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 12:54
Heephstan schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:32:
[...]

Wees blij dat jij al 30 FPS haalt,

ik kom met mijn:

AMD Athlon 3500+
Asus Radeon 9800XT 256MB
2GB DDRam Dual Channeled 400Mhz

Niet hoger dan 12 FPS met directX 9.0 aan, met 7.0 kom ik ruim boven de 70 waarmee ik goed kan pwnen @ multiplayer >:) })

Verwijderd

Call of Duty 2 draait nog op een verouderde Quake 3 engine.
Daarom draait dit spel zo kut.
Als ze nu eens een betere engine hadden gebruikt, zoals die van HL-2, dan kon iedereen het makkelijk op z'n max draaien!

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Wat betreft dat quake 3 engine dat klopt niet quote van gamer.nl
Voor Call of Duty 2 is een geheel nieuwe 3D engine geschreven, die vooral opvalt door de sfeervolle belichting en de erg realistische rookeffecten.
Maar misschien kun je je resolutie wat omlaag doen dat wil ook wel helpen om meer fps te krijgen.

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:54:
Dat kan door DirectX 7 i.p.v. 9 in te stellen.
Dat werkt wel, maar dan ziet het er gewoon niet uit en ik denk nog steeds dat mijn pc het zuo moeten kunnen trekken. Textures staan ook al op medium :r
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 22:59:
misschien help het opnieuw installeren van je videokaartdrivers. Heb je moederborddrivers installed? Ook kan het dat je je videokaartdrivers verkeerd ingesteld hebt staan (vsync on?)
Dit zijn altijd een beetje de standaardoplossingen die mssn wel helpen, maar waar ik allang naar gekeken heb. Drivers van mobo zijn ckr perfect en voor mijn vga heb ik de nieuwste 5.11 drivers. Dus dit zou goed moeten zijn! ;)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 09:54:
[...]

Dat werkt wel, maar dan ziet het er gewoon niet uit en ik denk nog steeds dat mijn pc het zuo moeten kunnen trekken. Textures staan ook al op medium :r
kan je het ook onderbouwen? zoals ik al had gezegd heb ik met bvergelijkbare hardware vergelijkbare resultaten behaald, wat mij niet echt verbaasde aangezien COD2 gewoon een zwaar spel is.
Dus zou ik zeggen: pas als je uit benchmarks oid kan halen dat je systeem flink onderpresteert in COD2 moet je niet miepen.
Pagina: 1