Philips DECT 5112 op Gigaset ISDN centrale

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:18
Ik maak in mijn thuiskantoor gebruik van een Siemens DECT ISDN centrale, SX353.
Super ding, want je kan 'analoge' DECT toestellen draadloos koppelen aan de centrale. Van daaruit kan ik dan MSN ummers toewijzen.
werkt normaliter prima.

Ooit eens begonnen met goedkope profoon meuk. die dingen zijn een keer gevallen en stuk gegaan.
Toen heb ik deze handsets vervangen voor een motorola 4056 set. Ook dit ging prima, maar het probleem nu doet zich voor dat deze toestellen maar 1 keer overgaan als ik gebeld wordt :|

handig... NOT!

weg ermee dus en poging 3.
In principe hoef ik er alleen maar op te letten dat de handsets DECT compatibel zijn.
zo gezegd zo gedaan.
Vandaag gekocht, een DUO set DECT 5112 van Philips. Wonderbaarlijk dingetje, met veel functionaliteit. Alleen het aanmelden wil niet echt vlotten :(

ik krijg alleen een toestel aangemeld met aanmeldcode 0000. De centrale zegt dan binnen 2 seconden dat het toestel is aangemeld, en het verschijnt ook inderdaad in mijn interne gebruikerslijst. Echter intern, extern, noch uitbellen lukt :?
heb al 100 x het stukje uit de handleiding gelezen. Die zegt dat je vanuit het toestel een basisstation kan kiezen. nou mooi niet... philips 1 en philips 2 staan er.. meer niet. Dus ondanks dat de gigaset de toestellen aanmeldt, krijg ik onderling geen verbinding gemaakt.
Volgens de specs zijn de toestellen GAP compatible.

wie helpt mij verder ;(

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
nou...
volgens Philips moet het aan de instellingen van de Siemens liggen...
onzin denk ik, want er valt niks in te stellen wat betreft het contact leggen met elkaar. hooguit een beveiligings / aanmeldcode, maar aanmelden is aanmelden.

Ik ben nu zo ver dat ik de toestellen daadwerkelijk krijg aangemeld en in mijn MSN lijst op de centrale verschijnen, maaaarrrr.... ik kan alleen bellen, niet gebeld worden :(
zelfs niet intern.
de boel functioneert dus gewoon niet/slecht. Ook op kieskeurig.nl zie ik vaak deze vraag voorbij komen. "hoe een philips op een gigaset aan te sluiten."

Philips weer gebeld, en deze dame wist me met enige zekerheid te vertellen dat het dan door mijn ISDN lijn moest komen. het betreft analoge toestellen en die werken niet op ISDN...

AAARGGHHHH!

waarom koop ik nou in hemelsnaam een cen-tra-le |:(

Ik legde nog uit dat de lijn soort helemaal geen klap uitmaakt. De GAP DECT apparaten onderling communiceren gewoon niet... maar dat was het allemaal niet... Misschien zou ik maandag worden teruggebeld :|
trieste zaak dat de telefoonafdeling dit soort dingen gewoon niet weet. ze bleef erbij dat het onmogelijk kan werken omdat mijn gigaset een ISDN centrale is... wat een bullshit.

goed... de zaak uitgelegd aan office centre... en ik mag ze gewoon retourneren. dank u wel :)

wat nu.. ik wil nog steeds andere handsets.
Ik naar primafoon; zowat de enige plek met een assortiment aan gigasets handsets.
maar gelijk voor kwaliteit gaan dacht ik.

het lijkt wel of dit de zus was van de doos bij philips aan de lijn.
ook zijn hield stellig vol dat alleen ISDN dect telefoons (die zijn op 1 hand te tellen) aangesloten kunnen worden op de SX353 :'(
en dat is dan KPN... het Nederlandse telefoonbedrijf die me notabene zowel de lijn, de isdn, de monteur EN de SX353 heeft geleverd :'(

ik probeerde haar nog aardig uit te leggen dat ze het écht bij het verkeerde eind had. Alle GAP ondersteunde toestellen kunnen worden gekoppeld aan alle andere GAP ondersteunde apparaten. En toch vond zij van niet :|
ik vertelde dat ik goedkope profoon rommel en motorola's er momenteel werkend aan had hangen...
"dat kan helemaal niet"

:(

het Philips verhaal... daarop zei zij "philips heeft geen enkel GAP ondersteund toestel"
|:( |:( |:(

Ik ben maar gewoon weggegaan, want wat moet je hier nou op zeggen :?
naar huis lopend begon ik aan mezelf te twijfelen. Ik weer de Siemens lijn gebeld (aardige lui trouwens :P )
"wat - een - onzin" was daar de reactie.
en terecht... het IS ook onzin!

de kracht van de sx ligt hem nu juist in het feit dat ik geen ISDN apparaten meer hoef aan te schaffen. precies vanwege die reden heb ik ooit dat ding gekocht.
En de handsets die ik graag wilde hebben (E of S45 (note de Mercedes klasse-aanduiding ;) )) kon ik nergens vinden. Ze deden me zelfs een mooi aanbod.
Ik stuur die profoon meuk naar Siemens, en zij geven mij 20% (!) korting op nieuwe handsets

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Nou gefeliciteerd..
Dat wou je toch horen :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
nou nee :p
ik had liever gehad dat die (&^% philips dingen gingen werken met een vreemd merk basis.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat de GAP ondersteuning van philips gewoon niet functioneert.

dus mocht iemand tegen hetzelfde probleem aan lopen... ik zou er niet aan beginnen