Toon posts:

Beeldscherm flikkert

Pagina: 1
Acties:
  • 822 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een probleem, als mijn computer opstart begint mijn beeldscherm met flikkeren.
Dit doet hij tot in windows, totdat (denk ik) de nvidia-drivers zijn geladen. Ook als ik in de bios
kom stopt hij direct met het flikkeren. Soms als ik een spel afsluiten (wisselt hij van resolutie) of als
ik mijn beeldscherm even heb uit laten staan flikkert hij ook en stopt dan soms ook gewoon niet meer. Het flikkeren ziet eruit alsof er telkens witte flitsen over me beeld heenkomen. Ook trekt mijn
beeld soms een beetje krom.

*Nieuwste Nvida-drivers geinstalleerd (Ook al andere geprobeerd)
*Windows xp met sp2 en alle patches
*Degauss op mijn beeldscherm verhelpt niets

Ik heb dit probleem al eerder gehad, toen heb ik hem verplaats en toen had ik er een tijdje geen
last meer van. Nu komt het weer terug. Ik heb gedacht aan magnetisme, maar er staat een printer op 30cm afstand die bijna nooit aanstaat. En een versterker een boxen op allebei meer als een meter bij me beelscherm vandaan. Ik denk niet dat dit de oorzaak is.

Ik wil graag weten of hier een oplossing voor is, of dat mijn monitor gewoon langzaam aan het doodgaan is. (Hij is waarschijnlijk al een tijdje oud, is onbekend).

Systeem:
Beelscherm: Ibm G74
Leadtek 6600gt thd
Asus p4c800 deluxe
Pentium 4 2,8 ghz socket 478
2* mdt 512 mb ddr cas 2,5 geheugen
2*hitachi s-ata schijven
Gigabyte waterkoelingset + zalman vga blokje
300 watt component pro voeding
Asus dvd-speler

Temperaturen:
Cpu: 25-35
Videokaart: 30-45
Omgevings Temp: 25-30

Voltages:
12+ = 11,916
5 volt = 5,053
3,3 = 3,296
Vcore = 1,664

Verwijderd

Probeer je monitor eens op een andere computer aan te sluiten, en kijk of je het probleem nog hebt.

Verwijderd

geen boxen naast je monitor? Of een TV naast je monitor? Of telefoon? Probeer een andere resolutie anders. En probeer ook een andere PC/Monitor zoals hierboven werd vermeld.

Verwijderd

Topicstarter
Andere resolutie kan je niet instellen als hij aan ut opstarten is ;) . Zou het kunnen
dat het opstartscherm en de bios een andere resolutie hebben?
Wat me ook opvalt is als er veel wit in beeld komt hij er mee stopt.
Ik zal binnenkort eens proberen aan een andere computer te hangen.

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 08:54
Damn.. ik heb precies dezelfde videokaart met 2 beeldschermen, 1 beeldscherm flikker ook bij mij, snap er ook geen reet van..

Verwijderd

Topicstarter
krijgnuwat schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:17:
Damn.. ik heb precies dezelfde videokaart met 2 beeldschermen, 1 beeldscherm flikker ook bij mij, snap er ook geen reet van..
Op welke uitgang zit die? DVI of . Bij mij zit hij op die andere. Ik weet niet of dat iets uitmaakt, maar bij kan hij niet op DVI want dan zit mijn waterkoeling in de weg.

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-07 10:55
Volgens mij flikkert hij gewoon, omdat hij telkens over moet schakelen op andere resoluties. Dan moet hij telkens bij elke resolutieverandering het beeld weer goed instellen,en dan wil hij wel is wat flikkeren. btw heb je crt of tft?
Verander voor de gein is gewoon de resolutie in windows, en kijk is of hij dan ook ff flikkert, zo ja, dan weet je waaraan het ligt.

[ Voor 23% gewijzigd door bisselke op 17-12-2005 18:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
bisselke schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:45:
Volgens mij flikkert hij gewoon, omdat hij telkens over moet schakelen op andere resoluties. Dan moet hij telkens bij elke resolutieverandering het beeld weer goed instellen,en dan wil hij wel is wat flikkeren. btw heb je crt of tft?
Verander voor de gein is gewoon de resolutie in windows, en kijk is of hij dan ook ff flikkert, zo ja, dan weet je waaraan het ligt.
Ben op alle resoluties en refresrates geweest, geen 1 flikker.

Verwijderd

Topicstarter
Even een kickje, het probleem is (net) opgelost, ik heb even tegen me videokaart aangeduwd om te
kijken of hij goed in het agp-slot zat. Dat zat hij, want dat heb ik eerder gedaan.
Ik heb stroom van me pc afgehad, maar dat is ook altijd als hij uit is.
En, wat dan waarschijnlijk de oplossing is geweest, ik heb zo´n stroommeter ertussen gehangen,
waarmee je kan zien hoeweel watt hij gebruikt.
Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar toch, het werkt 8)7

Zo iemand kunnen uitleggen waarom dit zo in g-naam zo zijn? Iets meer aarding ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:45:
Even een kickje, het probleem is (net) opgelost, ik heb even tegen me videokaart aangeduwd om te
kijken of hij goed in het agp-slot zat. Dat zat hij, want dat heb ik eerder gedaan.
Ik heb stroom van me pc afgehad, maar dat is ook altijd als hij uit is.
En, wat dan waarschijnlijk de oplossing is geweest, ik heb zo´n stroommeter ertussen gehangen,
waarmee je kan zien hoeweel watt hij gebruikt.
Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk, maar toch, het werkt 8)7

Zo iemand kunnen uitleggen waarom dit zo in g-naam zo zijn? Iets meer aarding ofzo?
Sorry om zo´n oud topic te kicken, maar het probleem is weer terug (voor de rest alles hetzelfde).
Iemand nog ideeen. Ik heb niks veranderd de afgelopen dagen. Misschien heeft hij alleen wat
langer aangestaan als normaal.

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 23:50
Toevallig, ik heb precies het zeflde probleem. Ik heb een ati 9800 pro, flikkert m'n tft van samsung en LCD van samsung op. Even bij de mediamarkt een n6600 gekocht, same problem.

Heb precies dezelfde config als de topicstarter, heb net iets gelezen over turbo in bios, even kijken of dat wat scheelt over paar minuten meer info

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 23:50
niets... erg irritant

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-07 15:42
Ik heb nu hetzelfde. Sterker nog, ik heb het vermoeden dat het door mijn draadloze toetsenbord komt. Geen idee hoe dit kan maar als ik aan het typen ben of iets flikkert ie vaker dan als ik naar het scherm kijk.
Iemand een idee ?

Situatie: XFX Geforce 7900GT card met Dell 2407FPW

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

een anderhalfjaarskick... wow

anyway, geflikker met crts is vaak magnetisme (adapters, versterkers, boxen, telefoons etc.)

geflikker met lcd's? ik zou eerst eens zeggen kijk naar de kabel, ook aan de kant van de pc. meestal hoort een draadloos toetsenbord geen interferentie te hebben met een scherm. drivers geupdate?

misschien is je videokaart losgetrilt uit zijn socket.

ik weet het anders ook niet, nog niet meegemaakt dat een lcd flikkert...

- Maarten

ps. test eens even of het scherm ook flikkert als je 'm op een andere pc aansluit als je die mogelijkheid hebt.

-_-

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 19:17

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

kevertje1977 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 18:09:
Ik heb nu hetzelfde. Sterker nog, ik heb het vermoeden dat het door mijn draadloze toetsenbord komt. Geen idee hoe dit kan maar als ik aan het typen ben of iets flikkert ie vaker dan als ik naar het scherm kijk.
Iemand een idee ?

Situatie: XFX Geforce 7900GT card met Dell 2407FPW
Op zich kan een wat ouder topic kicken best, maar doe het dan wel op een degelijke manier.
Je hebt blijkbaar wel gezocht, anders was je hier niet terecht gekomen, maar zelf nog ontzettend weinig geprobeerd. Als je post niet waardig is van een topicstart dan is deze eigenlijk ook niet een kick van een anderhalf jaar oud topic waard.
Ga dus eerst zelf nog eens een aantal dingen proberen, er zijn tal van manieren te bedenken waarmee je mogelijk achter de oorzaak komt. Je vermoed je draadloze keyboard, hang er dus eens een ander toetsenbord aan. Daarna kun je bijvoorbeeld het scherm nog op een andere PC proberen, of aan een andere videokaart, of de videokaart in een andere PC. Zet dingen en connecties voor jezelf een beetje op een rijtje of schematje en ga dan de losse componenten van zo'n schematje testen voor zover je kunt.
Zie ook in het Het algemeen beleid het stukje over het aanmaken van een topic.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.