Celeron nog steeds niet op 900mhz stabiel!!!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 11:35

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Topicstarter
Ik heb een Abit VA6 moederbord met 192mb ram (1*64 en 1*128) pc-133 een Majesty V TTc-m5ab koeler (eigenlijk voor een duron) en als ik hem op 900mhz klok dan wil ie niet stabiel lopen (hij maakt kleine rekenfoutjes maar loopt niet vast) Nu zou ik willen weten of dat aan mijn moederbord ligt of aan de nieuwigheid van de proc (ca. 3 maanden oud op hcc gekocht) of iets anders (de celly loopt wel stabiel op 750mhz!!! :(:(:(:(:(:(:(

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:40
als je nu eerst verteld wat de originele snelheid van die celeron is

en je kan altijd pech hebben he

3kwp pvoutput

• Turtle
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 14:09

Turtle

En wie heeft dan gezegd dat ie stabiel op 900Mhz zou lopen?
Ik neem aan dat je aan het overklokken bent tenminste, niet erg duidelijk wat je nu precies aan het overklokken bent maar jah.
Je hebt geen garanties met overklokken. Iedere Mhz meer is er 1. Maar het houd een keer op.

bla bla

• Oet

Oet

Topicstarter
sorry maar ik bedoelde een celeron coppermine proc standaard op 600mhz en omdat heel veel mensen deze proc op 900mhz kunnen laten lopen d8 ik dat mij dat ook wel zou lukken!!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

• Turtle
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 14:09

Turtle

Tsja, je kunt pech hebben.
Als ie niet erg warm word kan het misschien helpen om het voltage iets op te krikken, zodat ie wat stabieler wordt. Maar jah, er zijn geen garanties.
Anders hadden ze er wel 900 op gezet :)

bla bla

• Oet

Oet

Topicstarter
ja dat kan want hij wordt op 750mhz met een core van 1.46v 21.3 graden warm maar kan het niet aan iets anders dan de proc liggen (bios of moederbord)

Verwijderd

Als je je C600 op 900 wilt laten draaien dan moet je toch in 99 van de 100 gevallen ook het voltage een paar tienden omhoog gooien. Als je het op een te laag voltage probeert dan kan je wazige foutmeldigen krijgen...

• Oet

Oet

Topicstarter
Dat weet ik het voltage is 1.70 volt als ik het op 900mhz klok maar toch krijg ik in UT soms tijdens het laden van een andere map een wazige fout zoals : Ran out of virtual memory of bad export index en dergelijke dit is zeer irritand maar misschien ligt het wel aan mij grafische kaart (intel i740 + Creative Voodoo 2 12mb) of aan het type converterkaartje dat ik gebruik?? Graag help want ik weet het niet meer!!! :?:?:'(:(

• Oet

Oet

Topicstarter
oh ja nog iets tijdens dat ik dit aan het typen ben loopt de celly op 900mhz met een vcor van 1.70v en een temp van 21.6 graden celcius >:)

Verwijderd

Ik neem aan dat je met je FSB overklokt, en niet met je multiplyer, dan krijgt je hele moederbord dus een andere FSB. Je gaat dan dus van een 83,3 naar een 100 Mhz FSB. Ik weet niet hoe jouw moederbord terugklokt voor expansion slots enzow, maar misschien dat ie de snelheid voor die sloten te hoog zet. (zomaar een gok, want met zo'n temperatuur vind ik het raar dat het aan de processor ligt.)

• Oet

Oet

Topicstarter
dat ben ik met je eens maar waar in de bios zou ik dat kunnen opzoeken??:?

Want in windows draait het systeem als een veertje (hij draait nu al 3 uur zonder vast te lopen of te crashen)!!

Verwijderd

Zet Vcore op 1.8 Volt en kijk of je problemen over zijn. Zo niet nog hoger, maar als max. zou ik vooralsnog 1.9 Volt aanhouden. Ik draai zelf op 1.8 volt zonder problemen. Op 1.7 krijg ik ook kick backs e.d.

En wat de temp betreft, dat is een kwestie van meting en plaats...

• Oet

Oet

Topicstarter
leuke tip maar mijn bios wil niet dat ik hoger ga dat 1.70 (heb een Abit VA6 moederbord) wat nu??

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Koop een converter die dat wel aankan, probleem opgelost. MSI of Abit Slotket of zoiets ondersteunen dat prima.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Heb je niet per ongeluk de agp/pci poorten te ver geoc'ed?? Je moet de divider natuurlijk wel aanpassen als je fsb oc'ed! ;)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
als jet dat neit in kunt stellen stelt hij etzelf in anders moet je et zelf doen in bios.

enneh zoveel mense zijn er niet hoor die met 1.7 volt 900 mhz halen. het kan wel maar meestal loopt die dan idd neit stabiel met ut. volgens mij is ut een van de overclock gevoeligste spellen.

als ik men 566 op 900 wil hebbe moet ik et voltage wel op 1.95 volt zetten.

enneh celeron2 opklokke met multiplier? das knap

• Oet

Oet

Topicstarter
Hoe heb jij het dan voor elkaar met je celeron op 850mhz??? want als ik hem wel op 1.80volt vcore zet dan loopt ie nog steeds niet stabiel!!!!!!!!!!!!!!!!!!:(:(:(:(:(:(

Dit is niet leuk meer dus misschien dat het wel aan de converterkaart ligt????

Verwijderd

Wat voor converterkaartje heb je dan?

Verwijderd

mijn celeron566 loopt op 933 op 1.75 volt!
beat that:)
Alleen is mijn ram vandaag naar de fokking klote gegaan!! Ben de bon kwijt...

P.S Mijne is ook ABIT Va6

Verwijderd

Check anders ff op www.overclockers.com of er meer van jouw type cellie(week, steppingcode en fabriek)niet hoger willen. Laat anders je geheugen is op 100Mhz draaien.

Temperatuur lijkt me niet helemaal ok. Zit je tempsensortje wel goed?

Kleine rekenproblemen duidt vaak op te weinig koeling.

:)

...

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:40

DJ

Volgens mij kan die iNTEL i740 Video Kaart van jou helemaal niet tegen te hoge PCI snelheden. Dus misschien is dat je probleem . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Als je de FSB op 100 hebt, heb je geen hoge AGP snelheid (indien je hem op 2/3 zet natuurlijk) dus 100 fsb moet minder problemen geven dan 83 fsb.
ik krijg op 1.7 volt ook vage foutmeldingen dus staat ie maar op 1.8 en dan werkt ie ook goed op 927 mhz (maar ja die maar mhztjes pak ik wel als het nodig is, standaard gewoon op 900, mooi rond getal)

(cCo C2-600@900 mhz, msi Converter en Coolermaster DP5-6H11 koeler met sinds vrijdag avond el-cheapo koelprut ipv van de kauwgom ertussen, kan alleen op mijn bh6 geen cpu-temp meten :( )

• Yucko
  • Laatst online: 31-08 17:49

Yucko

One clown to rule them all !

Ik heb ook zo'n i740 kaartje gehad (Asus btw) en die kon heel slecht tegen het overklocken van de bus, dus ik denk dat het je videokaart is |:(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
>:) heb hier een leuke link voor je
deze hast heeft er een aantal tooltjes
staan om je voltage op te krikken
werkt heel simpel, prog openen en een nieuw
default voltage opgegeven :7
http://gamma.nic.fi/~hippie/

je moet wel ff zoeken, staan onder abit softmenu gegevens suc6

• Oet

Oet

Topicstarter
ik denk dat het ook mijn video-kaart is of zo want bij 83mhz fsb doet alles het goed en bij 100 alleen windows en geen spellen..

Of misschien is het mijn voodoo2 kaart die de 100mhz fsb niet aan kan (Creative labs) enige ideeen????

:?:?

Verwijderd

Je hebt een Abit dus je moet ook FSB's van 95 (en andere waarden iets onder de 100) kunnen gebruiken, probeer dat eens, dan haal je misschien 870 ofzo..beter iets dan niets..

• Oet

Oet

Topicstarter
Heb weer iets gevonden...

Als ik een level probeer te spelen op 900mhz met 3dfx dan crasht UT. En als ik het daarna nog eens probeer crasht ie weer maar als ik een bepaalt level niet kan spelen en ik switch naar software rendering kan ik dat level meteen wel spelen. dus Mijn voodoo2 kaart vindt het niet zo fijn als mijn fsb 100mhz is...!!!!!!! Hoe kan ik dat veranderen????:?:?:?:?

Pagina: 1