Toon posts:

Server win2k met client's win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag damens en heren,

Ik zit met een probleempje, het is namelijk zo dat op school een project hebben lopen met een groep. en nu is de opdracht om 1 server te hebben met windows 2000 server erop en 5 client's en daartussen een hubje.Aangezien dat dat allemaal geregeld is moeten wij windows 98 installeren maar zonder cd te gebruiken bij de client's.Ik dacht natuurlijk met netwerk boot enzo dus gelijk dingen opgezocht en geprobeert op school of het werkt.Het leek in mijn ogen een beetje makkelijk maar vond het wel ingewikkeld in verband met detectie van netwerkkaarten enzo.

wat heb ik allemaal geprobeert:

1.internet gezocht voor info's werd wel wijzer maar lukte niet echt.
2. Diverse bootdisk gemaakt en geprobeert o.a met MS-DOS NT disc en die van bootdisk.com
3. geprobeert met map drive van ghost.. ook niet echt lekker.

Het is zo dat wij geen ghostserver (ghostcast) mogen gebruiken alleen puur 2000 server met cdrom en die moet geshared zijn zodat de clients kunnen installeren via netwerk in DOS.

het zijn nogal oude pc's dus kan niet een lijst met spec's geven.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 21:06 ]

• D3NN1S
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://www.microsoft.com/...0serv/howto/remoteos.mspx
Alstu :)

edit:

Hmmpzz.. heb even geen server bij de hand hier maar ik vraag me ineens af of je ook '98 zo kan installeren of dat het alleen 200o en hoger is :?

edit:

Lol ik edite gelijk met de post van de buurman onder mij :w

[ Voor 69% gewijzigd door D3NN1S op 15-12-2005 21:22 ]

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:39

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ik denk het wel.

Een andere optie is idd een netwerkbootdisk maken (je moet wel weten welke netwerkkaart erin zit!). Dit is een aardige rotklus - ben ooit 3 dagen bezig geweest om een exotische netwerkkaart in DOS werkend te krijgen. Eventueel zet je op de disk een batchfile wat meteen verbinding met de server maakt (net use <schijfletter> \\<server>\<share> /user:<domein>\<userid> ), waar je dus wel met het handje het wachtwoord in moet geven, en vervolgens de remote installatie van windows 98 start. Je kunt een image van de win98 CD maken en die met bijv daemon tools op de 2000 server mounten, wat je dan vervolgens weer deelt.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

1) Maak bootdisk met ModBoot - http://www.nu2.nu/
2) Gebruik geen OS uit het stenen tijdperk, daar komen niet eens updates voor. Lekker veilig :Y)
3) Slechte school dat ze je met Win98 opzadelen en Win2000 server. Neem dan gewoon up2date spul, we leven toch niet in het stenen tijdperk?

Maargoed, adhv ModBoot kan je een opstartfloppy maken (of CD, net hoe/wat je doet). Daarna moet je eens kijken naar een Unattended Installation. Daarvoor is hier op GoT in ieder geval een apart topic.

Gebruik RIS of ModBoot, sim-pel.

[edit]
@ Nitroglycerine: Je kan installatie volledig automatiseren hoor. Netwerkshare gewoon voor 1 user toegangkelijk maken, normale users niet. Het wachtwoord voor de installatie kan je dan gewoon inbakken op de CD/Flop waar je vanaf opstart.
code:
1
net use x: \\server\hiddenshare$ /user:domain\user password
Meen ik, in ieder geval onder Windows NT+, hoe de user exact onder dos werkte dat weet ik niet meer. Maar het is in ieder geval te automatiseren.

Na het leggen van een verbinding naar een netwerkshare dan kan je simpel de verdere veranderingen op het netwerk doen. Zodat je de CD nooit hoeft te veranderen.

En natuurlijk: Search @ GoT [ unattended ]

[rml][ XP] Unattended CD Project deel 4[/rml]

[edit394]
@ Post onder me: Win2000 is leuk, maar 2003 heeft veel meer handige features. Maargoed dat verschil merk je pas als je wat langer met AD gewerkt hebt. Zo kan je mooi de domain results zien, etc. Ook is Win98 een beetje matig kwa instellingen, Win2003 + XP kan je veel meer met de AD doen, maargoed zo kan ik hier wel door blijven typen. Win2K+98, komop ik zou niet eens op zo'n school rond willen lopen (iig als je MBO/HBO opleiding ICT ofzo doet, mits MAVO/HAVO dan is het wel redelijk ;) ).

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 21:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
idd vind het ook belachelijk .. maar goed sommige leraren kunnen niet lesgeven. daarintegen is onze windows 2000 leraar wel handig :) laatst met active directory domein onder een domein (tree) wel grappig :P

ik zal even kijken of het iets is :) bedankt alvast :>

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 21:29 ]

Pagina: 1