Software om een installer te bekijken

Pagina: 1
Acties:

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zoals de titel zegt ben ik op zoek naar een programmaatje waarmee ik in een installer kan kijken, en eventueel bestanden eruit kan halen/aan toe voegen. WinRAR, Installshield, Wise en InnoSetup willen geen .exe bestanden openen.

Kent iemand zo'n programma?

Voor de wijsneuzen, ik heb al op GoT en Google gezocht :P, maar kan niks vinden...

Verwijderd

de desbetreffende programmeertaal ;)

• Jckx
  • Niet online
Kickje...

Hoe kan ik weten welke programmeertaal wordt gebruikt? En dan nog, is er software om die bestanden uit te lezen?

Verwijderd

Ik geef je de meeste kans met Orca, een tooltje van Microsoft. Je vind het in de Windows Installer SDK.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ehm.... als een installer een CAB oid gebruikt dan kan je nog wel iets daaruit halen zonder de installer zelf te gebruiken. Toevoegen van elementen zou kunnen werken, tenzij de installer een voorgeprogrammeerde lijst heeft van bestanden die ie moet uitpakken.

Is het echter een standalone installer zonder archief bestanden dan heb je een groter probleem en denk ik niet dat je makkelijk eraan zou kunnen sleutelen. Je zou dan idd een decompiler oid moeten gebruiken van de desbetreffende programmeertaal en je hebt dan natuurlijk daarna een hele hoop prutswerk voor de boeg, gezien de code die een decompiler genereert vaak niet al te leesbaar is.

Wat wil je er trouwens mee doen? Misschien is er een alternatief wat veel makkelijker te gebruiken is dan dat wat jij voor ogen hebt.

MechWarrior || Monsters Game

• Jckx
  • Niet online
GambitRS schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 14:42:
Is het echter een standalone installer zonder archief bestanden dan heb je een groter probleem en denk ik niet dat je makkelijk eraan zou kunnen sleutelen. Je zou dan idd een decompiler oid moeten gebruiken van de desbetreffende programmeertaal en je hebt dan natuurlijk daarna een hele hoop prutswerk voor de boeg, gezien de code die een decompiler genereert vaak niet al te leesbaar is.

Wat wil je er trouwens mee doen? Misschien is er een alternatief wat veel makkelijker te gebruiken is dan dat wat jij voor ogen hebt.
Het gaat hier inderdaad om een standalone installer.

Ik zoek namelijk de registersleutels die worden aangemaakt door die installer.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Een installaer "uitpakken" lijkt me dan niet de meest handige optie. Gebruik dan Regmon van Sysinternals :Y)

Of maak van te voren een snapshot en vergelijk het achteraf.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:52

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Br3zip schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:14:
[...]

Het gaat hier inderdaad om een standalone installer.

Ik zoek namelijk de registersleutels die worden aangemaakt door die installer.
Kun je dan niet beter de installer uitvoeren en tracen welke sleutels er aan gemaakt worden door de desbetreffende installer?

edit:
Wat F_J_K dus ook zegt..

[ Voor 5% gewijzigd door Tukk op 17-12-2005 15:21 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Wat jij zoekt is regmon en filemon :)

Je zet reg/filemon aan (kan je meteen naar files kijken, maar ook alleen registry entries, wat je wilt). Dan installeer je het prog en zet je regmon stop en tada, een lijst met regkeys :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Jckx
  • Niet online
WhizzCat schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:22:
Wat jij zoekt is regmon en filemon :)

Je zet reg/filemon aan (kan je meteen naar files kijken, maar ook alleen registry entries, wat je wilt). Dan installeer je het prog en zet je regmon stop en tada, een lijst met regkeys :)
Ah, toppie! Dan zal ik dat even proberen.
Pagina: 1