Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

temperatuur voeding 50 graden C!

Pagina: 1
Acties:

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 19:45

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik heb een vraag/probleem.

Eergisteren kwam ik thuis en zei m'n moeder dat het ernstig stonk op m'n kamer. Ik dus even gekeken en de geur bleek bij m'n pc vandaan te komen.

Ik herkende de geur als diezelfde die je ruikt als er stof verbrand. Na m'n pc helemaal uit elkaar gehaald te hebben en stofvrij gemaakt te hebben, heb ik alles weer in elkaar gezet, maar dan met netjes alle kabeltjes weggewerkt, rounded IDE etc...

Ook heb ik een thermaltake hardcano 12 geinstalleerd, de temperatuursensoren heb ik als volgt aangesloten:

(temperaturen in Celcius, bij alleen webbrowser geopend)

T1 - CPU - 37G
T2 - Case onder - 20.7G
T3 - AGP video - 27.0G
T4 - bovenop voeding - 49.5G

Ik heb een coolermaster real power 450w van een maand of 4 oud. Deze temperatuur lijkt me niet normaal voor deze voeding, maar ik zou graag jullie mening hierover willen hebben. Voor de rest heb ik (nog) geen last van instabiliteitsproblemen.

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Verwijderd

Die temp is idd best wel hoog, wat zijn je volt lijnen?

en wat heb je allemaal in het systeem zitten

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 17:33

drooger

Falen is ook een kunst.

Misschien door slechte ventilator in de voeding, zodat de lucht ophoopt?(of slechte airflow in de kast).

Hoe heb je die temperatuur trouwens gemeten?

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22
drooger schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:55:
Misschien door slechte ventilator in de voeding, zodat de lucht ophoopt?(of slechte airflow in de kast).

Hoe heb je die temperatuur trouwens gemeten?
temperatuur sensor aan zijn fanbus :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:46

Nox

Noxiuz

voedingen zijn de warmste onderdelen in een PC.. voel allemaal maar eens, de echte warme lucht kom meestal uit je voeding. (of je moet 2 presscotts @ 2v hebben draaien...)

offtopic:
wrom moet je gelijk zon schreeuwerige topictitle hebben ? je weet niet eens of 50c te hoog is of niet...

[ Voor 26% gewijzigd door Nox op 15-12-2005 20:12 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 17:33

drooger

Falen is ook een kunst.

50 graden hoort eigenlijk niet eens voor een brandgeur te zorgen, m'n cpu temperatuur schijnt ook contsant rond de 50 graden te zitten en ik ruik vrijwel niks.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:19

sapphire

Die-hard pruts0r

owja en een PSU en CPU zijn het zelfde ;)
Maar dan nog lijkt me dat de gemiddelde chip/IC whatever in je PSU wel 50+ graden kan hebben hoor.
stof niet wat erin zou kunnen zitten :P

Gabriël AM5

• Klasanova
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Klasanova

MAYDAY

sapphire schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:16:
owja en een PSU en CPU zijn het zelfde ;)
Maar dan nog lijkt me dat de gemiddelde chip/IC whatever in je PSU wel 50+ graden kan hebben hoor.
stof niet wat erin zou kunnen zitten :P
PSU = Power Suply Unit = voeding
CPU = Central Processing Unit = processor
is dus niet hetzelfde ;)

Gigabyte P35 ds3|C2D 6750|4Gb Kingston|Raptor 36Gb|Spinpoint 320Gb|Sparkle 8800GT 512Mb|2x 19" LG|Logitech S510 Desktopset|

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11 19:45

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
bedankt voor alle reacties alvast! Het probleem is inmiddels opgelost!
Ik heb alles nog even nagekeken en ben achter het volgende gekomen:

T3 en T4 zaten in de hardcano zelf omgewisseld, waardoor ik niet de temperatuur van m'n voeding zag op het scherm als ik keek naar T4, maar juist die van m'n videokaart en andersom.

Ik kwam hier per ongeluk achter toen ik m'n pc open had gemaakt en m'n vingers brandde aan de videokaart, die gloeiend heet was.

De fan van de videokaart bleek het niet meer te doen. Hierdoor was de idle temp van m'n videokaart (FX5700) dus 50G. Ik mag van geluk spreken dat ik niet een game heb opgestart, dan was de core van m'n videokaart waarschijnlijk weggesmolten.

Gelukkig is het koopavond hier, en heb snel even een zalman vf700 gehaald. de temp van m'n graka is nu idle 23.7G!

Heel stom dus, door een verkeerde aansluiting van m'n temp-monitor had ik bijna het verkeerde onderdeel vervangen!

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:19

sapphire

Die-hard pruts0r

Klasanova schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:19:
[...]

PSU = Power Suply Unit = voeding
CPU = Central Processing Unit = processor
is dus niet hetzelfde ;)
serieus? meen je dat nou?
Dat verklaard waarom me voeding neit in me socket paste.

Wat ik probeerde duideliijk te maken (wat schijnbaar niet gelukt is aan je reactie te zien) is dat als 1 onderdeel met gemak X graden mag worden dat een ander dat ook neit meteen aankan omdat eht ook een computeronderdeel is.

Gabriël AM5

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 11:11
Trouwens, 50 graden voor een voeding is niet ongewoon, zeker in een niet goed geventileerde kast.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Binnenin de voeding niet, maar de kap zelf zal vaak niet meer dan lauw-warm zijn.
Pagina: 1