Voor school moet ik een programma maken in VB. Daarin moet een meerdere imageboxes tegelijk worden gewijzigd. Hoe je 1 wijzigd is nog niet zo'n probleem. Meerderen ook niet, maar dan krijg ik dus 20 keer de zelfde code met alleen het verschil in 4x 1 nummertje.
Zoals in de code hieronder te zien is heb ik daar staan light1. Dit is de imagebox. Hier zijn er 20 van die allemaal gewijzigd moeten worden. Hoe krijg ik nou een mooie loop zodat ie light1 tot light 20 afloopt?
Misschien is dit erg simpel hoor, maar dit is ook mijn eerste keer met VB. Heb al wel geprobeerd te zoeken in de MSDN enzo, maar kon niks vinden.
Zoals in de code hieronder te zien is heb ik daar staan light1. Dit is de imagebox. Hier zijn er 20 van die allemaal gewijzigd moeten worden. Hoe krijg ik nou een mooie loop zodat ie light1 tot light 20 afloopt?
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
| If lightsselect(1) = 1 Then lightsstatus(1) = TrackBar1.Value If TrackBar1.Value = 1 Then light1.Image = My.Resources.light_1 Else light1.Image = My.Resources.light_out End If End If |
Misschien is dit erg simpel hoor, maar dit is ook mijn eerste keer met VB. Heb al wel geprobeerd te zoeken in de MSDN enzo, maar kon niks vinden.
offtopic:
in PHP had ik dit al klaar gehad, maarja
in PHP had ik dit al klaar gehad, maarja
[ Voor 3% gewijzigd door MaartenPol op 15-12-2005 19:44 . Reden: typo's ]