Toon posts:

Graphicpen Gradient

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een website aan het maken over een auto race, nu lukt dat allemaal wel maar nu wil ik iets speciaals doen met de top image.

ik heb een gewone top image gemaakt deze ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://80.57.22.228/tweakers/1.gif

Alleen wat ik wil is dat de helft van de auto en de rechterhelft overgaat in een Graphicpen effect door middel van een gradient, maar hoe kan ik dit doen want ik kom helaas niet verder dan dit.

Afbeeldingslocatie: http://80.57.22.228/tweakers/2.gif

Zou iemand mij opweg kunnen helpen want ik kan nergens een goede how to vinden over het geen wat ik wil.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
je plaatjes werken niet :| nu 1 wel

ontopic:

wat ik zou doen is het volgende:
maak even een kopie van je plaatje, pas daar dat effect op toe wat je wilt

maak dan 2 layers, en geef de een een van links naar rechts oplopende transparantie, en die andere net andersom

[ Voor 108% gewijzigd door BasieP op 15-12-2005 19:29 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Met Photoshop gebruik je een layer mask waarin je een gradient van zwart naar wit laat lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik niet weet hoe je van de kleuren foto een mooie overgang kan maken naar het Graphicpen gedeelte.

Aangezien ik een enorme beginneling ben met Photoshop weet ik niet echt wat alles is en hoe het werkt dat is denk ik mijn grootste nadeel.

PS.
Weet iemand waar ik mijn foto's kan uploaden ?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 19:33 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
In 10 makkelijke stappen:

1. Duplicate je layer
2. Gooi over de tweede layer een Graphic Pen filter
3. Klik op Add Vector Mask
4. Druk op D om je kleuren op default te krijgen
5. Druk op X om de fore- en background te verwisselen
6. Pak de gradient tool en trek een lijn van links naar rechts, waarbij je shift inhoudt om 'm perfect horizontaal te krijgen
7. Klik op het kruisje
8. Druk op 'Ja'
9. Maak een nieuwe header, waarbij je geen rare artifacts maakt
10. Herhaal stap 1 t/m 6

[ Voor 26% gewijzigd door sdomburg op 15-12-2005 20:00 ]

Verwijderd

ik denk dat het volgende een beter resultaat geeft:
- ga naar quickmask modus (Q)
- trek een gradient
- terug naar normal modus
[je hebt nu een uitfadende selectie]
- pas je filter toe op de selectie

de truc is dus dat je filters ook kan toepassen op half geselecteerd spul, bv ook leuk om buiten het centrum van een plaat te blurren

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik zou gewoon het filter toepassen en met een kleine (even groot als de ' brush ' in het toegepaste effect) history brush gewoon weer 'terug' te schetsen. En dan een beetje vormen en contouren volgen enzo. :) Lijkt me een stuk mooier dan een rare gradient in een lijntekening.

[ Voor 19% gewijzigd door HunterPro op 15-12-2005 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu moet je begrijpen dat ik bijna nik van photoshop weet en totaal niet snap waar je het over hebt, zou je misschien een voorbeeld kunnen geven van dat effect ?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dat je met de history brush de vormen van je header vormt, zodat het geen lelijke gradient is, maar mooier overgaat. Niets met iets van Photoshop begrijpen te maken, gewoon Nederlands lezen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 09:59:
Nu moet je begrijpen dat ik bijna nik van photoshop weet en totaal niet snap waar je het over hebt, zou je misschien een voorbeeld kunnen geven van dat effect ?
Het wordt nu toch vrij duidelijk stap-voor-stap uitgelegd.. tijd om weer te gaan experimenteren dus :)
Pagina: 1