[GeForce 6200] Ongewenste standby-modus

Pagina: 1
Acties:

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Sinds gisteren gaat het beeldscherm van mijn vader's PC op standby vlak voor het Windows inlogscherm in beeld verschijnt. Als de PC aan wordt gezet is er gewoon beeld zoals het moet, het scherm met Windows XP en de bewegende balk laat zich ook zien. Normaalgesproken verschijnt dan het inlogscherm, maar nu gaat het beeldscherm dus op standby.

Ik heb geprobeerd het beeldscherm uit te laten tijdens het starten van de PC, op het moment dat er geen schijfactiviteit is druk ik het scherm aan, deze gaat dan meteen weer op standby.

In veilige modus blijft het beeldscherm aan, het kiezen voor VGA-modus in het opstartmenu (op F8 drukken tijdens opstarten) gecombineerd met een normale Windowsstart, is er ook gewoon beeld, net als bij veilige modus op 640x480.

Windows komt dan met de melding dat ie de boel wat beter wil instellen qua hoeveelheid kleuren en resolutie, als ik dan zeg dat de instellingen mogen worden veranderd, springt het scherm meteen weer op standby.

Enkele weken geleden was er een soortgelijk probleem, echter verscheen toen de melding "no signal input". Het bleek dat de grafische kaart was doorgebrand (Geforce 4 Ti4200). Er is toen een Palit Geforce 6200 ingekomen. Alles heeft het steeds gedaan, tot gisteren dus.

Ik heb met systeemherstel een herstelpunt teruggezet, de drivers voor de grafische kaart ge-herinstalleerd, de standaard monitor gekozen i.p.v. de CTX PR705F.... niets helpt.

Het gaat om:

Pentium 4 2,66GHz
Asus P4PE met BIOS 1005
Palit Geforce 6200V+
CTX PR705F
AOpen DVRW-2412 PRO
LiteOn LTD-166S
Soundblaster Live 1024