... om nu een apple aan te schaffen, nu er zoveel geruchten rond gaan dat apple en intel samen gaan werken? Iemand advies?
Waarom niet? Het is niet zo dat het product wat je nu aan wilt schaffen er minder van wordt. Verder kun je altijd wel wachten op nieuwe ontwikkelingen. Trouwens het is ook je eigen keuze, de een wil er op wachten, en de ander vindt het onzinnig.
Gerucht? Steve Jobs heeft er een tijdje terug een complete speech aan gewijd. Naar alle waarschijnlijkheid zullen vanaf januari/februari de eerste intel-mac producten worden uitgebracht.
het is allang bekend, Apple zal op termijn overstappen op Intel en macs worden x86 ...Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:32:
... om nu een apple aan te schaffen, nu er zoveel geruchten rond gaan dat apple en intel samen gaan werken? Iemand advies?
maar in welke zin verwacht je een 'voordeel' als je zou wachten met een aanschaf nu?
de huidige powerPC macs zullen zeker niet zomaar 'out-of-the-picture' zijn en mac OSX en de apps zullen nog lang gewoon compatible blijven voor PPC..
voorlopig wordt eerste gewoon PPC-code op de Intels ge-emuleerd...
Het is verder ook goed mogelijk dat mac een tijdje een achterstand op Intel in te halen heeft en juist PPCs optimaler zullen functioneren (alhoewel de berichten tot nu toe zeer positief over de snelheid van de intels zijn, maar dat is ook deels 'marketing')
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Ik zou iig gewoon even wachten op de benchmarks, en dan gaan kijken wat de beste keus is voor jouw.
kijk even deze presentatie van Steve Jobs, en je zult stuk wijzer zijn wat betreft de stap naar Intel. Het is natuurlijk wel een verkooppraatje maar hier en daar zitten zeker waarheden, en het geeft ook een vrij duidelijk beeld van hoe Apple het aan wil gaan pakken.
[ Voor 35% gewijzigd door Whieee op 15-12-2005 20:35 ]
Launching containers into space
Als x86 niet ineens brak gaat werken onder OSX dan denk dat het echt de moeite van het wachten wel beloond zal worden. Ik werk zelf met beide platformen en als ik nu performance tussen single AMD en dual PPC vergelijk dan wint de AMD al vaak (met mijn workflow). Dus denk dat de eerste geruchten wel ergens op gebasseerd zijn. Apple zal hun voorraadje ook kwijt moeten dus kan me niet voorstellen dat het zo goed is qua marketing te roepen dat de Intel-based mac de G5 voorbij rent.
Na Het Grote Intel Mac Topic Powerbook g4, of wachten op intel? en [search=intel apple] moet je toch al een behoorlijk beeld kunnen vormen, of die discussies te volgen. Aangezien dit anders het zoveelste topic wordt, gaat deze dicht.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()