ISDN > ANALOOG, ADSL niet opzeggen en eigen modem gebruiken.

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

• Jimboss
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11-2012
Hoi,

Was benieuwd of deze methode mogelijk is, om zo een flinke downtime te omzeilen als ik van
ISDN af wil.

Dus bij KPN ISDN opzeggen, en nadat ik dus gewoon weer analoog heb, een oude speedtouch modem gebruiken die voor analoog geschikt is, ipv. van mijn huidige ISDN modem.
Eventueel misschien nog iets aanpassen in de firmware.
Dus ik meld me niet af bij mij huidige ADSL-provider.

Is dit mogelijk ?

M.v.g.

Jimmy..

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:27

The Legend

*Plop*

ISDN1 lijkt me ideaal voor jou. Je houd je ISDN lijn maar er worden wat nummers weggechopt die je niet meer kunt gebruiken. Al je ISDN apparatuur kun je blijven gebruiken, je kosten gaan naar vergelijkbare hoogte van die van een analoge lijn (scheelt een paar euro per maand) en je hebt geen downtime.

[edit]

Je antwoord was ook te vinden via de search. Als je in de toekomst een vraag hebt, zoek dan altijd eerst even en de lees de specifieke forum FAQ's door.

[ Voor 28% gewijzigd door The Legend op 15-12-2005 18:33 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:37

ZieMaar!

Moderator General Chat
Daarbij, volgens mij zet KPN je lijn niet om als er nog signaal op zit. ISDN1 is beste optie idd.

• Jimboss
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11-2012
Hoi,

Ik had al meerdere berichten door genomen na het zoeken op ISDN en Analoog als trefwoorden.
En kon geen specifieke antwoorden vinden, vandaar toch mijn vraag.

Misschien was ik op het verkeerde been gebracht door een helpdesk medewerker van KPN, die ik vanmiddag aan de lijn had, waaraan ik vroeg of een ISDN-lijn zonder meer naar analoog omgezet kon worden. Hier werd geen melding gemaakt, dat KPN dat niet kan doen zolang er een signaal op de lijn is.
Zoals in de vorige reactie wordt aangegeven.

En een prijsverschil van 10 euro per maand vind ik toch wel de moeite waard, als ik toch geen ISDN meer gebruik, ook de extra nummers worden niet meer gebruikt, gaat bijna allemaal mobiel.

Bedankt voor de snelle reacties.

Groeten, Jimmy....

• The Legend
  • Laatst online: 15:27

The Legend

*Plop*

Lijnwissel kan alleen bij een vrije lijn idd. Betekend dus een downgrade bij je ADSL provider, dan de lijnwissel -> Dat kan wel 2-3 weken duren (ligt aan KPN) -> Dan weer een nieuwe ADSL aanvraag bij je ADSL provider wat ook weer 2-4 weken duurt.. Al met al niet aan te raden dus.

Ik ben toch malle pietje niet!

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Het kan niet als er DSL signaal op zit. Dit omdat ook je DSL verbinding op een andere poort gezet moet worden en dat twee totaal afzonderlijke processen zijn. Misschien heb je wel DSL van KPN ook, maar dan nog loopt het door dezelfde processen als voor BBned, Tiscali, Versatel en Wanadoo.

Lijn zonder DSL kan gemigreerd worden (Analoog -> ISDN) of ge-remigreerd (ISDN -> Analoog). Had KPN je ook al verteld.

Lees even de regels door, we zijn niet aan het mailen hier op het forum gezien je aankondiging en afkondiging elke keer per bericht. Hierdoor betwijfel ik ook of je wel gezocht hebt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.