Toon posts:

router naar wlan-accespoint naar wlan-router ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met uitzoeken,
maar het wil me maar niet lukken. misschien is het slechts heel eenvoudig.

Ik zal beginnen met een beschrijving van de situatie.

ik heb beneden een router aan een @home kabel modem. Deze router heeft 4 UTP uitgangen. Hiervan is er een verbonden met een USRobitics accespoint 801.11G dat zich vlak bij deze router bevindt.

Nu heb ik sinds kort boven een WLAN router van linksys WRT55AG, dus dual frequency.

Wat ik nu wil is dat de nieuwe router verbinding maakt met het accespoint beneden met 801.11G netwerk, en dat ik de apparatuur boven met het 801.11A netwerk met de linksys router kan verbinden.

dus router -> accespoint USR --> router linksys -> apparatuur

nu kom ik in de nieuwe router echter nergens opties tegen om hem te verbinden met een accespoint via wifi, dit moet toch wel mogelijk zijn. Ik kom er op geen manier uit.

Ik hoop dat jullie met met wat tips kunnen helpen.

Bij voorbaat dank,

XForce

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
(jarig!)
Tussen verschillende merken vaak niet mogelijk, áls het al mogelijk is moeten beide AP's een 'brigde-mode' ondersteunen.

Overigens zul je hier weinig antwoorden kunnen verwachten. Bovenstaand probleem is namelijk precies de methode om middels een AP / W-LAN Router het internet van de buren te stelen. Alhoewel ik overtuigd ben van jouw goede bedoelingen ;) , denk ik dus dat er een hangslotje gaat volgen :)

Overigens komt dit onderwep heel vaak voorbij. Kijk maar eens:

zoeken naar 'doorlussen' in NT

[ Voor 37% gewijzigd door havana op 15-12-2005 18:00 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
het gaat mij inderdaad niet om andermans internet,

maar meer om het principe van het dual frequency gebeuren.

aangezien de xbox360 alleen op de nieuwe linksys wil werken,
en niet op de oude van USR, heb dit probleem ook al eerder geplaatst.

ik heb in het accespoint immers wel de mode wireless bridge gevonden,
alleen in de router nog geen idee wat ik moet doen,
ik heb veel geprobeert met advaced routing, wat elke keer resulteerde in het moeten resetten, omdat de AP verdwenen was in mijn netwerk lijst :(

ik zal even verder doorspitten ...

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-04 15:33
je moet de wireless router en de acces point van plaats wisselen.
dan kan je trouwens eventueel ook je gewone bedrade router er tussenuit halen.

probeer eens de router volledig in te stellen en dan met je acces point in bridge mode verbinding te maken. kan mogelijk zijn dat het enkel werkt tussen 2 toestellen van het zelfde merk.

dus router linksys -> accespoint USR --> apparatuur

BTW: bij mij werkt het zoals ik heb beschreven met een linksys WRT54G en een WAP54G.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Zoek ook eens in de apparaten naar een zgn. WDS optie.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.