Intel Speedstep

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ik heb sinds een weekje een P4 650, met Speedstep functies dus.
Dit werkt eigelijk - zo ver dat ik kan controleren - goed .. als m'n bak idle is, dan draait ie aan 2.8Ghz, als ik iets lanceer dat de processor nodig heeft, dan schakelt ie naar 3.4 Ghz.

Nu was ik eigelijk op zoek naar een klein programmatje die wat meer instelmogelijkheden zou geven aan die speedstep technologie. Ik denk dan aan bijvoorbeeld het zelf kunnen instellen van de multiplier in idle mode ofzo ...

M'n zoektocht via google en andere fora blijft wat steken op een klein programmatje SpeedswitchXP. Maar dat laat ook niet veel configuratie toe...

Nu vroeg ik me af of dat er misschien Tweakers zijn die nog een ander programmatje kennen die wat meer instellingen geven voor die SpeedStep tech ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:26
voor het centrino platform heb je notebook hardware control, maar voor de p4 met speedstep ken ik alleen speedswitch xp...

maar volgens mij is de speedstep in de p4 een 'halve gare vorm van speedstep'. ik denk niet dat je er veel aan kan tweaken. in de p-m zit volgens mij enhanced en in de p4 een minder goede vorm ervan. Daarom ook de lage terugclock van 3,4 naar 2,8

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Misschien dat CPUMSR uitkomst biedt ?
Al kun je niet 'event-based' iets laten doen o.i.d.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

probeer anders ook even CrystalCPUID ...

quote:
Although CrystalCPUID was originally created for use with Athlon 64s, from version 4.3 onward, the software was modified for Enhanced Intel Speedstep Technology (EIST) and on-demand clock modulation (ODCM), Intel's dynamic CPU clock / voltage management features built into the Intel 600 series, the 570J and the Pentium M processors.

| My SpiderWeb |