Toon posts:

AVID xpress pro HD met quicktime pro (en 7) WERKT NIET

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al geruime tijd AVID xpress pro HD 5.1.7 op mijn pc (win XP) staan. Dit werkte allemaal prima. AVID gaf een bericht bij opstarten van programma dat niet alle quicktime geinstalleerd was en daardoor niet alle mogelijkheden van het programma beschikbaar zijn ten opzichte van quicktime plugins/codecs... Ik kon prima met AVID werken en ook exporteren naar quicktime. Omdat dat bericht steeds bleef staan heb ik een versie van quicktime pro gedownload. die was nog toen ik AVID xpress pro 4.6 draaide.

Ik had eerst dus:
AVID xpress pro 4.6
quicktime player 6 van www.apple.com/quicktime

toen ging ik quicktime pro installeren (ik geloof 4.0) .mov filmpjes kon ik nu ook full screen zien. maar toen ik paar weken later weken later AVID xpress pro 4.6 weer ging gebruiken ging die na het laden van alle settings/plugins/etc (pop up startop schermpje) niet verder. AVID werd dan afgesloten voordat het schermpje kwam welk project je wil openen. Ik dacht dat het aan AVID xpress pro 4.6 lag en had deze opnieuw geinstalleerd. veranderde dus niks..

nieuwe AVID gedownload, namelijk AVID xpress pro HD 5.1.7. Deze versie deed het dus ook niet. Toen ik verder ging kijken en dus quicktime ging verwijderen, deed die het weer. Maar dan met de melding dat er geen quicktime is geinstalleerd en dus quicktime mogelijkheden niet beschikbaar zijn.

Nu had ik de oude quicktime 6 weer gedownload, eerst quicktime pro verwijderd. Toen deed AVID het weer perfect. Nu heb ik quicktime 7 nodig en dus geinstalleerd.. AVID start weer niet verder op dan het popup schermpje die AVID aan het opstarten is..

het probleem is als volgt. ik moet nu gebruik maken van quicktime 7 om sommige filmpjes te kunnen kijken. kan dus niet zonder. Maar als ik quicktime 7 installeer dan doet AVID het niet meer. En zonder avid kan ik al helemaal niet. AVID heeft voorrang, maar ik wil graag beide. AVID is ook een product voor de mac, dus ik neem aan dat quicktime iig goed moet werken bij AVID

Wat is het probleem en hoe kan ik het oplossen?

wie kan me helpen
Bij voorbaat dank!!!

Verwijderd

Topicstarter
kan het ook zo zijn dat ik avid moet verwijderen. dan eerst nieuwe quicktime moet installeren en dan weer avid installeren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:06:
kan het ook zo zijn dat ik avid moet verwijderen. dan eerst nieuwe quicktime moet installeren en dan weer avid installeren?
Probeer dat eens. En flikker de hele Avid directory weg als je hem ge-deinstalleerd hebt. Natuurlijk wel eventueel je settings en je projecten bewaren. Ik weet wel dat ik 5.1.7 ook niet normaal aan de praat krijg. Als ik iets exporteer naar een Quicktime-ref dan krijg ik allerlei groene strepen over het beeld heen. Heb daarbij zelf nog niet geprobeerd om een oudere Quicktime te installeren.

Overigens werk ik geloof ik nu weer met 4.6. Versie 5.1.7 zatten een paar rare dingen in zoals bovengenoemd.

Al op het Avid-forum gekeken overigens? ;)

Verwijderd

@ TS
Al een oplossing gevonden?