Ik begin alvast te vertellen dat ik al een tijdje in de computerij zit maar dit is me
nog nooit overkomen. Misschien bij een ander ook. Mijn verhaal:
Een paar weken geleden (rondt de sneeuwval) is er een stroomstoring in Apeldoorn
geweest. Een paar dagen erna begonnen de problemen met mijn PC.
Muis liep vast onder XP, wat ik eigenlijk nooit voorkomt. Daarna boot waar hij mijn NTLDR
niet kon vinden. Heb ik wel ooit eens gehad bij een abrupte reset. Afin opstartten in
veilige modus werkte dus ook niet meer. Backup terug gezet en hoppa draaiien maar weer.
Dacht ik.
Nou om een lang verhaal kort te maken. Gelukkig heeft mijn dochter een pc waarbij
ik de componenten kan testten. Het kan 1) de mobo of 2) de processor zijn.
Het geheugen werkt op de andere PC zonder problemen. Ook in dit systeem
werkt het dagen zonder wat geks.
Dus beide aangeschaft. Eindelijk weer computeren... nee dus.
Shit.. toch wat anders aan de hand ? HD misschien ? Low level format gedaan...
Geen bad sectors or what ever.. Nu een backup gemaakt van een kale install , dus
zonder alles te installeren.
Nu komt het.
Zodra ik Virtual Drive installeer (Alcohol of Deamon Tools) krijg ik een blauw scherm
en reset mijn pc. Wtf is going on ? Mede omdat ik in de oude situatie al tijden mee
heb gewerkt zonder problemen.
Of heeft Microsoft een update gedaan waardoor je pc kuren krijgt ?
ASUS A7N8X-XE + AMD Ahtlon 3000+
ASUS V9999/TD
Maxtor 120 GB
Value Select 2x256 DDR PC 3200
nog nooit overkomen. Misschien bij een ander ook. Mijn verhaal:
Een paar weken geleden (rondt de sneeuwval) is er een stroomstoring in Apeldoorn
geweest. Een paar dagen erna begonnen de problemen met mijn PC.
Muis liep vast onder XP, wat ik eigenlijk nooit voorkomt. Daarna boot waar hij mijn NTLDR
niet kon vinden. Heb ik wel ooit eens gehad bij een abrupte reset. Afin opstartten in
veilige modus werkte dus ook niet meer. Backup terug gezet en hoppa draaiien maar weer.
Dacht ik.
Nou om een lang verhaal kort te maken. Gelukkig heeft mijn dochter een pc waarbij
ik de componenten kan testten. Het kan 1) de mobo of 2) de processor zijn.
Het geheugen werkt op de andere PC zonder problemen. Ook in dit systeem
werkt het dagen zonder wat geks.
Dus beide aangeschaft. Eindelijk weer computeren... nee dus.
Shit.. toch wat anders aan de hand ? HD misschien ? Low level format gedaan...
Geen bad sectors or what ever.. Nu een backup gemaakt van een kale install , dus
zonder alles te installeren.
Nu komt het.
Zodra ik Virtual Drive installeer (Alcohol of Deamon Tools) krijg ik een blauw scherm
en reset mijn pc. Wtf is going on ? Mede omdat ik in de oude situatie al tijden mee
heb gewerkt zonder problemen.
Of heeft Microsoft een update gedaan waardoor je pc kuren krijgt ?
ASUS A7N8X-XE + AMD Ahtlon 3000+
ASUS V9999/TD
Maxtor 120 GB
Value Select 2x256 DDR PC 3200