Toon posts:

Virtual Drive Probleem of niet ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin alvast te vertellen dat ik al een tijdje in de computerij zit maar dit is me
nog nooit overkomen. Misschien bij een ander ook. Mijn verhaal:

Een paar weken geleden (rondt de sneeuwval) is er een stroomstoring in Apeldoorn
geweest. Een paar dagen erna begonnen de problemen met mijn PC.
Muis liep vast onder XP, wat ik eigenlijk nooit voorkomt. Daarna boot waar hij mijn NTLDR
niet kon vinden. Heb ik wel ooit eens gehad bij een abrupte reset. Afin opstartten in
veilige modus werkte dus ook niet meer. Backup terug gezet en hoppa draaiien maar weer.

Dacht ik. :+

Nou om een lang verhaal kort te maken. Gelukkig heeft mijn dochter een pc waarbij
ik de componenten kan testten. Het kan 1) de mobo of 2) de processor zijn.
Het geheugen werkt op de andere PC zonder problemen. Ook in dit systeem
werkt het dagen zonder wat geks.

Dus beide aangeschaft. Eindelijk weer computeren... nee dus.
Shit.. toch wat anders aan de hand ? HD misschien ? Low level format gedaan...
Geen bad sectors or what ever.. Nu een backup gemaakt van een kale install , dus
zonder alles te installeren.

Nu komt het.
Zodra ik Virtual Drive installeer (Alcohol of Deamon Tools) krijg ik een blauw scherm
en reset mijn pc. Wtf is going on ? Mede omdat ik in de oude situatie al tijden mee
heb gewerkt zonder problemen. 8)7

Of heeft Microsoft een update gedaan waardoor je pc kuren krijgt ?

ASUS A7N8X-XE + AMD Ahtlon 3000+
ASUS V9999/TD
Maxtor 120 GB
Value Select 2x256 DDR PC 3200

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Is je pc wel geaard? Misschien dat de computer toch enigszins beschadigd is geraakt. Verder: wat voor drivers heb je daarvoor al geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de pc is geaard.
En de drivers... Nvidea mobo + video drivers, direct X 9.0c.
Niets bijzonders.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 11:23
heb je al op het alcohol forum gekeken?

linkje

staat vrij veel info over bsod's

• The__Virus
Niet toevallig IDE-drivers geïnstalleerd van NVidia? Zo wel, gewoon verwijderen, Windows zal dan zijn standaard drivers gebruiken, die veel stabieler zijn.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk toch een conflict tussen een driver (of virusscanner) en die virtual-drivesoftware (wat eigenlijk ook een drivertje is). Ik heb ook wel eens gehad dat ik na het installeren van Daemon Tools de hibernatefunctie van windows niet aan kon zetten. Het kan dus wel eens voor problemen zorgen. Zit ws. niks anders op dan 1 voor 1 services (zoals virusscanner) en drivers uitschakelen en kijken welke een probleem heeft met je virtual-drivesoftware.

offtopic:
Al zo lang in de 'computerij' bezig en nog niet weten dat regels op een computer automatisch afbreken en je dus niet aldoor 'enter' hoeft te doen midden in een zin?? :P

[ Voor 24% gewijzigd door Palomar op 15-12-2005 18:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:03:
Niet toevallig IDE-drivers geïnstalleerd van NVidia? Zo wel, gewoon verwijderen, Windows zal dan zijn standaard drivers gebruiken, die veel stabieler zijn.
Die zijn van Nvidia idd. Maar bij de vorige setup had ik ze ook niet.
Maar het is het proberen waard, je moet toch wat :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hola, zodra ik die drivers eruit haal dan reset mijn pc keer op keer.
Dus heb een heb een herstelpunt terug gezet... en nu loopt het weer redelijk.

$*($#(#$+@## }) :)

Verwijderd

Topicstarter
kick,

Niemand bekend met dit fenomeen ?

• The__Virus
Dat van die drivers zou niet mogen. Hoe heb je ze verwijderd? Je moe(s)t gewoon bij Software -> NVidia drivers alleen de opslag/IDE-drivers selecteren. Nog een vraagje: welke voeding heb je?
Pagina: 1