Wat is de stilste kast?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:20
Ik wil een nieuw systeem, snel en goed en sterk enzo (abit KA7 - 700mhz - Matroxkaartje, Maxtor 40+je, Plextor 8/4/32 en nog wat speeltjes), maar omdat ik hem gebruik als hartje voor een muziekstudio moet hij zo stil zijn als het maar kan.
Heeft een van jullie enig idee wat de stilste kasten zijn die we op dit ogenblik kennen? Zijn er mogelijkheden om het geluidsniveau omlaag te krijgen zonder dat dit de temperatuur opdrijft?

bvd. Busines$

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05-2025

Triple

SWOK!

Zorg dat je ventilatoren niet draaien als dat niet hoeft. m.a.w. als je proc. idle is wordt ie niet zo warm, kan de fan wat zachter. Let op welke hd je haalt, seagate schijnt wel stil te zijn, een low noize voeding. Ik heb eens een kast gezien die van binnen helemaal was geisoleerd. Dat is natuurlijk met het ook op de warmte niet handig, maar gedeeltelijk bekleren met schuim kan natuurlijk wel. Pas ook op voor je cd-rom speler. Die kan ook enorm veel herrie maken.

Succes ermee!!!

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

• Jedi Master Ronald Vonk55
  • Niet online

Jedi Master Ronald Vonk55

3DMark 2000: 8454

Misschien is het slim iets om je kast heen te bouwen ofzo.

Tbird 1000@1133 (11.0 x 103), Zalman CNPS3100-G, 3D Prophet II GTS 64MB (246MHz core,401MHz mem), Asus A7V, 512MB Corsair CAS2-2-2, Philips 109P20, Seagate Cheetah 18XL, Adaptec 19160, Pioneer DVD 304S, Iomega Jaz 2GB, Supermicro SC-760-A (300W) (modded).

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 14:57
Triple, ik weet niet waar je het vandaan hebt dan Seagate schijven stil zijn, maar alle Seagate schijven die ik gehad heb maakten allemaal een teringherrie, zelfs een ATA66 Barracuda van het nieuwste model.
Nee, als je een stille harddisk wilt hebben moet je toch echt bij IBM of WD (is hetzelfde meestal) zijn.

Verwijderd

Waterkoeling? Zeker geen philips cdrom speler. Ik heb die hier thuis (48speed) en ook Aopen(40speed) de laatste is echt muisstil. Let ook op koeling van proc als je geen waterkoeling wil, na de voeding maken deze meestal meeste kabaal.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

De stilste kast is een dooie kast. :) :P ;)

Computer stiller:
Andere koelers (tot en met waterkoeling)
Fans op 5 volt ipv 12v
elastiekjes rond drives voor montage (dempt trillingen)
IDE kabels rond maken
Roosters voor fans wegslopen
Geluidsisolatie in kast aanbrengen
Geluidsisolatie tegen muur aanbrengen
Flow optimaliseren
Bodem uit kast knippen, scheelt intake fan.
Ball-bearing fans monteren
Stillere onderdelen monteren (IBM ipv Quantum, etc.)

Iemand anders nog meer suggesties?

Verwijderd

Muziek ietjes harder???

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Een ECHT stille harde schijf is de Fujitsu 7200 RPM schijf. Ik heb een Maxtor en een IBM gehad, maareh, dat zijn echt herrieschoppers hoor !! :)
Ennuh, Plextor cd rom spelers zijn ook stil, die kan je in snelheid terug zetten en op 8 speed hoor je 'm bijna niet. Wanneer je ze op volle toeren laat spinnen, dan hoor je ze wel.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Hierbij bedoelde ik dat t.o.v. de Fujitsu de IBM een herrieschopper is.. Je hoort de IBM duidelijk beter dan de Fujitsu.

• elemans
  • Laatst online: 19-08 15:54
Computer in andere ruimte neerzetten? Of, al eerder opgemerkt, er een fijn isolerend kastje omheen timmeren?

Verwijderd

Zorgen dat je goede ventilatoren gebruikt met goede lagering(wordt meestal op bezuinigd, en stille Fujitsu HD's Aopen, Inwin of SuperMicro kast nemen.

Bij mijn twee kasten hoor je alleen de lucht zoefen...
http://start.at/hardwares

Verwijderd

Het klikt stom, maar vloerbedekking aan de binnenzijde van je computer kast/behuizing plakken schijnt ook te helpen tegen herrie van de ingewanden van je comp.

Verwijderd

Je zet gewoon je kast zover mogelijk achterin
onder je bureau. Dan kan je er nog iets tussen zetten. (aleen beetje lastig met ceedee's wisselen)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:04
Het klikt stom, maar vloerbedekking aan de binnenzijde van je computer kast/behuizing plakken schijnt ook te helpen tegen herrie van de ingewanden van je comp.
Ja, en dan geen tapijt, maar kurk ofzo. Tenzij je wilt dat je comp zwaar astmatisch door al het stof wordt :)

Verwijderd

Zelf heb ik een 10gig IBM en een 10gig Quantum Fireball, maar de IBM is zo stil dat ik dichtbij moet gaan luisteren of ie wel aan staat, en dat is tegenover die quantum die best veel geluid produceert erg mooi, want echt waar die IBM is erg stil
Dus IBM is een aanrader als je PC stil moet zijn en zo min mogelijk fans, bijv. alleen eentje voor de voeding en de Proc. en het beste is geen op de VGA kaart, want die dingen maken ook een pokke herrie (Viper Ultra V770, maakt klote takke herrie :( ) En cd rom speler is inderdaad het beste een A-Open 40speed, 48speed maakt alweer ietsjes meer geluid.
Hope i Helped
Pagina: 1