Ik wil graag op mijn mac een vpn verbinding maken met het netwerk bij mijn ouders thuis zodat ik mooi op de fileserver kan. Alleen nu gebruik ik op mijn Windows notebook een programmatje genaamd Smart VPN Client alleen ik kan hiervoor niet de Mac-versie van vinden. Ik vroeg me af of iemand weet hoe je met Tiger een VPN verbinding kan maken. Iemand enig idee?
Vertel ons even wat de specificaties van vpn tunnel zijn, bv. welke vorm van encryptie. Ik snap trouwens niet zo goed wat dit met je draytek te maken heeft, of is de draytek de "vpn server"? Wil je ook nog even vermelden welke versie van OS X je gebruikt?
Draytek is inderdaad ook de VPN server. Verder worden de volgende instellingen op de windows machine:
Networking PPTP VPN
Encryption: No encryption
Allow these protocols:
X Unencrypted passwords (PAP)
X Challenge Handshake Authentication Protocol (CHAP)
Ik gebruik 10.4.3 is helemaal up-to-date volgens Software updates.
Networking PPTP VPN
Encryption: No encryption
Allow these protocols:
X Unencrypted passwords (PAP)
X Challenge Handshake Authentication Protocol (CHAP)
Ik gebruik 10.4.3 is helemaal up-to-date volgens Software updates.
VPN over PPTP kan via 'Internet Connect' zoals de grote vriend wimmel169 al zei 
offtopic:
leuk typo, ik laat 'm lekker staan
leuk typo, ik laat 'm lekker staan
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Ik heb het geprobeerd hij zegt dat er verbinding is maar kan de windows server nog niet zien. Een stap verder
Bedankt allen.
[ Voor 7% gewijzigd door alienfruit op 15-12-2005 19:17 ]
Define "zien" eens, krijg je geen ping terug of zie je hem niet op smb niveau?alienfruit schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:17:
Ik heb het geprobeerd hij zegt dat er verbinding is maar kan de windows server nog niet zien. Een stap verderBedankt allen.
Nou normaal als ik naar Macintosch HD ga en dan klik op Network krijg na een tijdje de werkgroepen te zien enzo. Alleen dit gebeurt niet, maar via het IP adres gaat het prima! Dus het werkt allemaal!
Dan moet je bij "Directory Access" of "Adressenlijstbeheer" (oid). de goede werkgroep of het goede domein opgeven.alienfruit schreef op donderdag 15 december 2005 @ 20:44:
Nou normaal als ik naar Macintosch HD ga en dan klik op Network krijg na een tijdje de werkgroepen te zien enzo. Alleen dit gebeurt niet, maar via het IP adres gaat het prima! Dus het werkt allemaal!
Pagina: 1