SQL 2005 - 64bit in productie omgeving?

Pagina: 1
Acties:

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Ik vroeg mij af of er nog tweakers onder ons zijn die reeds MS SQL 2005 (en dan met name de 64bits versie) reeds in een productie omgeving hebben draaien, en of daar al dan niet problemen, issues en aandachtspunten te vermelden waard van zijn.
Ikzelf nog niet. Wel een test server, maar meer nog niet.

Liever geen reacties in de trend van: Nooit doen voor het eerst service pack uit is! zie ik liever niet. Dat jij het niet doet voordat het eerste service pack uit is, is te begrijpen, maar niet een bijdrage aan mijn vraag.

[ Voor 29% gewijzigd door Gé Brander op 15-12-2005 15:59 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Robbemans
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-07-2025
Misschien offtopic, aangezien het de 32 bits versie betreft, maar ik wil het je toch niet onthouden.

Wij zijn aan het evalueren of onze software eventueel op versie 2k5 draait. Aangezien we behoorlijk leuken op de systeemtabellen is hier wel enig werk mee gemoeid: deze zijn driftig aangepast voor onze situatie.

Ik noem bijvoorbeel sysproperties, welke sys.extended_properties is geworden, met andere velden en andere betekenis.

Ook het opvragen of een kolom een identity kolom is kan alleen nog met "status & 128 = 128", ipv opvragen via "autoval is not null"

We zijn nog geen rariteiten tegengekomen in de orde van page-faults, corrupte databases e.d.

[ Voor 11% gewijzigd door Robbemans op 16-12-2005 10:42 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Om het probleem met systabellen te voorkomen moet je dus ook altijd de INFORMATION_SCHEMA views gebruiken, juist om upgrade problemen te voorkomen.

Ook zijn er gewoon functies om bijv. een PK op te vragen, etc. Nooit rechtstreeks de systabellen benaderen.

[ Voor 28% gewijzigd door P_de_B op 16-12-2005 10:48 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
P_de_B schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 10:46:
Om het probleem met systabellen te voorkomen moet je dus ook altijd de INFORMATION_SCHEMA views gebruiken, juist om upgrade problemen te voorkomen.

Ook zijn er gewoon functies om bijv. een PK op te vragen, etc. Nooit rechtstreeks de systabellen benaderen.
Ja, helaas zijn er veel te veel ontwikkelaars die er in hun software mis/gebruik van maken en ook legio beheerders die hun controle scripts daarop laten vertrouwen. (Ik kijk even in mijn eigen scripts die ik ook gedeeltelijk moet aan gaan passen). Ik ben blij dat ik er niet te veel op vertrouwd heb.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Topicstarter
Even een kleine kick...

SQL Server 2005 reeds in gebruik in Productie omgeving? Ervaringen, tips, do's dont's en basic warnings?

Anyone?