Toon posts:

[2003] Services regelen in Policy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met een Policy kunnen regelen dat een service gestart word door een gebruiker. Handmatig kun je dit doen door naar services.msc te gaan en vervolgens bij de eigenschappen van de service de "Log on as: " instellingen te wijzigen. Ik wil dit echter via een policy regelen.

wat extra informatie:
Server besturingsysteem is Win2k3.
Werkstation besturingsysteem is Win2k en WinXP Pro
Service waar het om gaat is SafeGuard Easy Client

Iemand een idee?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je wilt dat een service gestart wordt onder een useraccount vermoedelijk? Starten door een user mogelijk maken kan je doet met subinacl - om een service onder een bepaalde useraccount starten zal je vermoedelijk een eigen GPO admin file moeten schrijven.

De services informatie staat o.a. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\<servicename> - dus daar kan je misschien mee beginnen :)

Verwijderd

Topicstarter
In het register kan ik wel de aanmeldingsnaam invullen maar het wachtwoord niet. De service word dan niet gestart.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

user accounts wil je niet in gpo's verwerken. Daar mag je namelijk ook het password unencrypted invullen. Of.... je moet valuename al klaar maken met value erbij maar iedereen die dan ook maar die adm leest met notepad vist zo het password eruit. Dit wil je dus niet zoek idd meer in permissies en delegation ipv met een gpo.

• Brecht Laitem
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06-2024
kan je niet die software van die service installeren op de server en dan een GPO aanmaken en bij computer->windows components dacht ik die service laten starten?