Hoi,
Ik heb al een werkende oplossing, maar wil eigenlijk een sneller stukje code.
Het gaat om het volgende:
Ik heb een loginsysteem waarbij gebruikers verschillende acties uit kunnen voeren.
De tabelstructuur ziet er dan als volgende uit:
Gebruiker <-> Classes <-> Acties

Ik heb nu een functie geschreven waarbij bij elke actie (vrijwel elke actie dus) gekeken word of de gebruiker of de betreffende actie toegestaan is. Dit is dus ongeveer zoiets als
Nu moet bij elke klik misschien 5x deze functie uitgevoerd worden. hierbij moet de database 4 tabellen doorworstelen wat niet echt bevordelijk is voor de preformance...
Nu is de vraag:
Zou ik iets tijdelijks aan kunnen maken bij elke login?
Het is niet zo erg dat een gebruiker een keer opnieuw moet uit en inloggen om een actie toegewezen te krijgen. Dit is onder Windows immers ook zo.
Ik heb al zitten denken om alles in een session te vrotten, maar weet niet precies hoe.
Wie kan mij nuttige tips geven?
Ik heb al een werkende oplossing, maar wil eigenlijk een sneller stukje code.
Het gaat om het volgende:
Ik heb een loginsysteem waarbij gebruikers verschillende acties uit kunnen voeren.
De tabelstructuur ziet er dan als volgende uit:
Gebruiker <-> Classes <-> Acties
Ik heb nu een functie geschreven waarbij bij elke actie (vrijwel elke actie dus) gekeken word of de gebruiker of de betreffende actie toegestaan is. Dit is dus ongeveer zoiets als
PHP:
1
2
| //Geeft true of false terug Is_Allowed($UserID, $ActionName) |
Nu moet bij elke klik misschien 5x deze functie uitgevoerd worden. hierbij moet de database 4 tabellen doorworstelen wat niet echt bevordelijk is voor de preformance...
Nu is de vraag:
Zou ik iets tijdelijks aan kunnen maken bij elke login?
Het is niet zo erg dat een gebruiker een keer opnieuw moet uit en inloggen om een actie toegewezen te krijgen. Dit is onder Windows immers ook zo.
Ik heb al zitten denken om alles in een session te vrotten, maar weet niet precies hoe.
Wie kan mij nuttige tips geven?
Specs: Server, WS boven, WS beneden