Toon posts:

van Gf4 MX420 64 mb > Gf4 Ti 4200 128 MB verschil?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was met een vriend van me aan het praten over pc's en mobo's.
Hij had er nog 1 nodig en ik had hier een P4 mobo (heb ik nog steeds) en wilt em wel ruilen tegen een Gforce 4 Ti 4200 128 MB DDR.
Aangezien ik maar een brakke G4 MX420 64 mb heb vind ik het wel best om de volgende punten

2x zoveel bandbreedte
Snellere memory
2x zoveel geheugen

Mn opa heeft ook die Ti en het gaat bij hem goed, heeft dan bijna dezelfde specs behalve dat ie een 2 Gig proc heeft :P

Hoe dan ook, toch een vergelijking
MX: Joint Operations FPS: 2, met geluk 5
Ti : wel 20-30 fps met alles op med/high (ook reso)
Mn opa printte later een webpagina waar testresultaten van de Ti 4200 128 MB waren.
Hij bleek vervolgens gelijk te staan aan een FX5700! (qua dat spel geloof ik het wel)
Dus ik zal wel een heel verschil merken, maar de vraag is

1. Een goede ruil? MS-6399 voor een Gforce 4 Ti 4200 128mb
2. Zal ik volgens JULLIE een verschil merken?
3. Aan wat is hij gelijk volgens jullie?

*Search leverde niks op :)

Alvast bedankt
Sjibb

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:22

Archimond

Lopende Helpdesk

1. Ik zal het zeker doen :)
http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/850Pro.htm
Jouw moederbord heeft een Socket 423 en ondersteuning tot P4 1,7ghz LET daar wel even op.
Zijn processor moet er wel in passen namelijk.
De meeste moederborden en processoren zijn op de socket 478 en nu op Socket 775.

2. Weet je zeker dat zijn processor erin past, dan gewoon doen, is zeker een prestatie verbetering voor games.

3. Hij is volgens mij gelijk aan een FX5700 mits in directx 7.0 mode
Als een spel van Directx 8.0 gebruik maakt is het minder snel.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
een GeForce4Ti4200 kan nog best leuk meekomen hoor, bij de vorige generatie games ;)

Heb er hier 1 in een 2500+, met 512Mb DDR zitten.. Draait best leuk mohaa / cs / bf1942 / Ut2k3 / Q3 / far cry / Need for Speed underground (most wanted = niet getest)

zeker doen dus! :P

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-08 13:47

Emiel1984

Made in NL

Als jullie er toch al niks mee doen verder dan zou ik gewoon ruilen :) en niet verder nadenken of de ruil wel eerlijk is. Naar mijn idee is het overigens wel een eerlijke ruil.Suc6, hopenlijk heb je de juiste socket.

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
Archimond schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:43:
1. Ik zal het zeker doen :)
http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/850Pro.htm
Jouw moederbord heeft een Socket 423 en ondersteuning tot P4 1,7ghz LET daar wel even op.
Zijn processor moet er wel in passen namelijk.
De meeste moederborden en processoren zijn op de socket 478 en nu op Socket 775.

2. Weet je zeker dat zijn processor erin past, dan gewoon doen, is zeker een prestatie verbetering voor games.

3. Hij is volgens mij gelijk aan een FX5700 mits in directx 7.0 mode
Als een spel van Directx 8.0 gebruik maakt is het minder snel.
Over punt 1
Wel raar hoor
1. Hij is socket 478, dat staan op de socket zelf, zoals op de andere miljoenen mobo's maar dat kan jij niet weten :P
2. Er zat een P4 1,8 GHz in, en hij kan maar t/m 1,7... Dan klopt Medi*n voor geen meter!
Over punt 3

Dat DX 7 sneller is dan DX8 klopt ook niet echt, DX8 moet toch beter zijn?
Zo zie je dan programmeurs ook niet helder nadenken :P (correct me if i'm wrong)

Ook komt dit goed uit omdat:
Ik mag met mn mobo's doen wat ik wil zei mn pa
Hij zei van "gooi maar weg ofzo die stapel, wat je maat wilt", maar die MS-6399 zit er tussen. Dus hij zei het zelf :P
Ook mag ik geen nieuwe onderdelen voor mn pc KOPEN, hij zei niks over RUILEN :P

@ sys_error

Mn specs:
P4 1,8 GHz
Gforce 4 MX 420 64 MB
256 MB DDR-400 (loopt als een DDR-200 door brakke cpu, stond in AIDA)

Hiermee kon ik de demo wel lekker spelen. Alles op max behalve anti-nogwat ging wel redelijk, weinig fps maar met 512 DDR en die Ti vkaart zal ie het zeker goed moeten doen ;)

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:22

Archimond

Lopende Helpdesk

Ok sorry ik zie nu pas een heel verschil tussen de 6339 (zoals ik dacht dat het was) en 6399
ik moet beter lezen....

De kaarten zijn geoptimaliseerd tot een bepaalde directx mode in de tijd wanneer die is gemaakt.
Ik heb genoeg benchmarks bekeken om te weten dat met AA en AF aan de prestaties direct merkbaar zijn en de kaart is dan slomer dan FX5600. Zonder AA en AF werkt die veel beter in DirectX 7.0 spellen en meestal wel sneller in Directx 8.0 zonder AA en AF aan.
Pagina: 1