Batterijen 'doosjes' of 'houdertjes'

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Na veel zoeken toch maar even een topic :)

Achtergrondinfo: Ik heb een Canon Speedlight 580EX flitser, zoals jullie misschien weten gaan daar 4 AA batterijen in. Nu heb ik 16 prima 2500 mAh oplaadbatterijen, maar die zwerven dus los in mn fotorugzak rond.

Zoektocht: Een of meerdere hoesjes/bakjes/houdertjes waar ik die dingen in kan stoppen zodat ik ze niet telkens met 4 batterijen bij elkaar hoef te tapen om ze goed te kunnen vervoeren en uit elkaar te houden...

Al gevonden: Tamrac MX-S5368 bij foto Konijnenberg. Zo te zien kunnen daar 4 keer 4 batterijen in, maar dit is niet op voorraad... Ik weet ook (heb ze een keer zien liggen) dat er plastic houdertjes zijn voor batterijen, maar die kan ik nergens in mn omgeving (Delft) meer vinden :'(

Wie kan me helpen, ik wil eventueel best online bestellen, maar liever hier in de omgeving (Delft, Den Haag, Rotterdam) naar een winkeltje waar ze zulke handige dingetjes gewoon op voorraad hebben :)

Permanent wintericon!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:19

YellowCube

Wait...what?

^^prima vraag. Ik zit met precies hetzelfde probleem.
Ik heb ooit eens een setje batterijen gekocht waar zo'n doosje bijzat. Enige probleem is dat het van erg dun plastic is en dus uit elkaar aan het vallen is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Bij GP batterijen die je per 4 koopt zit tegenwoordig inderdaad zo'n mooi stoffen hoesje waar 4 batterijen in passen. Zou wel erg praktisch zijn inderdaad. Heb nu een gigantische Metz staafflitser te leen van mijn pa, maar die knalt ook door de batterijen heen, niet leuk meer.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:19

YellowCube

Wait...what?

Metz: de flitser met terugslag.
:)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06-2025
Volgens mij willen jullie DIT wel hebben.... zelf heb ik ze ook en ze doen het prima.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vonschev/GOT/Profitexx%20Doosje_edited.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door Triplefox op 15-12-2005 15:57 ]

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:24

Barrycade

Through the...

Bij Conrad hebben ze die doosjes gewoon te koop. Aangezien het internet hier rete traag is kan ik even geen link opzoeken.

Zijn doosjes waar je zelfs een splitsing van opgeladen en lege batterijen in kan maken. Onder batterijen zal je ze zeker kunnen vinden. Kosten maar een paar euro.

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
Dank je Triplefox, ik zal er zeker een paar bestellen (ze kosten toch geen spreekwoordelijke drol :P)! (ook tnx voor de mail ;))

maarrrrr liever heb ik natuurlijk iets zoals het voorbeeld in mn TS. In 1 keer 16 batterijen kwijtkunnen in een hoesje is imo het ideale geval :)

Permanent wintericon!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
LOL...
Echt wel ja. Maar om eens even wat mee te oefenen wel aardig.
Aangezien mijn pa net een 20D heeft gekocht, en metz en de 20D niet samen gaan, kon ik hem zo lang eens ff gebruiken. Binnenkort maar eens naar een Speedlite gaan loeren.

En Tripllefox, dat zijn inderdaad wel erg ideale doosjes.

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Topicstarter
littlejoannes schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:58:
Bij Conrad hebben ze die doosjes gewoon te koop. Aangezien het internet hier rete traag is kan ik even geen link opzoeken.

Zijn doosjes waar je zelfs een splitsing van opgeladen en lege batterijen in kan maken. Onder batterijen zal je ze zeker kunnen vinden. Kosten maar een paar euro.
Ja ze hebben hele handige, maar dan kom ik bij het tweede deel wat dus nu het probleem is. Bij Conrad moet ik ze bestellen... 2x3,95 = 7,90, (voor het voorbeeld heb ik 250612 - 89 gebruikt) prima zou je zeggen. Maar dan komt mijn totaalbedrag op 22,85 uit omdat ik niet genoeg bestel... Dat gaat dus niet gebeuren :P

[ Voor 4% gewijzigd door Wokkels op 15-12-2005 16:04 ]

Permanent wintericon!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:24

Barrycade

Through the...

Ja ik zie het nu. Een doosje bestellen van 3.50 en daarnaast 16 euro betalen voor verzenden en een-te-lage-bestelprijs-toeslag 8)7

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 09:59
Tip: oude cassetteband doosjes, beetje modden maar het werkt :)

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij VapexTech betaal je voor 5 doosjes (AA of AAA naar keuze) € 7,00 incl. verzendkosten:
http://www.vapextech.nl/accesoires.htm

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 10:09

Res-q

Redder in nood?

Arjen Tempel schreef op donderdag 15 december 2005 @ 17:54:
Bij VapexTech betaal je voor 5 doosjes (AA of AAA naar keuze) € 7,00 incl. verzendkosten:
http://www.vapextech.nl/accesoires.htm
...maar dan moet je er wel weer minimaal 2 blisters bestellen :)

Op zich een goeie tip, maar ja, dan zit je wel direct weer met 5 (of 10) van die doosjes... :/

en zo is het voorspeld!

Verwijderd

Hapé batterijen bij de Kijkshop halen, 4 stuks 2400mah NIMH voor een tientje incl een doosje. Prima batterijen en jij hebt je doosje :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 18:20 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

EEKthecat schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:46:
Tip: oude cassetteband doosjes, beetje modden maar het werkt :)
^^^ Met stom :) Zo deed ik het vroeger (het goeie oude walkman-tijdperk :P ) ook en dat werkt idd prima Tot op zekere hoogte dan, want:
1) Je zit met het probleem dat die dingen door het gewicht dat er aan batterijen inzit vanzelf opengaan (ze hebben ook nog eens geen sluiting), met als gevolg dat nog alle batterijen door je tas liggen.
2) De doosjes die bij een TDK SA-90 tape (zo'n beetje het referentiemodel voro thuisgebruik tapes) geleverd worden zijn iets dikker en daar passen ze niet in

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mamahuhu
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:03
Bij Mediamarkt heb ik een paar maanden geleden zo'n doosje voor 4 batterijen gekocht, ik geloof voor ongeveer 5 euro.

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.consument-verstegen.nl/scripts/webserver.exe/laadproduktbeeld?produkt=56
potjes te koop bij elke slager :)

stevig, onscheurbaar >:) , tot 10 meter waterdicht :Y)
aanschaf prijs > 2 euro (incl kruiden) :9

* in één potje passen 6 batterijen.

standaard batterij doosjes van Sony of die je kan kopen bij de MM bavallen mij niet.

[ Voor 17% gewijzigd door willy1986 op 15-12-2005 18:33 ]

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 09:59
willy1986 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:31:
[afbeelding]

standaard batterij doosjes van Sony of die je kan kopen bij de MM bavallen mij niet.
Hulde :D

Verwijderd

Je hebt ook losse batterij houdertjes die je voor electronica gebruikt met veertjes e.d. Draadjes eraf knippen en je bent klaar. Voorbeeld bij reichelt.de artikel nummer HALTER 8XUM3-QDK voor 8 batterijen 36 cent. Heck in Delft zal ze ook wel hebben voor wat meer of de electronica dienst van de TU.

Verwijderd

Ik bind me batterijen altijd gewoon met een elastiekie bij mekaar (per 4), werkt ook :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
willy1986 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 18:31:
[afbeelding]

en je batterijen ruiken meteen naar gehaktkruiden, altijd fijn natuurlijk. ;)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

HunterPro schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:27:
[...]

en je batterijen ruiken meteen naar gehaktkruiden, altijd fijn natuurlijk. ;)
Nee, dat is ideaal! Even onthouden dat de kipkruiden batterijen leegzijn en de gehaktkruiden vol, en je kunt ze in het pikkedonker nog correct verwisselen!

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Nvidiot schreef op donderdag 15 december 2005 @ 19:30:
[...]

Nee, dat is ideaal! Even onthouden dat de kipkruiden batterijen leegzijn en de gehaktkruiden vol, en je kunt ze in het pikkedonker nog correct verwisselen!
lol :)

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-01 19:14
Of doe een elastiek om je baterijen zodat je 1 of 2 bundeltjes baterijen hebt in plaats van 16 losse

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
n/m

[ Voor 99% gewijzigd door wacko op 15-12-2005 20:53 . Reden: bla. ]

• Levi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Bij mediamarkt hebben ze ook handige doosjes hiervoor.
Het zijn er eigenlijk 2 die je aan elkaar kunt schuiven maar ook los kunt gebruiken
Je hebt een rode kant voor 4 batterijen, die je eventueel kunt gebruiken voor de lege batterijen en een groene kant, voor de.. volle ja.
Kost iets van 3 euros ofzo

Levi (Utrecht)

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb bij de MediaMarkt voor 5 piek de "Batuca" van PC Card Packaging gehaald. 2 doosjes, die je aan elkaar kunt schuiven:
Afbeeldingslocatie: http://www.pccardpkg.com/images/batuca3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pccardpkg.com/images/batuca1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pccardpkg.com/images/batuca2.jpg

edit:
Levi schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 13:25:
Bij mediamarkt hebben ze ook handige doosjes hiervoor.
Het zijn er eigenlijk 2 die je aan elkaar kunt schuiven maar ook los kunt gebruiken
Je hebt een rode kant voor 4 batterijen, die je eventueel kunt gebruiken voor de lege batterijen en een groene kant, voor de.. volle ja.
Kost iets van 3 euros ofzo
Daar heb ik het dus ook over. :P

[ Voor 45% gewijzigd door MartijnGizmo op 16-12-2005 14:45 ]

Verwijderd

gauw maar even richting de MediaMarkt dus :-)
dat ziet er niet verkeerd uit..

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10-2025

Toff

FP ProMod
Diverse posters melden hier dat ze hun batterijen (ik lees hier accu's voor) met een elastiekje gebundeld bij zich dragen.
DOE DIT NIET !!!
Door de aard van het beestje kunnen oplaadbare cellen hun energie in heel korte tijd afgeven, waardoor enorme hitte kan onstaan. Hierdoor kunnen de cellen waarschijnlijk zelfs ontploffen, maar uit eigen waarneming m.b.v. een opengebogen paperclip DIE GING GLOEIEN en een oude NiCad heb ik al kunnen vaststellen, dat je zoiets niet in je broekzak wil laten gebeuren i.c.m. je sleutelbos ofzo.

Die MM-doosjes neem ik volgende keer ook mee, goede tip. Zijn ze er ook voor AAA-cellen -anders rammelt het zo?
Pagina: 1