Sinds de upgrade naar 20mbit kom ik wireless niet hoger dan 4mbit terwijl als ik met UTP verbonden ben ik wel max. 16mbit verbinding heb. Met Wanadoo helpdesk contact gehad en die adviseerden mij om het kanaal te veranderen. Maar dit heeft geen invloed en als ik opnieuw opstart staat 'ie gewoon weer op het oude kanaal. Iemand een idee/tip hoe ik toch een net zo snelle verbinden wireless krijg als connected?
- Wat haal je voor signaalsterkte?
- Staat de accesspoint misschien in de kelder of een andere verborgen plek?
- Merk/Types?
- Staat de accesspoint misschien in de kelder of een andere verborgen plek?
- Merk/Types?
Signaalsterkte is 54mbit en is prima. Livebox staat in de woonkamer en ik zit er een 3 meter vanaf. Dus dat zal het niet zijn. Ik denk dat ik toch ergens een instelling moet veranderen.
Heb je een 802.11b of 802.11g netwerk (11 of 54Mbit)?
11 en 54 zijn theoretische waardes die echter nooit gehaald zullen worden, met 11mbit zit je rond de 3 a 4 mbit, en 54 mbit zit rond de 15 a 18mbit (als je mazzel hebt).
Heb je encryptie aan staan? zijn er stoorzenders in de buurt? (tv, magnetron, dect telefoons).
Kanaal veranderen doe je in je wifi router/accesspoint.
11 en 54 zijn theoretische waardes die echter nooit gehaald zullen worden, met 11mbit zit je rond de 3 a 4 mbit, en 54 mbit zit rond de 15 a 18mbit (als je mazzel hebt).
Heb je encryptie aan staan? zijn er stoorzenders in de buurt? (tv, magnetron, dect telefoons).
Kanaal veranderen doe je in je wifi router/accesspoint.
[ Voor 26% gewijzigd door Mishmash op 15-12-2005 14:39 ]
MIsschien ook wel praktisch om te vermelden welk soort Wifi je hebt. 802.11b haalt max. 11MBit half duplex, dus ongeveer 5MBit Full duplex. Dan zou 4 een nette score zijn. Als je 802.11G hebt, is het max. dus 27MBit full duplex, en dan zou het een erg belabberde score zijn. Het kanaal veranderen doe je normaal gesproken in je accespoint/router, als je het daar in aanpast, zouden de PC's nadat ze opnieuw zijn geconnect, altijd op dat kanaal moeten blijven werken.
802.11g . Moet er wel bij zeggen dat het een usb dongle is die via USB 1.1 verbonden is. Zou dit ermee te maken hebben? En zou ik een snellere verbinding hebben met een PCMCIA card? Encyptie staat aan (WEP)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 14:42 ]
gokje: Ja! Kan je niet ergens even een PC-Card lenen met de 54 standaard?
edit: ff google:
Max. Burst Transfer Rate USB 1.1 = 12 Mb/s dus jouw bereikte waardes kloppen wel zo ongeveer met het maximum.
edit: ff google:
Max. Burst Transfer Rate USB 1.1 = 12 Mb/s dus jouw bereikte waardes kloppen wel zo ongeveer met het maximum.
[ Voor 49% gewijzigd door franssie op 15-12-2005 14:49 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
usb1.1 is dan idd waarschijnlijk de bottleneck ja
Mijn ervaring met USB wireless dongles dat het bereik niet super is. Als de ontvangst zwak is schakelt de verbinding naar een lagere snelheid. PCI kaartjes zijn wat dat betreft veel beter.Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:40:
802.11g . Moet er wel bij zeggen dat het een usb dongle is die via USB 1.1 verbonden is. Zou dit ermee te maken hebben? En zou ik een snellere verbinding hebben met een PCMCIA card? Encyptie staat aan (WEP)
Ik ga het eens proberen met een Pc-card. Als de snelheid dan nog laag blijft ligt het toch ergens anders aan. Signaalsterkte is perfect nl.
Pagina: 1