Keuze uit deze 2 Laptops

Pagina: 1
Acties:

• Ed_Capone
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop om mee te gamen.
Ben wat aan het rondkijken geweest en nu is mijn oog gevallen op 2 laptops.
Het gaat om een Fujitsu-Siemens en een Acer.

De Fujitsu-Siemens: Klik
Pentium M 740 (1,73 GHz) 80Gb HD (5400rpm), 1024MB, Radeon X700 met 128 MB
Voor de prijs van 1199

De Acer: Klik
Pentim M760 (2 GHz) 100Gb (????rpm), 1024MB, Radeon X700 met 128 MB
Voor de prijs van 1360

Nu zal die Acer wel iets sneller zijn, maar hoe zijn de ervaringen met Acer en met Fujitsu-Siemens.
En is die Acer die 170 euro meer wel waard?

Ben zelf aan het zoeken geweest op internetsites van fabrikanten, advertenties doorgelezen en het gekeken in pricewatch.
Iemand een paar tips of op en aanmerkingen over deze systemen.

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

Verwijderd

Mijn ouders hebben een Fujitsu-Siemens en die kan ik je dus afraden..
De accu was na ongeveer een half jaar gaar, voedings stekker valt er regelmatig vanzelf uit.
Ook zitten bepaalde dingen op onhandige plaatsen.

Acer heb ik dan wel weer goede ervaring mee, die laptops hadden ze op school ook, en deden het ongeveer altijd.

Voor het gamen zou ik een zo snel mogelijke laptop nemen, omdat laptop's eigenlijk al bij voorbaat te traag zijn om te gamen.

• Ed_Capone

Ed_Capone

Topicstarter
Ok bedankt voor de snelle reply.

Ik wacht nog even een paar andere reply's af voordat ik een knoop doorhak.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
In de richting van de prijs van die Acer zou ik je eventueel de Jewel Diamond 2600 nog kunnen aanraden. Deze is uitgerust met een zgn. MXM videokaart, die dus verwisselbaar is. Zeker als gamen een beetje in je eisenpakket zit, is dat natuurlijk ideaal. Kun je in de toekomst je videokaartje nog eens upgraden indien nodig. Ga er bij die Acer maar vanuit dat het een 4200rpm schijfje is wat er in zit, als het hoger was geweest hadden ze het wel vermeldt. Computerland had laatst met die 2600 een aanbieding met een 100GB 7200rpm schijf, was alleen wel iets duurder geloof ik.

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Niet iedereen is altijd even positief over Acer, en dan met name over de service. Komt wel geregeld terug in de ervaringen topics van de Acer lappies. Daarnaast is de behuizing niet al te stevig, dus met veel slepen zal je dat vanzelf gaan merken :)

Met die schijf moet je idd oppassen, een 4200rpm schijf in een game-laptop is natuurlijk nogal zonde.

• benme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik ben ook op zoek naar een notebook, en die Fujitsu ziet er goed uit.. waar heb je die gezien voor die prijs?
Weet je toevallig ook hoeveel garantie Fujitsu geeft? Ik wil voor een notebook wel altijd zoveel mogelijk garantie, liefst 3 jaar, minimaal 2 jaar. Reparaties aan die dingen zijn erg duur...

Ben.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik ken acer niet perssonlijk, maar als ik je topic titel moet aanhouden zou ik voor de 2e gaan. Simpel weg omdat je proc sneller is. Lijkt me duidelijk, voor de rest zijn ze na genoeg het zelefde.

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 17:57
DaannO schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:03:
Ik ken acer niet perssonlijk, maar als ik je topic titel moet aanhouden zou ik voor de 2e gaan. Simpel weg omdat je proc sneller is. Lijkt me duidelijk, voor de rest zijn ze na genoeg het zelefde.
Het is meer dan alleen specs ;)

Ik heb een acer, prima ding, alleen idd is de behuizing iets waar je mee moet oppassen. Ik kan dan weer niet klagen over Acer service :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• ktart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik zit ook te twijfelen tussen deze twee merken (alleen dan de Acer 1692; ik ga er niet mee gamen). Ik heb genoeg gehoord en gelezen over beide. En over Acer kan ik je zeggen dat de service blijkbaar niet helemaal optimaal is.

Verder schijnt de behuizing niet helemaal geweldig te zijn, maar ik heb een aantal Acer laptops vanmiddag bekeken en het zag er gewoon erg goed uit. Ik neig nu zelf naar de 1692. Ik weet niet of je de ervaringstopics hebt gelezen van beide laptops, maar dat zijn hele goede resources.

• Ed_Capone

Ed_Capone

Topicstarter
benme schreef op donderdag 15 december 2005 @ 23:00:
Ik ben ook op zoek naar een notebook, en die Fujitsu ziet er goed uit.. waar heb je die gezien voor die prijs?
Weet je toevallig ook hoeveel garantie Fujitsu geeft? Ik wil voor een notebook wel altijd zoveel mogelijk garantie, liefst 3 jaar, minimaal 2 jaar. Reparaties aan die dingen zijn erg duur...

Ben.
Is op dit moment in de aanbieding bij de mediamarkt

Verwijderd

Als je zo naar de specs kijkt zou iedereen voor de Acer gaan.
Helaas geldt bij Acer goedkoop is duurkoop.
Ik ben er jaren geleden zelf ook ingestonken en het is een ellende die acer. Accu is binnen no-time gaar, hij start regelmatig niet op, pas wanneer de accu eruit is gehaald werkt dat, jammer genoeg moet dit regelmatig.
Service is telefonisch bijna onbereikbaar. Lcd-backlight is uitgevallen, ik had de laptop gelukkig binnen 3 weken weer terug, maar er zijn ook andere verhalen te lezen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan, het is in ieder geval mijn laatste Acer-product ooit.

Dus wat dat betreft zou ik voor de Fujitsu-Siemens gaan, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Maar minder dan een Acer kan volgens mij niet.

• Ed_Capone

Ed_Capone

Topicstarter
Die Jewel is inderdaad ook een leuk apparaatje.
Bedankt allemaal.
Kan dit weekend niet meer posten, ga naar een LAN.
Zal er eens rustig over nadenken.

Later

Pagina: 1