Hallo allemaal,
Ik heb hier een Pentium III 600 Mhz, met een 10 Gb HD, 256 sdram geheugen, S3 videokaart, cd-rom speler en een cd-brander. Moederbord is een Microstar 370 SCD.
Probleem: computer had al een paar dagen rare kuren, zoals uitvallen en opnieuw opstarten, traag werkend. Ik ben toen op zoek gegaan naar virussen en wormen, maar er was niets te vinden. Op dit moment start ie op tot het XP logo (XP-Professional) en gaat dan automatisch herstarten.
Ondernomen zaken tot nu toe:
Nieuwe voeding;
Ander geheugen;
andere harde schijf (40 GB);
alles losgekoppeld, (zo kaal mogelijk starten)
andere muis en toetsenbord;
andere videokaart;
bios op default en fail-safe;
andere processor;
ide kabels verwisseld;
jumpers gecontroleerd;
veilige modus enz, werkt niet;
nieuwe MBR geschreven;
bios update gedownload, maar werkt niet.
nieuwe installatie gaat goed totdat hij de eerste keer herstart. Blijft dan weer hangen bij XP-logo.
Ik heb zo goed als het ging op Tweakers en elders gezocht naar een antwoord, maar voel me genoodzaakt het toch op deze manier te proberen.
Alvast bedankt.
Ik heb hier een Pentium III 600 Mhz, met een 10 Gb HD, 256 sdram geheugen, S3 videokaart, cd-rom speler en een cd-brander. Moederbord is een Microstar 370 SCD.
Probleem: computer had al een paar dagen rare kuren, zoals uitvallen en opnieuw opstarten, traag werkend. Ik ben toen op zoek gegaan naar virussen en wormen, maar er was niets te vinden. Op dit moment start ie op tot het XP logo (XP-Professional) en gaat dan automatisch herstarten.
Ondernomen zaken tot nu toe:
Nieuwe voeding;
Ander geheugen;
andere harde schijf (40 GB);
alles losgekoppeld, (zo kaal mogelijk starten)
andere muis en toetsenbord;
andere videokaart;
bios op default en fail-safe;
andere processor;
ide kabels verwisseld;
jumpers gecontroleerd;
veilige modus enz, werkt niet;
nieuwe MBR geschreven;
bios update gedownload, maar werkt niet.
nieuwe installatie gaat goed totdat hij de eerste keer herstart. Blijft dan weer hangen bij XP-logo.
Ik heb zo goed als het ging op Tweakers en elders gezocht naar een antwoord, maar voel me genoodzaakt het toch op deze manier te proberen.
Alvast bedankt.