Toon posts:

Pentium III 600 Mhz blijft eeuwig herstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb hier een Pentium III 600 Mhz, met een 10 Gb HD, 256 sdram geheugen, S3 videokaart, cd-rom speler en een cd-brander. Moederbord is een Microstar 370 SCD.

Probleem: computer had al een paar dagen rare kuren, zoals uitvallen en opnieuw opstarten, traag werkend. Ik ben toen op zoek gegaan naar virussen en wormen, maar er was niets te vinden. Op dit moment start ie op tot het XP logo (XP-Professional) en gaat dan automatisch herstarten.

Ondernomen zaken tot nu toe:

Nieuwe voeding;
Ander geheugen;
andere harde schijf (40 GB);
alles losgekoppeld, (zo kaal mogelijk starten)
andere muis en toetsenbord;
andere videokaart;
bios op default en fail-safe;
andere processor;
ide kabels verwisseld;
jumpers gecontroleerd;
veilige modus enz, werkt niet;
nieuwe MBR geschreven;
bios update gedownload, maar werkt niet.
nieuwe installatie gaat goed totdat hij de eerste keer herstart. Blijft dan weer hangen bij XP-logo.

Ik heb zo goed als het ging op Tweakers en elders gezocht naar een antwoord, maar voel me genoodzaakt het toch op deze manier te proberen.

Alvast bedankt. ;)

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Zou het kunnen dat het je moederbord is ? die heb je als enige nog niet vervangen zie ik.
Heb je je voeding met een zwaardere voeding vervangen ? dus niet een 300 watt met een zelfde 300 watt, maar bijv een 350 watt.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Sajoku,

Ik heb idd het moederbord nog niet vervangen, maar heb op het ogenblik ook geen gelegenheid daartoe, wat de voeding betreft, die heb ik verwisseld van een 300 naar een 350.

Ik heb trouwens ook al de batterij even uit het moederbord gehaald om te resetten, plus de aan en uitschakelaar en de resetknop gechekct. Het is net alsof op het moment dat ie er mee stopt ff de stroom eraf wordt gehaald, heel erg vreemd, ben het nog nooit tegengekomen en ga toch al een tijdje mee in het computergebeuren.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Zoek eens op je moederbord naar bol staande condensatoren. Aangezien je zo ongeveer elk onderdeel van je PC hebt vervangen behalve je moederbord denk ik dat je het in die richting moet zoeken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

en als je herstarten na systeem crash uitschakkeld krijg je dan een blauw scherm

• tiescarbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-04-2024
AtleX schreef op donderdag 15 december 2005 @ 14:13:
Zoek eens op je moederbord naar bol staande condensatoren. Aangezien je zo ongeveer elk onderdeel van je PC hebt vervangen behalve je moederbord denk ik dat je het in die richting moet zoeken.
Doe dat inderdaad. Het kan niets anders zijn. (lijkt mij dan :P )

Succes\

Edit
Op deze site wat plaatjes ter illustratie.
http://www.careyholzman.com/caps/gallery.htm

[ Voor 13% gewijzigd door tiescarbo op 15-12-2005 14:24 ]

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Als ik zie wat je allemaal al geprobeerd hebt, kan je misschien ook wel proberen om Windows2000 of 98 o.i.d erop te zetten. (Als je tijd over hebt natuurlijk) Dan kan je iig uitsluiten of het aan XP.

Verwijderd

Topicstarter
condensatoren zijn in orde. En ik kan natuurlijk niets meer uitzetten, omdat ik niet meer in het systeem kom. ( ben voor die tijd ook nog geen blauw scherm tegen gekomen)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geef eens exacte specs :o

Naar mijn weten bestaat er geen 'Microstar 370 SCD', bovendien geef je aan andere voeding etc geprobeerd te hebben, maar meldt niet welke er eerst in zat (zowel merk als wattage) of waar je het door vervangen hebt.

Condensatoren zouden me bij een MSI uit die periode niet verbazen trouwens...

Oslik blyat! Oslik!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

booten naar ms-dos met een boot disk en kijken hoe lang ie het dan vol houd?

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Verwijderd

Topicstarter
microstar 370 SCD bestaat wel degelijk. ga de condensators nog ff grondig checke met behulp van de afbeeldingen op de gegeven website. kom er later op terug.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een Microstar 370 SCD bestaat niet, een Supermicro 370SCD wel maar het lijkt me sterkt dat je die hebt. De meest waarschijnlijke mogelijkheid is een MS-6337 (socket 370).

[ Voor 46% gewijzigd door AtleX op 15-12-2005 15:19 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de condensators gecheckt en ze lijken allen in prima staat. Ik heb me inderdaad verkeken, het is de supermicro 370 SCD, zo staat het op het moederbord. Wat de voedingen betreft, er zat een power-win 300 atx in en is nu vervangen door een FSP 300 W.

Verwijderd

kan ook zijn dat je geheugen dat je geprobeert hebt ook verrot was
misschien nog andere probeen , maar ik denk dat je moederbordje naar de petverdikkeme is.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik denk dat ik de handdoek maar beter in de ring kan gooien. Dit wordt een tijdrovende zaak :O , die hoogstwaarschijnlijk niet opgelost wordt. Ik dank jullie in ieder geval voor de reacties. ;)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Draai eens een Memtest86+, met het oude of het nieuwe geheugen :)

Spoort eventuele fouten in het geheugen of in BIOS instellingen (RAM timings) op :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

dit heb ik een paar maanden geleden ook gehad, maar dat was omdat ik een nieuwe processor en moederbord erin hed gedouwd en met me domme hoofd was vergeten om windows opnieuw te installeren, maar aangezien je de harde schijf hebt vervangen zal dat wel niet het geval zijn hier, maar het was wel echt precies hetzelfde, hij start op, ik wil inloggen, poef, zoem, en hij begon weer opnieuw :S
Pagina: 1