Geen internet, geen goed uitgegeven IP terwijl andere wel!

Pagina: 1
Acties:

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
Hallo, ik zithier op een PC van een klasgenoot. Wij hebben hier een " fileserver " staan waar iedereen naar verbind en een automatisch ip verkrijgt.

169.254.xxx.xxx krijg ik terwijl andere Een 10.xxx.xxx.xxx werkend ip krijgen.
ook krijg ik geen gateway.
Alle instellingen zijn hetzelfde.

Alleen krijg ik dus een ander IP aangewezen die neit werkt.

Wat kan heirvoor het probleem zijn?

-Thijs

Verwijderd

kan zijn dat je misschien windows gebruikt.
als windows geen dhcp-server kan vinden, gaat-ie zelf voor dhcp-server spelen,
en geeft zichzelf dan dus een 169.254.x.x adres.
check dus de kabel/netwerkkaart

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 13:33 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 07:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Een 169.* adres "krijg"je als dhcp niet lukt. Iets wat je ook kunt vaststellen door op die pc "ipconfig /renew"te draaien.

Ik zou beginnen met troubleshooten met de kabels en kijken of de lampjes naast de de kables branden.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

deel jezelf een vast ipadres toe, 10.XXX.XXX.XXX, identiek aan het ipadres van iemand die werkt, laatste cijfer 2 aftrekken of optellen.

• parm
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 01:55
.. Of misschien staat je DHCP server wel gewoon geactiveerd in windows.
start - uitvoeren - services.msc

DHCP Server uitschakelen.

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
Bedankt. REnew had ik al geprobeert. geeft die een fout aan. Ik zal het mrogen controleren! Bedankt.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 12:48
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 13:37:
deel jezelf een vast ipadres toe, 10.XXX.XXX.XXX, identiek aan het ipadres van iemand die werkt, laatste cijfer 2 aftrekken of optellen.
Dat is natuurlijk vragen om problemen (tenzij het alleen voor een testje is, en je van tevoren even vanaf een werkend station een ping hebt geprobeerd om te testen of dat adres niet uitgegeven is).
De DHCP server zal namelijk waarschijnlijk dat IP adres ook in zijn scope hebben staan en kan het dus uitdelen. Beter is om een adres te nemen wat niet in de DHCP scope staat.

Als de kabels het probleem niet zijn, dan kan het goed zijn dat de AUTO speed/duplex van de NIC niet goed herkent wordt door de switch (of vice versa) probeer deze eens in te stellen op 10Mbps/Half Duplex en dan vanaf de command prompt: ipconfig /renew.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1