Ervaringen Nvidia driver 0.96 voor linux

Pagina: 1
Acties:

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Zijn er hier ook mensen die net als ik geupgrade hebben naar versie 0.96 van de nvidia drivers?
Hoe zijn jullie ervaringen. Er zijn natuurlijke verbeteringen, waaronder ook twinview ondersteuning, maar bij mij is de performance er niet beter op geworden.
Quake3 op normal 640x480 16bit ging op mijn tnt2ultra van 72 naar 61fps. En overclocked van 80 naar 63fps. :(
Hebben jullie op het moment dezelfde ervaringen?

Mijn systeem is:
coppermine 550 @ 770
creative tnt2ultra
sblive
debian potato met xfree86 4.02

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Heb je hem op een 2.4.0 kernel draaien???
Want daar wil ie bij mij (RH7, alle updates etc blabla) niet op gecompileerd worden...

Geeft nog vage errors ook :(

Updateje...
Hij installeert nu wel...
Blijkbaar had ik make clean
NA mijn kernel compile gedaan, mocht niet...

Nog een updateje
Hij doet het nou dus ook netjes op een 2.4.0 kernel...
En ik ben wel tevreden over de performance, ik speel geen spellen onder linux, maar DivX kijken gaat nou ook accelerated *D
Dat scheelt echt wel in de weergave kwaliteit...

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:57

Valium

- rustig maar -

Bij mij (Debian 2.2 met diverse 2.3-pakketten) wil hij met 2.4.0 prima compileren. Nadeel is dat hij enigszins onstabiel is. Misschien ligt het aan de AGPgart (agp-ondersteuning van de kernel). Deze zou ruzie kunnen krijgen met nvidia's eigen AGP-aansturing.

Voorlopige conclusie: Hij werkt met 2.4.0, maar doe geen belangrijke dingen op je PC op dat moment.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Humm, zou kunnen dat ie er instabiel van wordt...
Met mijn systeem heb ik nog nergens last van...
Maar die staat nu dan ook nog maar een halfuur aan ofzo met de nieuwe driver :)

Denk dat het wel meevalt.
RH7 is na al die updates betrekkelijk stabiel... En de 2.4.0 kernel heeft ook geen bijzondere dingen meegekregen bij mij (wel agpart etc, maar geen dingen die echt beta zijn ofzo)

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 23:17 schreef Valium het volgende:
Misschien ligt het aan de AGPgart (agp-ondersteuning van de kernel). Deze zou ruzie kunnen krijgen met nvidia's eigen AGP-aansturing.
Is het niet vreemd dat de huidige versie van de agpgart module nog van 1999 dateert?

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
werken die Nvidia drivers ook voor mijn Diamond Viper V770 (TNT2 Chipset)? Waar kan je die drivers downloaden? En kan ik ze instaleren in Corel Linux 1.1 / in Corel Linux Second Edition? Nog een vraagje want ik heb dus echt nog maar net Linux (Corel Linux 1.1 Download versie) en het enige wat ik nu fatsoenlijk aan de gang heb is mijn netwerk. Hoe moet ik de drivers instaleren?? Ik kom er namelijk gewoon niet uit. :'(

• thunderbird2k
Ik draai deze drivers op debian potato nog met kernel 2.2.18 en xfree86 4.02 maar de performance is slechter. Het verschil met 0.95 is al gauw 20% of meer.
Wat is bij jullie het prestatieverschil met 0.95? Zijn ze bij jullie sneller of langzamer?

EvilFox:
Deze nvidia drivers kun je niet zo makkelijk op corel linux installeren. Deze drivers hebben xfree86 4.01 of hoger nodig, dit zit niet bij corel linux. Je zult dus xfree86 moeten upgraden, dan zou het moeten werken.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tsja, ik heb nooit echte performance tests uitgevoerd...
En omdat ik al een maandje of 2 alleen nog maar 2.4.x(testy) kernels heb gedraaid heb ik ook nooit de 0.95 driver kunnen gebruiken.
Daardoor is het nu dus wel veel sneller :)

Evilfox, opzich is die driver net als de windowsdrivers van nvidia voor "al" hun kaarten.
Maar het is geen makkelijke basis handeling zoals bij windows.
Je zult minimaal moeten upgraden naar XFree4.0.1 (niet vragen hoe het moet, dat staat heel duidelijk op www.xfree.org uitgelegd)
En vervolgens kun je die driver downen (kijk effe op www.tweakers.net -> driver updates daar staat ie ook wel genoemd anders direct naar www.nvidia.com -> support -> drivers -> linux en volg de faq)
Nadeel van xfree4.0.x downen is dat het zo'n 40-60meg is

• thunderbird2k
Op de kernel2.4 test kernels kon je ook de 0.95 drivers gebruiken alleen had je dan een kleine patch nodig die alleen via irc te krijgen is.

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
http://www.evil3d.net/articles/linux/nv95v96/

Hier staat een vergelijking tussen 0.9-5 en 0.9-6. Met benchmarks.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 20 januari 2001 17:28 schreef Victor78 het volgende:
http://www.evil3d.net/articles/linux/nv95v96/

Hier staat een vergelijking tussen 0.9-5 en 0.9-6. Met benchmarks.
Die nieuwe versie zou volgens de benchmarks in high resolution VEEL trager zijn dan de oude, en dat kan ik me niet voorstellen omdat ze gebaseerd zijn op de Windows drivers. Het lijkt me eerder dat AGP bij hun helemaal niet of alleen in 1x mode werkt waardoor de benchmarking in de soep loopt. Zelf hou ik 't nog even bij 0.95 (erg stabiel).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Victor78
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 20:53
Er staat ook helemaal aan het einde dat er bug in de nieuwe driver zit die op een Geforce2 voor slechtere prestaties zorgt.

Ik heb een Geforce 1 dus dan maakt 't niet uit. Ik speel trouwens quake en ut bijna nooit meer.

• thunderbird2k
Ik heb een tnt2ultra en merk dus ook een flinke performance daling. Ik hoop dat het snel verholpen is.
Pagina: 1